AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Sliter veldig med spenningshodepine om dagen. Fra morgen til kveld. Noen gode tips? Anonymkode: e7519...2a0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Jeg gjør øvelser for skuldre og nakke hver eneste dag. Det har hjulpet meg veldig! Strekker ut armer, skuldre og nakke. Blitt helt avhengig av dette og kjenner det gjør utrolig godt! Boka "Frisk nakke" har gjort underverker for meg Drikker også mye vann. Anonymkode: 0d159...cda 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 Fysioterapi, naprapat, trening/øvelser Anonymkode: 2c8eb...d75
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 En skikkelig pute! Jeg våknet og la meg med spenningshodepine før, men så var vi på en boligmesse en gang hvor det var en fysioterapeut. Han anbefalte meg en sånn spesiell pute, kostet litt da. Men den er virkelig helt magisk! Har ikke hatt spenningshodepine på lenge, å da har det gjerne kommet av noe annet. Viktig å prøve å strekke sener og muskler også, få gjerne hjelp av en fysioterapeut. Anonymkode: b355a...dc8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): En skikkelig pute! Jeg våknet og la meg med spenningshodepine før, men så var vi på en boligmesse en gang hvor det var en fysioterapeut. Han anbefalte meg en sånn spesiell pute, kostet litt da. Men den er virkelig helt magisk! Har ikke hatt spenningshodepine på lenge, å da har det gjerne kommet av noe annet. Viktig å prøve å strekke sener og muskler også, få gjerne hjelp av en fysioterapeut. Anonymkode: b355a...dc8 Enig, både pute og madrass er viktig for forebygging. Anonymkode: 2c8eb...d75
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 God pute og madrass er viktig, det samme er god sitte-/liggestilling om dagen. Beste behandling for meg er å ta det tidlig når det kommer. Ta en Paracet om kvelden og legge meg tidlig. Jeg spenner ofte nakken og kjeven når jeg har vondt i hodet, slik at det blir mye verre. En god ryggmasasje kan også hjelpe til med å løse opp spenninger. Det henger sammen hele veien. Hvis jeg er mye plaget er det viktig å prøve å finne grunnen. Feks var jeg mye plaget da jeg hadde en visdomstann som satt fast. Stress kan også være en årsak. Anonymkode: 71212...03d
Taluno Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 Øvelser, og forebyggende. Forebyggende kan bør være to-delt, både sørge for riktig ergonomiske stillinger, som rett madrass, pute og sittestilling. Men også ta problemet med roten. Er det for eksempel stress på jobb, så prøv redusere stresset. Øvelser, både tøyeøvelser, men også forebyggende trening.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Skrevet 20. juli 2023 Foruten øvelser som andre skriver om her er det viktig å få i seg nok væske og mat.. Som regel tar det tid og løsne spenninger i nakke og øvre del av rygg. Anonymkode: fc75c...22d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 Kiropraktor og øvelser for å holde det i sjakk. Har vært verdt det for meg. Anonymkode: 372c4...641
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Skrevet 20. juli 2023 Jeg kjøpte en slik massasje vibrator på xxl. Tar den på nakke, skuldere og den hjelper enormt Anonymkode: 67e3e...3fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 Det jeg var helt sikker på at var spenningshodepine og nakkeproblemer etter nakkeoperasjon viste seg å være migrene. Prøv migrenemedisin, er det ikke migrene så virker ikke medisinene. Anonymkode: 3e65d...e07
Kalevala Skrevet 22. juli 2023 #13 Skrevet 22. juli 2023 Har du tatt migrenetesten? Det kan virke litt usaklig å spørre om det når du ber om råd for spenningshodepine, men det er fordi det er så mange som får feil diagnose (spenningshodepine) når de egentlig har migrene. https://hodepinenorge.no/test-om-hodepinen-din-kan-vaere-migrene/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå