Gå til innhold

Offentlig støtte til hårtransplantasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ble født med båthode (variant av vannhode) og ble operert to ganger før jeg ble 3 år. Aldri hatt plager og levd 100% normalt, men har et stort arr formet som en «S» som starter ved hårfeste og slutter i bakhode. Det har jeg levd veldig fint med fram til nå når jeg begynner å bli tynn i hyssingen. Mister ikke håret veldig raskt, da jeg begynte å få høye viker allerede i starten av 20 årene.

Jeg har i utgangspunktet ingen problemer med å miste håret, men arret gjør at jeg tenker litt på det likevel. Tror dere det er mulig å få noe slags støtte for ta transplantasjon eller annen type behandling? Er bekymra for at det koster mye penger å fikse. 

M30

Endret av Sondrel
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at i aller beste fall ville du fått støtte til parykk/hårdel og ikke transplantasjon.

Anonymkode: d61fc...c60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan forhøre deg om det er noen støtte å få til noe, men enig med første som svarte.

Helt ærlig, jeg forstår ikke at du skal trenge å skjule det. Selv har jeg mer enn 10 cm arr i ansiktet, jeg velger å ikke fokusere på det selv, og det gjør at folk heller ikke fokuserer på det. Jeg forsøker ikke sminke det bort eller skjule det på annen måte. Da jeg fikk dem tok jeg et bevisst valg om at jeg ikke ville kaste bort energi resten av livet på å fokusere på noe så uviktig som et arr (det til tross for at jeg i årevis hadde store smerter i og rundt ene arret pga. nerveskader der).

Stå for den du er, vær trygg i deg selv. Om noen kommenterer er det bare å si at du var operert som svært liten, og så bytte tema. Det blir ikke større tema enn du selv lager det til.

Anonymkode: 1ccb5...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan forhøre deg om det er noen støtte å få til noe, men enig med første som svarte.

Helt ærlig, jeg forstår ikke at du skal trenge å skjule det. Selv har jeg mer enn 10 cm arr i ansiktet, jeg velger å ikke fokusere på det selv, og det gjør at folk heller ikke fokuserer på det. Jeg forsøker ikke sminke det bort eller skjule det på annen måte. Da jeg fikk dem tok jeg et bevisst valg om at jeg ikke ville kaste bort energi resten av livet på å fokusere på noe så uviktig som et arr (det til tross for at jeg i årevis hadde store smerter i og rundt ene arret pga. nerveskader der).

Stå for den du er, vær trygg i deg selv. Om noen kommenterer er det bare å si at du var operert som svært liten, og så bytte tema. Det blir ikke større tema enn du selv lager det til.

Anonymkode: 1ccb5...e3d

Takk for oppmuntring. Alternativet er jo å prøve å eie det og ikke bry meg om blikk og kommentarer. Går nok helt sikkert fint det og, men det blir en stor overgang å ikke ha hår og et synlig arr i tillegg. Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan det kan bli evt, så når jeg nå tenker på det er det litt skremmende at det kan skje… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...