AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Hei Pga helsemessige årsaker har jeg stått på de sterkeste smertestillende i snart 6 år. Nå har jeg kommet dit at jeg har lært meg å leve med smertene for de sterkeste smertestillende bare tar toppene. Smertestillende hjelper meg mye med angsten og hjertebank, det er jo fordi smertestillende har en så sterk beroligende effekt. Men når jeg nå skal trappe ned er det ikke abstinensene som er værst men angsten. Jeg har en fortid med store psykiske utfordringer pga familievold og mer. Jeg føler jeg skal dø, hjertet banker hardt og vondt. Jeg tar nå mirtazipin ved siden av og det hjelper litt. Jeg føler legen ikke forstår meg og vil ikke gi meg noe annet enn mirtazipin mot angsten. Hva kan jeg gjøre? Hva annet kan jeg be legen om? Anonymkode: 1c19a...ff2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Overskriften ble kanskje ikke helt rett, men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg. Anonymkode: 1c19a...ff2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 Kan forstå legen din. Du skal avvennes en medisin som er vanedannende, da gir man ikke mer vanedannende medisiner. Kanskje du kan få atarax? Ikke vanedannende. Anonymkode: 90d48...b80
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 Er det sånn at du ønsker deg en annen type b preparat mot angsten? Anonymkode: b9756...1d4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Da jeg trappet ned på a- preparat så fikk jeg Atarax mot angst og uro samt betablokkere mot høy puls. Det hjalp litt. Det viktigste er å trappe ned rolig og få støtte på at det er vanskelig og ubehagelig. Anonymkode: e332d...ee7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 Be om henvisning til smerteklinikk Anonymkode: 8c25f...a81
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 Hva er de sterkeste smertestillende? Får du fentanyl intravenøst liksom? Anonymkode: 4f727...a31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå