AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Det går litt i perioder men jeg har alltid underskudd og er aldri uthvilt på dagtid. Legger meg og står opp til fast tidspunkt, men halve natten ligger jeg våken/hvile. Er veldig slapp på formiddag og litt deprimert men så blir det bedre utover dagen. Men så er det trening. Jeg burde vel trent for å prøve å bli bedre, men her føler jeg at jeg står fast. Uten søvn og restitussjon brytes bare kroppen ned med trening. I stedet fortsetter jeg å gå, ca syv kilometer om dagen totalt. Det er vel bedre enn ingenting men jeg blir bare bedre i perioder og så er det dårlig igjen. Innser at jeg må gjøre noen endringer for å bli bedre for sånn det er nå går jeg bare å stanger hodet i veggen. Prøver å oppmuntre meg med at jeg er flink som får til å gå, men turene hjelper meg ikke inn i bedre søvnmønster. Anonymkode: c4154...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Å gå 7km tur er kjempebra, prøv å si det til deg selv. Jeg er ingen ekspert på det med hvor mye en skal presse seg selv ved lite søvn. Jeg presser meg selv hardt på mindre søvn enn deg, men det har jeg fått beskjed om at ikke er så bra. Jeg foretrekker å gå tur selv, og prøver å ligge på minst 2 mil til dagen samme hva, fordi jeg får det verre i kroppen (mer smerter, og blir mer urolig) av mindre, og jeg er vant med å være veldig aktiv. Tur er bra for psyken, og du kan kanskje gå av og på i litt raskere tempo, eller mer i terreng (om du ikke gjør det), for å få opp kondisen. Det er vel det jeg tenker, men jeg er hverken treningsekspert eller lege, og det er viktig å lytte til kroppens signaler og hva den tåler også. Forstår det er en vanskelig balansegang her mellom å utfordre seg selv, og ikke slite ut kroppen mer. Må også si du er god som legger deg og står opp på samme tid uansett, det er utrolig viktig når en sliter med søvnen. Anonymkode: c264a...b55
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å gå 7km tur er kjempebra, prøv å si det til deg selv. Jeg er ingen ekspert på det med hvor mye en skal presse seg selv ved lite søvn. Jeg presser meg selv hardt på mindre søvn enn deg, men det har jeg fått beskjed om at ikke er så bra. Jeg foretrekker å gå tur selv, og prøver å ligge på minst 2 mil til dagen samme hva, fordi jeg får det verre i kroppen (mer smerter, og blir mer urolig) av mindre, og jeg er vant med å være veldig aktiv. Tur er bra for psyken, og du kan kanskje gå av og på i litt raskere tempo, eller mer i terreng (om du ikke gjør det), for å få opp kondisen. Det er vel det jeg tenker, men jeg er hverken treningsekspert eller lege, og det er viktig å lytte til kroppens signaler og hva den tåler også. Forstår det er en vanskelig balansegang her mellom å utfordre seg selv, og ikke slite ut kroppen mer. Må også si du er god som legger deg og står opp på samme tid uansett, det er utrolig viktig når en sliter med søvnen. Anonymkode: c264a...b55 Jeg burde vel helst stå opp når de fire timene er over for jeg vet man ikke bør ligge våken i sengen. I fjor vinter gjorde jeg det, satt i mørket på kjøkkenet med en kopp te de siste fire timene av natten. Da er jo ikke skjerm lov heller. Når man ikke klarer å lese og ikke får lov å se på tv eller scrolle, og egentlig ikke har energi til noe, da er det vanskelig å fortsette med over tid. Helt utrolig at du klarer å bevege deg to mil om dagen på helt minimalt med søvn. Jeg hadde en periode med 0-2 timer per natt men da kollapset jeg. Anonymkode: c4154...ca7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 Da lar du være. Gå deg noen korte turer i stedet. Anonymkode: 5673e...650
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da lar du være. Gå deg noen korte turer i stedet. Anonymkode: 5673e...650 Ja det er jo det jeg har gjort hittil men det har ingen bedring på søvnen. Uten turene hadde ting kanskje vært enda verre, får trøste seg med det da. Anonymkode: c4154...ca7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Det skal ikke være slik. Dette høres ut som alvorlig søvnmangel og det er mer uheldig for helsa enn å ikke få trent. Du må starte med søvnen. Først med god søvn kan kroppen komme ovenpå og bli klar for å trene og det er også vanskelig å ikke bli deprimert av så lite søvn. Ta kontakt med legen din! Anonymkode: 1ac42...49d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå