Gå til innhold

Leie ut hytte, utvask

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
Vurderer å leie ut hytta/koia som ligger 2 timers gange fra parkeringsplass. Det er i et populært turområde så tror det kan være aktuelt for mange. Problemet er at vi bor et lite stykke unna og kan ikke gjøre utvasken, ei heller nødvendigvis stikke innom og påse at det faktisk er gjort. Noen som har erfaring med slikt? 
Vurderer å skrive i avtalen at utvaskkostnader kan påløpe opptil 30 dager etter endt utleie, og en sum som gjør at eventuell nestemann som kommer til hytta får dekket sitt opphold om utvasken var dårlig. Er det en løsning?

Anonymkode: 7f86d...365

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å be gjester vaske tenker jeg er uproblematisk. Men hadde ikke tatt sjansen på å ikke ha tilsyn etter hver gjest likevel.

Leier ut hus på Airbnb, og gjestene vasker som utgangspunkt. Men det blir ikke det samme som egen rengjøring. Jeg har alltid tilsyn med huset mellom hver gjest. Som oftes er det greit, men har også opplevd gjester som sier de har vasket alt, men huset ser ikke ut til å bære vasket på flere uker... En annen fare er søppel og matrester, om det blir liggende lenge uten at du selv er innom... 

Anonymkode: 1611b...d56

AnonymBruker
Skrevet

Vi leide ei hytte i fjor og da måtte vi vaske alt før vi dro. Er ikke det vanlig? 

Anonymkode: 0fd57...766

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å vaske ut selv. Men mange gjør dette elendig, så noen bør sjekke over.

Anonymkode: 8fd07...cb9

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan godt gjøre det slik. Men jeg hadde styrt unna dersom det var 30 dagers frist for utvaskgodkjenning og iallfall ikke når eierne selv ikke sjekker mellom hver utleie. Hadde ikke godtatt at nestemann hadde ansvar for det, med belønning om gratis opphold ved klage. Du ser hvor lett det kan utnyttes? 

Anonymkode: 71e81...070

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...