Gå til innhold

hvilket vaskemiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vaskemiddel er best å vaske:

-badet med?

-oppi doen?

kjøkkenet (skapet, osv...)

-stuen/soverom o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på smak og behag?

Jeg bruker Jif baderom til vask, dusj og skapdører.

Jeg bruker Klorin oppi doen.

Jeg bruker Jif kjøkken eller Zalovann til benker, skapdører, bord, kjøleskap (utvendig) og komfyr.

Jeg bruker Zalo- eller grønnsåpevann til stuen og soverom.

Til gulvet bruker jeg grønnsåpe tilsatt ørlite salmiakk.

Til vinduer bruker jeg Nylonvask eller vann med eddik og Zalo og til fjernsyn, dataskjermer og speil lett fuktet mikrofiberfille...

Til torsdag skal jeg gjøre rent...

Skrevet

Jeg bruker:

Jif Baderom til badet

Rain-X til alle speil

Domestos Fresh til toalettet

Jif Kjøkken på kjøkkenet og zalovann med litt salmiakk til å vaske kjøleskap, inni kjøkkenskapene o.l.

Vitroclen rengjøring for kjeramisk topp til komfyren

Mr Muscle Ovnsrens til ovnen

Jif Spray & Mopp til alle gulv

Zalovann med salmiakk til vinduer

Til støvtørking bruker jeg enten Swiffer Duster eller Jordan mikrofiber-støvklut

Skrevet

Hørt at hvis du blander salmiakk med andre vaskemidler så kan det avgi farlige stoffer. er dette sant?

Skrevet
Hørt at hvis du blander salmiakk med andre vaskemidler så kan det avgi farlige stoffer. er dette sant?

Det er salmiakk og klor som er en farlig kombinasjon, ellers kan du gjøre som du vil.

Skrevet

Bruker Domestos WC rengjøring oppi doen, og av og til et spesialmiddel jeg kjøpte hos rørleggeren. Vannet her jeg bor er nemlig slik at det ganske raskt kommer brune avleiringer som er vonde å få vekk med vanlige midler.

Ellers bruker jeg mikrofiberklut (for baderom) på servant og skap og vanligvis også inni dusjen. En sjelden gang går jeg over nederste delen av dusjveggene med en klut med Cillit Bang slik at jeg får vekk avleiringer der også.

På kjøkkenet bruker jeg også mikrofiberklut til hverdags, men på komfyren og vasken må jeg av og til fram med flytende Jif skuremiddel. Benkeflatene får seg en runde med Zalo-vann.

Støvtørking skjer som regel med Swiffer, og gulvene får seg som oftest en runde med tørrmopp. Når jeg innimellom vasker gulv med såpe og vann, bruker jeg grønnsåpe og parkettklut.

Vinduene "grovvasker" jeg med Zalovann slik at jeg får vekk det verste, og så går jeg over med fuktig mikrofiberklut for glass for å få dem blanke. (Utvendig blir det gjerne nylonvask og så fjerner jeg vannet med vindusnal og håper det beste ;) .)

Skrevet

Jif kjøkken, Jif baderom og grønnsåpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...