Gå til innhold

Irriterende at utleier sperrer av innkjørsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier hos noen som er ganske greie, men det irriterer meg hvordan de nå har begynt å skulle sperre av innkjørsla av og til. 

De har unger som er veldig små, så de har satt opp gjerde rundt huset. Men problemet er at ungene går ut mot veien. Så de har begynt med å bruke hønsenetting og en henger for å sette ved innkjørsla for å sperre av helt slik at ungene kan være ute uten at de må følge med de så de kan holde på med whatever det er de driver med i fred. 

De fjerner det såklart når de tar med seg ungene inn igjen. Men jeg blir så irritert. Bare nå ista skulle jeg ut med hunden, men møtte på "sperring". Og jeg syns det føles så jævlig dumt å måtte gå og banke på døra eller gå rundt huset og inn i hagen deres og lete etter de for å spørre om jeg kan få ut.... Fordi jeg får ikke flyttet unna alt det der og satt det tilbake. Det hender jo også at jeg skal ut med bil eller at de har gjort dette mens jeg er borte så jeg må stoppe og vente på at de flytter unna alt så jeg får kjøre inn og komme meg hjem.

Noen få ganger har de gjort det mens jeg var borte og jeg fikk ikke tak i de så de kunne flytte det når jeg kom hjem, så jeg ble bare nødt til å parkere ved siden av veien og nærmest gå "hinderløype" for å komme meg inn.

Blir så lei av å føle meg "sperra" inne av utleiere. Er ikke akkurat så gøy å føle man må spørre om hjelp for å komme seg inn eller ut. Og jeg tør jo ikke begynne å rote med å flytte de greiene. Vil jo ikke få skylda om noe går i stykker eller om de ungene roter seg ut på veien og blir påkjørt.

Anonymkode: 800a6...79a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har de ikke lov til å gjøre når de leier ut, hvis de skal det må de si opp leietaker først eller få skriflig tillatelse av leier

Anonymkode: eb89b...b1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her, de eldste barna er i skolealder så jeg forstår ikke hvorfor det ikke går an å lære de at man ikke skal gå ut i veien. Og den yngste forstår jeg ikke at de ikke klarer å følge med på,? Når de er to voksne som er ute så må vel i det minste en av de klare å ha øyne på og følge med på hvor barnet er og går hen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har de ikke lov til å gjøre når de leier ut, hvis de skal det må de si opp leietaker først eller få skriflig tillatelse av leier

Anonymkode: eb89b...b1e

Vel, vi har ikke blitt oppsagt eller gitt noen tillatelse. Vi fikk bare høre at de gjør dette pga. ungene. 

Skrevet

Kan ikke utleieren bare sperre av bak huset? Trenger de å sperre av hele eiendommen? På hvilken side er uteplassen / verandaen?

AnonymBruker
Skrevet

Om de lett klarer å flytte greiene flere ganger daglig, hvorfor kan ikke du selv flytte på ting så du kommer deg inn/ut? 

Snakk om å lage problemer av ingenting... 

Anonymkode: e8bb1...3bd

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Ville bare spurt om de kan vise meg hvordan de flytter på det og legger det tilbake igjen, slik at jeg kan gjøre det selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan selvsagt ikke sperre av. Du skal ha fri tilgang, inn og ut, av egen bopel. Jeg hadde klagt høylytt! 

Anonymkode: b09b6...dc1

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 17.09):

Om de lett klarer å flytte greiene flere ganger daglig, hvorfor kan ikke du selv flytte på ting så du kommer deg inn/ut? 

Snakk om å lage problemer av ingenting... 

Anonymkode: e8bb1...3bd

Fordi jeg ønsker ikke å få skyld om noe skulle ødelegges eller om jeg flytter tilbake noe og barna kommer seg ut så blir det jo min skyld at barna har kommet seg på veien. Slikt ansvar vil jeg ikke ha. Og jeg mener at jeg bør ikke måtte drive å styre på for å flytte tingene deres. Det står jo henger, hønsenetting, planker og alt mulig annet rart i veien for å kunne komme meg ut og inn til leiligheten jeg betaler dyre dommer for hver mnd. 

Hadde du vært så fornøyd om du hadde måttet bruke 5 minutter bare på å lasse unna alt mulig dritt og så flytte det tilbake igjen etter hver eneste gang etter du har kjørt ut eller inn bilen ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (På 20.7.2023 den 15.24):

Kan ikke utleieren bare sperre av bak huset? Trenger de å sperre av hele eiendommen? På hvilken side er uteplassen / verandaen?

Uteplassen er bak huset. De kunne ha sperret av på sidene av huset slik at ungene kunne gå rundt i hagen, men for en eller annen grunn så velger de å stenge av hele området rundt huset slik at innkjørsla og gårdsplassen også blir avstengt... Jeg vet ikke hvorfor de gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

om ikke dette er en sak for bv, så vet ikke jeg!

la små barn traske fritt rundt uten tilsyn?!?!?

Anonymkode: da19c...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2023 at 12:37 PM, AnonymBruker said:

Vi leier hos noen som er ganske greie, men det irriterer meg hvordan de nå har begynt å skulle sperre av innkjørsla av og til. 

De har unger som er veldig små, så de har satt opp gjerde rundt huset. Men problemet er at ungene går ut mot veien. Så de har begynt med å bruke hønsenetting og en henger for å sette ved innkjørsla for å sperre av helt slik at ungene kan være ute uten at de må følge med de så de kan holde på med whatever det er de driver med i fred. 

De fjerner det såklart når de tar med seg ungene inn igjen. Men jeg blir så irritert. Bare nå ista skulle jeg ut med hunden, men møtte på "sperring". Og jeg syns det føles så jævlig dumt å måtte gå og banke på døra eller gå rundt huset og inn i hagen deres og lete etter de for å spørre om jeg kan få ut.... Fordi jeg får ikke flyttet unna alt det der og satt det tilbake. Det hender jo også at jeg skal ut med bil eller at de har gjort dette mens jeg er borte så jeg må stoppe og vente på at de flytter unna alt så jeg får kjøre inn og komme meg hjem.

Noen få ganger har de gjort det mens jeg var borte og jeg fikk ikke tak i de så de kunne flytte det når jeg kom hjem, så jeg ble bare nødt til å parkere ved siden av veien og nærmest gå "hinderløype" for å komme meg inn.

Blir så lei av å føle meg "sperra" inne av utleiere. Er ikke akkurat så gøy å føle man må spørre om hjelp for å komme seg inn eller ut. Og jeg tør jo ikke begynne å rote med å flytte de greiene. Vil jo ikke få skylda om noe går i stykker eller om de ungene roter seg ut på veien og blir påkjørt.

De klarer å flytte ting, men du klarer ikke? F.eks litt hønsenetting?

Må du også ha hjelp til å tørke deg selv i rævva

Anonymkode: 5b342...654

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De klarer å flytte ting, men du klarer ikke? F.eks litt hønsenetting?

Må du også ha hjelp til å tørke deg selv i rævva

Anonymkode: 5b342...654

Var nå dette svaret nødvendig? Jeg skjønner godt at TS ikke vil bruke tid på å lesse planker og drit frem og tilbake.

Anonymkode: 1e682...df6

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Var nå dette svaret nødvendig? Jeg skjønner godt at TS ikke vil bruke tid på å lesse planker og drit frem og tilbake.

Anonymkode: 1e682...df6

Takk.

Jeg syns også den kommentaren som du svarte på her var veldig unødvendig. Så klart kan jeg flytte alle greiene de har, men jeg vil jo ikke det. Syns ikke det er nødvendig å måtte drive å flytte på masse ting bare for å komme inn og ut av gårdsplassen med bilen. Og som sagt så vil jeg jo ikke få skylda eller ansvaret om det skjer noe med de barna, når de bruker alle disse tingene for å hindre barna å komme seg ut mot veien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt har de ikke lov til å sperre av sånn at du ikke kommer deg ut. 

Anonymkode: 6d6b0...2e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du bare går forstår jeg ikke hvorfor det ikke går an å hoppe over gjerdet et sted, eller bare skyve ting litt til siden og tilbake. 

Og så kan du be dem sende en sms om når utstyret skal opp, slik at du kan kjøre ut bilen.

Dette hadde jeg ikke giddet å lage en sak av. 

Anonymkode: e48c3...f30

AnonymBruker
Skrevet

For noen svar du får - klart at utleier ikke både kan haie inn penger på å leie ut og samtidig sperre av utkjørselen med masse ræl! 

Du må jo bare si til den at de må finne en annen løsning.

Anonymkode: 9c994...9b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ta det opp med utleier i stede for å ta det opp på KG kan være første steg gir å løse floken?

Anonymkode: ed7ba...a2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 19.12):

om ikke dette er en sak for bv, så vet ikke jeg!

la små barn traske fritt rundt uten tilsyn?!?!?

Anonymkode: da19c...557

Ja herregud ring barnevernet, de lar barn i skolealder leke ute i hagen uten tilsyn. Det gjør barn her i området og, helt normalt. 

Anonymkode: 69e7e...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Synes du kan spørre om de ikke kan sette opp et mer håndterbar port. 

Anonymkode: 49ec4...ad7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...