Gå til innhold

Tok biopsi og ble oppringt nå, men rakk ikke telefonen…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg ringte opp igjen men de visste ikke, ble satt over til avdelingen men de visste heller ikke, så det er ikke satt opp noe time eller noe fra resepsjonen der. 
Tok biopsi forrige uke.

Skal også ta Mr, men det er ikke før i august. Så nå lurer jeg veldig på hvorfor de ringte, da jeg ikke har time med legen før i august… Noen med erfaring med dette, som vet hvordan slikt forløper seg?

Anonymkode: 07efd...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg ringte opp igjen men de visste ikke, ble satt over til avdelingen men de visste heller ikke, så det er ikke satt opp noe time eller noe fra resepsjonen der. 
Tok biopsi forrige uke.

Skal også ta Mr, men det er ikke før i august. Så nå lurer jeg veldig på hvorfor de ringte, da jeg ikke har time med legen før i august… Noen med erfaring med dette, som vet hvordan slikt forløper seg?

Noen må kunne sette deg over til rette vedkommende. De har jo ringt deg.

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (10 minutter siden):

Noen må kunne sette deg over til rette vedkommende. De har jo ringt deg.

Ja, nettopp. Fikk bare beskjed om at da får jeg vente og se når de ringer opp igjen, så venter i uvisshet. Går og tenker alle tanker nå…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde igjen, og da sa han på sentralbordet at det er en lege på gastroavdelingen som har prøvd å ringe meg. Han forsøkte å ringe han opp men vedkommende svarte ikke. Så jeg ble anbefalt å forsøke å ringe nummeret selv om en halvtime. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde jeg dessverre tatt som et dårlig tegn

Anonymkode: c6c4d...3a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde jeg dessverre tatt som et dårlig tegn

Anonymkode: c6c4d...3a6

Ja, sikkert. Da er det litt greit om de ringer så jeg slipper å sitte og ikke vite. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, sikkert. Da er det litt greit om de ringer så jeg slipper å sitte og ikke vite. 

Når i forrige uke tok du biopsi? Det trenger ikke bety noe - vent og se. Prøv å ring igjen og krev å snakke med personen. Det ville stått i journalen og det ville ikke vært slik at akkurat den personenen er den eneste som vet hvorfor de ringte. Jeg fikk telefon dagen etter når jeg tok biopsi og det var dårlige nyheter. 

Anonymkode: ae1e2...cbd

Skrevet

Er det viktig, ringer de nok igjen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, nettopp. Fikk bare beskjed om at da får jeg vente og se når de ringer opp igjen, så venter i uvisshet. Går og tenker alle tanker nå…

Ååååh stakkars deg ❤️ dette er så grusomt.. ring og be om å få snakke med legen. Og be han gå inn i din sak 

Anonymkode: c3001...161

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det viktig ringer de igjen, men det kan like gjerne vært for å si at alt ser bra ut. Jeg ventet på et prøvesvar men var opptatt da legen ringt, hun ringte ikke tilbake, men la epikrise på Helsenorge så jeg kunne lese der. Du kan jo logge deg på å se om det er noe. Trenger ikke være negativt at noen prøver å ringe, ringer de ikke opp igjen er det i grunnen ett godt tegn

Anonymkode: 30241...3c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok celleprøve en gang. Legen ringte kl 20 på kvelden. Jeg sto i dusjen.. går ikke an å ringe tilbake. Full panikk. Fikk tak i legen dagen etter, og da var det bare noe med allergi prøvene til guttungen.. katastrofetanker er vonde 

Anonymkode: c3001...161

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uffda, stakkars deg. Det går nok bedre enn du frykter. Skulle du mot formodning ha fått en beskjed i dag som har satt deg litt ut skal du tenke på at det er godt at det er blitt oppdaget. Og  at du vil bli bli godt fulgt opp og ivaretatt. Lykke til.♥️

Endret av Rødstrupa
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper det ikke var dårlige nyheter. Så forferdelig å gå og vente på tlf og svar. Masse lykke til

Anonymkode: 63ea7...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært alvorlig, hadde de ringt raskt tilbake. Om de ikke gjør det er det et godt tegn. 

Anonymkode: 2bc91...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 63ea7...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...