Gå til innhold

Svigermor sier det er flaut å servere First Price produkter i konfirmasjon..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Driver og setter opp budsjett og handlelister til konfirmasjon i August for min datter. Nå er svigermor innom, og sier jeg ikke kan servere First Price ting i konfirmasjonen. Det er pinlig, og da holder hun seg heller unna.

Hva sier dere? Hadde dere reagert hvis det feks hadde vært First Price karbonader på koldtbord i en konfirmasjon?

Anonymkode: ba4b4...cf0

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvem skal vite det da? Å hvis en sånn filleting gjør at hun ikke vil delta, ja da er det hun som taper ansikt. 

Anonymkode: 9086d...ff4

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man sette ut merkelappen?

Anonymkode: 896de...57f

Det er vel mulig at folk smaker forskjell kanskje?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge kvaliteten er bra nok til det man skal lage og forventningene til gjestene så er det vel heller dumt å betale for mye?

Karbonadesmørbrød med kjip karbonade er litt kjedelig synes jeg, men jeg er ganske godt vant. Om agurken på er first price tror jeg ingen kunder merker.

Anonymkode: 0e05d...b6d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som skal se innpakningen da?

Anonymkode: 1c225...03f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Driver og setter opp budsjett og handlelister til konfirmasjon i August for min datter. Nå er svigermor innom, og sier jeg ikke kan servere First Price ting i konfirmasjonen. Det er pinlig, og da holder hun seg heller unna.

Hva sier dere? Hadde dere reagert hvis det feks hadde vært First Price karbonader på koldtbord i en konfirmasjon?

Hadde ikke reagert på noe som helst, annet enn at jeg ikke hadde forsynt meg med karbonadene mer enn en gang. 

Uansett, drit i svigermor, eller be henne fikse elgekarbonader. 

Anonymkode: fdb82...534

• Liker 10
Skrevet

Dere legger vel ikke ved emballasjen?

Tviler på at det er noen som kjenner forskjell hvis ikke du gjør det selv. Og uansett varierer jo kvaliteten mellom merkene enten det er dyre eller billige merker. Hvis du serverer karbonader fra Gilde, er det garantert noen som ikke liker dem også.

Skrevet

Ingen merker at det er first price, om du ikke sier det. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (1 minutt siden):

Ingen merker at det er first price, om du ikke sier det. 

Dette. Jeg har venninner som påstår det er så stor forskjell på smak, men de merker ingenting hvis jeg har byttet emballasje på noe 😂 gidder ikke si noe. 

Anonymkode: 6d5d0...894

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ikke satt frem FP brusflasker på bordene, men matvarer brukt til koldtbord er det null problem.

Anonymkode: 249aa...530

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpr FP-produkter og lag maten som tenkt, men si til svigermor at du har kjøpt inn andre merker. Hun blir fornøyd, du blir fornøyd og ingen merker forskjell.

Anonymkode: d9ba4...9a5

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig talt, som konfirmantens farmor så må hun da vite at dere har dårlig råd? Kan hun ikke selv slå på stortromma da, og diske opp med førsteklasses karbonader? Det er kun hun selv som driter seg loddrett ut hvis hun nekter komme pga first price mat, hun er tross alt svært nær familie og burde klare å heve seg over det!

Anonymkode: 5e96f...e76

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes reaksjonen er litt drøy, men også litt enig med svigermor her. Jeg ville aldri ha servert First Price til gjester, i alle fall ikke hvis det er lett identifiserbart.

Hva i all verden er det egentlig man serverer i en konfirmasjon hvor det i det hele tatt er aktuelt å velge et First Price-produkt?

Anonymkode: 0008d...fc5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor har ingenting med hva DU serverer i konfirmasjonen! Kjøper alt jeg kan av first price selv. 

Anonymkode: 11407...b80

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lite å rutte med,så er det selvsagt innafor. Har du greit med kroner,men er gnien,så er det ikke ok. Det er kvalitetsforskjell er på mat. Kjøper du kvalitetsprodukter fra ferskvaredisken eller fra slakterbutikk,så vil du merke stor forskjell. Blir litt som first Price tyttebærsyltetøy kontra dyrt.

Anonymkode: 568ae...4ab

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reagert på at bestemor ikke kom i konfirmasjon pga at serveringen ikke var hennes smak.

Hadde absolutt ikke tenkt på eller brydd meg om merket på det som ble servert, nei. 

Utrolig barnslig, prippen og egosentrisk bestemor. 

Anonymkode: b0973...5b8

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor involverer du svigermor i dette da?

Anonymkode: 58c2c...058

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde ikke servert soyabaserte ferdigkarbonader i konfirmasjon uansett hvilket merke det var. Men det er fordi jeg ikke synes det er godt. Merket spiller ingen rolle, bare kvaliteten på maten. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor trenger ikke å vite hvor varene kommer i fra. Jeg har en familie som hater first price og kylling fra Sverige. De eter som gale når de er i selskap her, uten å vite at varene er nettopp de som de kritiserer så sterkt. 

Kokken må ha noen hemmeligheter....

Jeg fikk så skryt for den hjemmelagde Thaisuppa mi i sist konfirmasjon. De skulle bare visst at det var ferdigposer i fra Rema tilsatt svensk kylling, scampi, potet, søtpotet og gulrot. 

Anonymkode: 8700e...0fd

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...