Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var utro mot eksen. Sannheten kom ut på et veldig dårlig tidspunkt, som førte til at hun fikk ekstra gjeld.

Jeg ønsker å gjøre opp for meg, og tilbakebetale det hun fikk i ekstra gjeld - ca. 10,000kr. I tillegg ønsker jeg å gi henne 140,000kr ekstra, pga. vi opplevde et mareritt av et samboerskap de siste månedene. Dette var fra begge sider, men det startet med at jeg var utro.

Jeg angrer på det jeg gjorde. Samtidig vet jeg at vi ikke passet sammen pga. enkelte forskjeller mellom oss. Jeg vil ikke gi henne penger for å få henne tilbake i mitt liv, det er for å gi henne noe hun kan få god nytte av. Vi er ferdige med hverandre.

Sist jeg så henne, skilte vi lag på en vennlig måte. Jeg tror hun per i dag tenker forskjellig om meg fra dag til dag, både positivt og negativt. Men alt i alt tror jeg hun trenger avstand fra meg.

Ville det vært dumt av meg å overføre 150,000kr ut av det blå? Bør jeg si noe om hvorfor jeg overfører 150,000kr? Finnes det måter å overføre det anonymt? Er det dumt av meg å gi henne penger anonymt? (Jeg er redd for at hun grubler for mye over hvem de er fra) Kan jeg gi det til henne gjennom en av hennes venner?

Hvordan hadde du reagert viss du fikk 150,000kr fra eksen din 9mnd etter bruddet? Hadde du tatt det i mot? Hadde du blitt glad eller sint? Blandede følelser?

P.S.

Jeg var så og si blakk når vi var sammen, men ting har endret seg. Jeg ønsker bare å gi henne en liten glede. 

Anonymkode: 3fd97...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All verdens penger vil ikke fjerne det sviket hun var utsatt for. Du kan ikke kjøpe deg ut av denne situasjonen.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvorfor ikke

Anonymkode: 16936...89a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt å få masse penger fra en eks som hadde vært utro. Hva skal hun gjøre da, hvordan skal hun reagere? Ringe og takke deg? Hun blir stående i en følelse av å måtte takke en mann som sviktet henne, ikke noen god følelse det.

Anonymkode: de0d0...cac

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (2 minutter siden):

All verdens penger vil ikke fjerne det sviket hun var utsatt for. Du kan ikke kjøpe deg ut av denne situasjonen.

Det er jeg klar over, men hun vil fortsatt ha nytte av pengene. Hvordan går jeg frem? Anonymt eller ikke anonymt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jeg klar over, men hun vil fortsatt ha nytte av pengene. Hvordan går jeg frem? Anonymt eller ikke anonymt?

Ikke anonymt

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke likt å få masse penger fra en eks som hadde vært utro. Hva skal hun gjøre da, hvordan skal hun reagere? Ringe og takke deg? Hun blir stående i en følelse av å måtte takke en mann som sviktet henne, ikke noen god følelse det.

Det skjønner jeg veldig godt.. det er absolutt ikke det jeg ønsker. Samtidig så vet jeg at hun vil ha nytte av pengene, og jeg føler at jeg skylder henne det. Hadde du takket ja til 150k fra en anonym person?

Skrevet

Det virker utrolig snilt men bør ikke gies anonymt :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Det virker utrolig snilt men bør ikke gies anonymt :) 

Hvorfor ikke anonymt? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å fortelle henne hva du har lyst/tenkt til å gjøre? Kommuniser med henne? Hør hva hun tenker om det. Kanskje trenger hun penger? Kanskje vil hun syns det blir for ubehagelig. Ikke bare gi uten å prate med henne først. Hun må få være med å bestemme om hun vil ha dette. 

Anonymkode: 9b964...879

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det skjønner jeg veldig godt.. det er absolutt ikke det jeg ønsker. Samtidig så vet jeg at hun vil ha nytte av pengene, og jeg føler at jeg skylder henne det. Hadde du takket ja til 150k fra en anonym person?

Da hadde jeg lurt så veldig på hvem den anonyme giveren var at jeg ikke hadde fått ro, så det er heller ingen god løsning, tror jeg. Men du kjenner henne jo best, og vet kanskje hvordan hun vil reagere av å få en sånn sum av deg? Tror du må velge din ord med omhu når du forteller hvorfor du gjør det.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke anonymt? :)

Hvis det er du som er TS (Trådstarter) så ser hun jo åssen person du er og at du har tatt ansvar :) hun ville nok lurt på hvorfor det en dag stod 150 000,- på konto ? :) så må vedkommende sikkert også fortelle hvor pengene stammer fra 

Endret av Maskinfører
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde ønsket å vite hvem det var fra, og ja, jeg ville ha tatt imot uten at jeg måtte skylde noe tilbake, takk! :sexy:

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville returnert pengene. Trenger ikke økonomisk hjelp fra en utro eks! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å fortelle henne hva du har lyst/tenkt til å gjøre? Kommuniser med henne? Hør hva hun tenker om det. Kanskje trenger hun penger? Kanskje vil hun syns det blir for ubehagelig. Ikke bare gi uten å prate med henne først. Hun må få være med å bestemme om hun vil ha dette. 

Anonymkode: 9b964...879

Takk for et veldig fint svar! Dette liker jeg <3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg lurt så veldig på hvem den anonyme giveren var at jeg ikke hadde fått ro, så det er heller ingen god løsning, tror jeg. Men du kjenner henne jo best, og vet kanskje hvordan hun vil reagere av å få en sånn sum av deg? Tror du må velge din ord med omhu når du forteller hvorfor du gjør det.

Det skjønner jeg veldig godt. Hadde lurt fælt selv. 

Hadde det ikke vært noen negative spenninger mellom oss så vet jeg at hun hadde hoppet av glede, og mest sannsynlig hatt en liten "celebration dance". Hun hadde blitt kjempeglad. Dessverre tror jeg ting endres, fordi det kommer fra meg... da er det en sorg, irritasjon og et sinne inn i bildet. Som gjør ting mer komplisert.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Tussemor47 skrev (8 minutter siden):

Jeg ville returnert pengene. Trenger ikke økonomisk hjelp fra en utro eks! 

Hva om du er 23 år, er i startfasen av livet og faktisk trenger pengene da?

• Liker 2
Skrevet

Hva om du er 23 år, er i startfasen av livet og faktisk trenger pengene da?

Nei, lar meg ikke kjøpe av en angrende utro eks. Aldri i livet! Hadde fint leid til jeg hadde spart opp ek selv.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tussemor47 skrev (3 minutter siden):

Nei, lar meg ikke kjøpe av en angrende utro eks. Aldri i livet! Hadde fint leid til jeg hadde spart opp ek selv.

Hva får eksen ut av at du takker ja til 150,000kr? Mister ikke han bare 150,000kr? Du trenger ikke å si takk. Du kan få det anonymt. Hadde du fortsatt sagt nei?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt rart og litt kleint og litt kinkig kanskje, men jeg hadde blitt glad for pengene!

Du må ikke gjøre det anonymt, du må si det er deg, du må forklare hvorfor, du må understreke at det ikke er mye penger for deg lengre og at det ikke betyr at hun skylder deg noenting, at du bare vil dere skal fortsette å ikke ha kontakt men se på det som en avskjedsgave.

For første instinkt vil være "nei jeg kan ikke ta imot", så det må du trygge henne på er greit. Og det andre vil være å føle at man skylder noe tilbake, at man står i en gjeld, og det må du også trygge henne på at hun ikke gjør. 

Det er også litt flaut å ta imot, så du må gi henne gode grunner sånn at hun kan rettferdiggjøre det ovenfor seg selv (og sine venner og familie evt.)

Anonymkode: 95318...935

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...