Gå til innhold

Nå har jeg møtt en hyggelig dame som kaller seg feminist, men så ser hun på amerikansk reality

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår det bare ikke. Her er problemene med seriene hun ser på:

1 Rasisme: Det sjekker alltid inn enten en eller to mørke menn og like mange damer. Det kan umulig være tilfeldig at det aldri er flere mørke kvinner enn menn som sjekker inn. Det er og ofte en asiatisk kvinne, men alltid null asiatiske menn eller færre asiatiske menn enn afroamerikanske. Igjen så er det kunstig lagt opp og da er det tydelig at det fokuseres på hudfarge.

2 Mennene nærmest tvinger damene til å kysse dem. De spør aldri om lov og kan ha alt mulig av sykdommer i munnen. 

3 Mennene tvinger damene til å ta på dem under strippeshow. 

Hvordan kan da en dame som kaller seg både liberal og feminist se på noe sånt? Blir som en i miljøpartiet de grønne skulle hatt carnivotediett OG hatt fire dieselbiler han kjørte rundt med hele dagen. Jeg liker folk som "walk the talk".

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du også ser de seriene? 

Btw lederen av en miljøovernorganisasjon kjører dieselbil, han mener den i praksis er mest miljøvennlig til hans bruk. 

Anonymkode: 4734a...41b

• Liker 2
Gjest diddums
Skrevet

Hun bruker seriene som underholdning, ikke som en oppskrift på hvordan man bør leve livet sitt.

Men, det er jo fullt mulig å se etter en partner som matcher deg bedre mht fritidsinteresser/intellekt.

AnonymBruker
Skrevet

Okey så hvis du ser på actionfilm betyr det at du støtter krig og skyting og ran? Nei.... 

Anonymkode: 9d70b...76b

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer sjokkert over at denne feministen ikke kjeppjager deg for å være mann :fnise:

Anonymkode: fee0e...355

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg var fæl til å rakke ned på alt av realityserier før, «tsk tsk» til venner som så på det… Nå er jeg hekta på Real housewifes BH 😅 Det er min guilty pleasure, og jeg har ingen god forklaring på hvorfor…  

Anonymkode: b8a9d...f37

AnonymBruker
Skrevet

Og hva konkret er grunnen til at du dater ei dame som er feminist? 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 5112f...d76

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (12 timer siden):

1 Rasisme: Det sjekker alltid inn enten en eller to mørke menn og like mange damer. Det kan umulig være tilfeldig at det aldri er flere mørke kvinner enn menn som sjekker inn. Det er og ofte en asiatisk kvinne, men alltid null asiatiske menn eller færre asiatiske menn enn afroamerikanske. Igjen så er det kunstig lagt opp og da er det tydelig at det fokuseres på hudfarge.

2 Mennene nærmest tvinger damene til å kysse dem. De spør aldri om lov og kan ha alt mulig av sykdommer i munnen. 

Hvordan kan da en dame som kaller seg både liberal og feminist se på noe sånt? Blir som en i miljøpartiet de grønne skulle hatt carnivotediett OG hatt fire dieselbiler han kjørte rundt med hele dagen. Jeg liker folk som "walk the talk".

Helt enig at dette blir merkelig, men hun er vel en disse neoliberalistiske pseudofeministene, som tror at kvinnekamp bare handler om grenseløs, individuell selvrealisering, og ingenting om samfunnstrukturer og mer grunnleggende verdier.

Anonymkode: ef31d...976

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke få la henne få ha denne ene lille tingen? Det er bare overdreven tv. Liker ikke slike show selv, men om hun er en hyggelig dame, vil du gå glipp av denne relasjonen over et tv program? 

Å har du spurt henne? La henne argumentere for seg, så får du se 

Anonymkode: 6a318...975

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste av oss har sammensatte personligheter. 

Jeg, f.eks., har en mastergrad og spiller sjakk, men det hender også at jeg kjøper Se og hør😂

Det hadde vært kjedelig hvis alle bare var helt forutsigbare og ikke hadde noen overraskende trekk ved personligheten.

Anonymkode: fb44c...b63

• Liker 3
Skrevet

Javel.

Du har garantert ingen kognitive dissonanser i din livsførsel overhodet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har en feminist "lov" til å se på? Dokumentarer og nyheter? Og serier med en sterk kvinnerolle? 

De fleste ser på tv for å koble av, og hva man ser på har ikke nødvendigvis noe med politisk syn eller intelligens å gjøre. Jeg feks, ser masse forskjellige serier på Netflix og Nrk, alt fra seriøse og "gode" serier til såkalt trash-tv, reality-serier osv. Særlig hvis det er noe som er krevende på jobb eller i privatlivet, foretrekker jeg enkle, og virkelighetsfjerne serier. Feks dagen før en eksamen, er det kun en tåpelig serie, som "say yes to the dress" eller noe annet banalt, som får meg til å slappe helt av, og glemme virkeligheten en liten stund. 

Anonymkode: 31fbf...c7f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gud….

Anonymkode: eadb8...356

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt enig at dette blir merkelig, men hun er vel en disse neoliberalistiske pseudofeministene, som tror at kvinnekamp bare handler om grenseløs, individuell selvrealisering, og ingenting om samfunnstrukturer og mer grunnleggende verdier.

Anonymkode: ef31d...976

Dette👆👍

Veldig mange «feminister» er sånn + kvotering til lederstillinger selvsagt. Typisk overklasse «feminister».

Anonymkode: d38f5...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hater at hun kaller seg feminist. Kan du ikke bare dumpe henne først som sist. 

Anonymkode: eadb8...356

• Nyttig 1
Skrevet

Så, mye rart enkelte henger seg opp i 🙉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel kaoset som er fascinerende

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette👆👍

Veldig mange «feminister» er sånn + kvotering til lederstillinger selvsagt. Typisk overklasse «feminister».

Anonymkode: d38f5...a06

Ja tenk at noen som kaller seg feminister ser på TV for underholdning. Skandale. Se på reality-TV=for kvotering til lederstillinger. Det vet alle. Yikes, hva er dette?

• Liker 2
Skrevet
Majer skrev (På 20.7.2023 den 9.56):

Hvorfor dater du en feminist?

Og hva får deg til å tro at hun er hyggelig?

Hva tror du at du vil finne bak fasaden…?

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Majer skrev (På 20.7.2023 den 9.56):

Feminisme en religion, vet du, med strenge påbud om sølibati, strikking og kattehold. Det krever disiplin fordi en av reglene - i tillegg til vegansk kost og alkoholavhold - er at man aldri må smile offentlig. Man må oppføre seg slik som Ghandi på mange måter, og passe på at alle handlinger i livet er logiske og konsekvente. Det er fort gjort å trå over en strek

Endret av Michaelhe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...