Gå til innhold

Jeg ble kalt «jævla potet» av noen i en bil som kjørte forbi i dag. Hva mente de med det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det synes jeg gikk for sakte over et gangfelt. Så åpner noen døra og kaller meg for «jævla potet»?? Synes det var en merkelig p fornærme folk med? Mente han at jeg var feit, dvs rundt som en potet?

Anonymkode: 7e783...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig det synes jeg gikk for sakte over et gangfelt. Så åpner noen døra og kaller meg for «jævla potet»?? Synes det var en merkelig p fornærme folk med? Mente han at jeg var feit, dvs rundt som en potet?

Nei, bare jævla nordmann

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er et rasistisk ord folk fra MENA bruker om nordmenn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er hva noen ikke-hvite bruker for å referere til hvite nordmenn, ikke alltid ment som kompliment.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Hva er MENA?

Anonymkode: cb480...f8d

Skrevet (endret)

Endret av Hippogriff
AnonymBruker
Skrevet

Potet, svin, gris. Rasistisk kommentar mot oss hvite. 

Anonymkode: 57d84...c7d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er MENA?

Middle East North Africa.

Merk: har aldri hørt noe sånn fra noen, uansett hvor de er fra, og har vondt for å se for meg noen jeg kjenner derfra bruke sånne ord. Pakistanere jeg kjenner regner det som like stygt som n-ordet og bruker det av prinsipp ikke 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Da skjønner jeg litt mer. De kjørte sort gammal BMW, da var det nok en gjeng av det såkalte slaget «Våre nye landsmenn som vi setter så pris på». Muligens ute på permisjon. Case closed.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt kalt det flere ganger av melatonrike. Jeg roper jævla neger tilbake, så er vi skulls.

Anonymkode: ee985...bbb

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr du er norsk 😅 

Anonymkode: 7d3ea...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er MENA?

MENA er et område hvor tilbakestående mennesker kommer fra. 

Anonymkode: 3f3c9...192

• Liker 4
Skrevet
Jegern Puahate skrev (7 minutter siden):

Det er hva noen ikke-hvite bruker for å referere til hvite nordmenn, ikke alltid ment som kompliment.

Veldig vanlig fra østeuropa så ikke hvite stemmer ikke helt etter hva jeg erfarer

AnonymBruker
Skrevet

Norsk/hvit.

Anonymkode: 30273...f67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å ta noen som hadde kalt meg for det alvorlig. Skikkelig sånn barnehage/barneskole skjellsord. Får vel si "jævla banan, pære eller daddel" tilbake. Tror faktisk jeg ville gått for "daddel" om jeg skulle lagt meg på det nivået. Men det beste er bare å le av det. 

Anonymkode: 32d4b...254

• Liker 3
Skrevet
Entern skrev (42 minutter siden):

En bussjåfør ble her om dagen kalt for jævla sigøyner…

Ville bare tenkt det var en ustabil person og gått videre med dagen. Det er åpenbart ikke deg det er noe galt med TS :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (2 minutter siden):

En bussjåfør ble her om dagen kalt for jævla sigøyner…

Ville bare tenkt det var en ustabil person og gått videre med dagen. Det er åpenbart ikke deg det er noe galt med TS :) 

Bisart 😅

God idé😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bry deg? Jeg hadde fliret av det - gått videre med dagen. 
Vedkommende er en idiot, som føler for å tråkke ned på andre - ikke la slike gå inn på deg🥰

Anonymkode: 1270a...ad9

• Liker 1
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Bisart 😅

God idé😊

Jepp. Jeg har det med å tiltrekke meg rare situasjoner. Ble stoppet av bussjåføren etterpå som fortalte meg at han gjenkjente rasisten og at han ikke var god i hodet. Videre påstod han at det var mye bedre å kjøre buss i Nord-Norge. Jaja, tenkte jeg. Mange rare folk 😄

• Hjerte 1
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (4 minutter siden):

Jepp. Jeg har det med å tiltrekke meg rare situasjoner. Ble stoppet av bussjåføren etterpå som fortalte meg at han gjenkjente rasisten og at han ikke var god i hodet. Videre påstod han at det var mye bedre å kjøre buss i Nord-Norge. Jaja, tenkte jeg. Mange rare folk 😄

Ja vet akkurat hva du mener 😀

Vokste forresten opp med venner med romani bakgrunn (aka tatere), derfor jeg stusset litt ved det der 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...