AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Del Skrevet 20. juli 2023 Jo, varmekabler som sto på i alle rommene. 20 grader i oppholdsrommene og 30 (!) grader på badet. Dette hadde ikke betydd noe dersom leieboeren hadde betalt for egen strøm, men da han flyttet inn for to år siden inkluderte vi strømmen i husleien (idiotisk av oss, men før kostet strømmen "en slikk og ingenting"). Jeg har lagt merke til at leieboeren har hatt en tendens til å sette opp både vinduer og ytterdør, vinter som sommer, men hadde faktisk ikke trodd at han samtidig ville ha kjørt på med varmekabler😵 Ikke rart vi hadde skyhøye strømregninger i fjor sommer/høst/vinter. Selv gjorde vi strømbesparelser på alt vi kunne; måtte be barna ta korte dusjer, satte ned varmen til det minimale i alle rom, og vasket kun tøy da det var absolutt nødvendig. Jeg husker jeg bet meg merke i at leieboeren hadde laaaange dusjer (man kan såvidt høre dusjen mellom hans og vårt bad), men hadde ikke trodd at han samtidig durte på med et strømforbruk av en annen verden😵💫 Lesson learned. Nå blir strømmen ekskludert fra leieprisen, det er sikkert og visst. Anonymkode: 9e473...df2 21 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Del Skrevet 20. juli 2023 Ja der får man igjen for å ha strøm inkludert. Noe av det dummeste man gjør som utleier Anonymkode: 61ea1...6a9 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Del Skrevet 20. juli 2023 Ok. Takk for at du informerer Anonymkode: a28bb...f91 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 20. juli 2023 #4 Del Skrevet 20. juli 2023 For en tulling! Og hvem i alle dager trenger varmekabler og varme på overalt nå i juli? Med mindre du bor i arktiske strøk, men det er vel lite sannsynlig ... Hadde nesten begynt å lure på om det var snakk om hevn for noe ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 20. juli 2023 #5 Del Skrevet 20. juli 2023 For å kunne kreve strømutgifter må du ha egen måler for utleiedelen. 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Del Skrevet 20. juli 2023 Vi tok kostnaden med eget sikringsskap til utleier. Veldig glad for det nå. Han har kost seg med gratis strøm han. Fatter ikke at han flyttet ut jeg Anonymkode: 754fa...0b9 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Del Skrevet 20. juli 2023 ti10 skrev (33 minutter siden): For en tulling! Og hvem i alle dager trenger varmekabler og varme på overalt nå i juli? Med mindre du bor i arktiske strøk, men det er vel lite sannsynlig ... Hadde nesten begynt å lure på om det var snakk om hevn for noe ... Vi bor i Norges varmeste landsdel, og har i skrivende stund 22 grader ute. Hadde god tone med leieboeren, men gjetter at folk i 20-årene som alltid har leid muligens ikke vet hvor dyr strømmen har vært det siste året. hraff skrev (30 minutter siden): For å kunne kreve strømutgifter må du ha egen måler for utleiedelen. Har egen strømmåler i utleiedelen. Har leid ut før, men pga at det da bare har vært strømkostnader på et par hundrelapper i måneden, har vi latt være å ta oss bryet med å sende egen regning til leieboer. Han som har bodd her de to siste årene hadde strøm inkludert. Ingen visste jo da hva som ville skje like etter. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi tok kostnaden med eget sikringsskap til utleier. Veldig glad for det nå. Han har kost seg med gratis strøm han. Fatter ikke at han flyttet ut jeg Anonymkode: 754fa...0b9 Ja, nå er det på med strømmåleren for neste leieboer. Ingen tvil om det. Skjønner at man koser seg med strøm og fyrer for kråkene når man ikke betaler for det selv. Anonymkode: 9e473...df2 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Del Skrevet 20. juli 2023 La leietaker stå for eget abonnement, det er jo det beste! Anonymkode: 92ea6...a94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Del Skrevet 20. juli 2023 Herregud for en taper! Koster deg masse og er elendig for miljøet! Anonymkode: b40f0...114 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #10 Del Skrevet 20. juli 2023 Neste gang har dere egen måler som leietager må ordne strømavtale for selv. Den kan ikke stå i deres navn, de penga ser dere ikke noe av om dere legger ut. Anonymkode: 67cdf...ed1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg tror ikke dere forstår at dette sannsynligvis er en kjeller. Varmekablene må være på Anonymkode: e3ffd...d22 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Del Skrevet 20. juli 2023 Herregud for noen idioter som tenker at det ikke må luftes i en kjeller. Vil dere ha mugg?? Anonymkode: e3ffd...d22 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neste gang har dere egen måler som leietager må ordne strømavtale for selv. Den kan ikke stå i deres navn, de penga ser dere ikke noe av om dere legger ut. Anonymkode: 67cdf...ed1 Strømmåleren er inne i vårt hus, så er vi som må lese av måleren. Leier ut gjennom utleiefirma, som om ikke f eks leie kommer til avtalt tid, er det utleiefirmaet som tar tak i det. Anonymkode: 9e473...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud for noen idioter som tenker at det ikke må luftes i en kjeller. Vil dere ha mugg?? Anonymkode: e3ffd...d22 Er ikke kjeller, og er hus bygd etter TEK14 standard. Balansert luftsystem + air condition, så man skal egentlig ikke drive å lufte. Anonymkode: 9e473...df2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #15 Del Skrevet 20. juli 2023 Varmekablene er alltid "på" her, koster nesten ingenting (her) strømregning på et par hundrelapper i måneden, for varmekabler + alt annet + nettleie, er termostat også så om det er 30 grader ute så bruker de nok ingen strøm heller tipper jeg Skal en redde kloden fra global oppvarming, tror jeg varmekabler er langt nede på listen. Anonymkode: dafbb...6ac 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke dere forstår at dette sannsynligvis er en kjeller. Varmekablene må være på Anonymkode: e3ffd...d22 Ikke kjeller, men første etasje. Vi har selv tre soverom i samme etasje, og varmekablene står selvsagt ikke på om sommeren. Relativt nytt hus. Anonymkode: 9e473...df2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #17 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke kjeller, og er hus bygd etter TEK14 standard. Balansert luftsystem + air condition, så man skal egentlig ikke drive å lufte. Anonymkode: 9e473...df2 "trenge" å lufte, hvorfor tror du han lufter da? Balansert ventilasjon er så idiotisk at jeg håper det blir slutt på disse greiene. Balansert badstu, og forbud mot å lufte, hva skjedde med å leve livet, istedenfor bygger dere fengsler for folk. Skjerpings. Anonymkode: dafbb...6ac 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #18 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Strømmåleren er inne i vårt hus, så er vi som må lese av måleren. Leier ut gjennom utleiefirma, som om ikke f eks leie kommer til avtalt tid, er det utleiefirmaet som tar tak i det. Anonymkode: 9e473...df2 Jeg hadde ikke bodd et sted hvor min strømmåler (og sikringer?) er i en annen boenhet. Utrolig upraktisk, dessuten er det fint å kunne følge med selv på forbruket og fikse selv om sikring går. Anonymkode: 00daa...ba3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Strømmåleren er inne i vårt hus, så er vi som må lese av måleren. Leier ut gjennom utleiefirma, som om ikke f eks leie kommer til avtalt tid, er det utleiefirmaet som tar tak i det. Anonymkode: 9e473...df2 Jeg hadde ikke leid hos dere. Skal jeg betale strømmen min, skal jeg ha muligheten til å følge med på min egen måler. Anonymkode: b8965...a0d 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #20 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "trenge" å lufte, hvorfor tror du han lufter da? Balansert ventilasjon er så idiotisk at jeg håper det blir slutt på disse greiene. Balansert badstu, og forbud mot å lufte, hva skjedde med å leve livet, istedenfor bygger dere fengsler for folk. Skjerpings. Anonymkode: dafbb...6ac Skal i hvert fall ikke leie ut til slike mennesker som deg, som tydeligvis setter opp alt av vinduer midt på vinteren mens du fyrer på med rådyr strøm. Anonymkode: 9e473...df2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå