Gå til innhold

Hva hvis en med sosial angst gjør følgende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med noe paranoid og irrasjonell tankegang. Mange sier til meg at jeg bekymrer meg over for mye, at jeg må slutte å tenke og tro at folk holder øye med meg eller snakker ille om meg. Jeg prøver så godt jeg kan. Men hva hvis jeg nå har prøvd dette med å ikke bry meg, og heller tenke at folk har nok med seg selv. Følgende skjedde: jeg satt på trikken og følte de ved siden av meg lo av meg og gjorde narr. Jeg prøvde å tenke rasjonelt men når jeg full av selvtillit reiste opp for å gå av knipset de et bilde av meg og lo når jeg fikk blitsen i ansiktet. Hun nærmest meg lo så mye at hun gjemte ansiktet i hendene. Nå føler jeg meg verre enn på lenge og føler angsten vant og ga meg bevis på at det beste er å fortsette med angst. Hva tenker dere?

Anonymkode: 546d7...ac5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. De vennene som sier det har tydeligvis ikke merket hvordan verden er, for andre enn seg selv. Alt man er redd for KAN skje, så det nytter ikke å si at det ikke kommer til å skje. 

Anonymkode: c916a...5bc

AnonymBruker
Skrevet

For en forferdelig opplevelse :( Men med sosial angst er det sånn at angsten har jo rett i mange tilfeller, man vil bli negativt dømt av andre og man vil bli ledd av og drite seg ut da dette er en uunngåelig del av livet, erfaringen skal være at det går bra når det skjer. Det er uansett de det er noe galt med, dette er neppe første gang de gjør sånn mot noen. 

Anonymkode: 38654...23f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en forferdelig opplevelse :( Men med sosial angst er det sånn at angsten har jo rett i mange tilfeller, man vil bli negativt dømt av andre og man vil bli ledd av og drite seg ut da dette er en uunngåelig del av livet, erfaringen skal være at det går bra når det skjer. Det er uansett de det er noe galt med, dette er neppe første gang de gjør sånn mot noen. 

Anonymkode: 38654...23f

Noen tips til hva man kan gjøre for at det skal gå bra når sånt skjer?

Anonymkode: f5e2a...084

AnonymBruker
Skrevet

Det er 0,1 % sjans at fremmede folk ler av deg, så her hadde du maks uflaks. 
Normale folk sitter ikke å tar bilder og ler av fremmede. 
Så dette sier mye om de og ingenting om deg. 
Vare fortsett å lev livet ditt. 

Anonymkode: ed43e...498

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er 0,1 % sjans at fremmede folk ler av deg, så her hadde du maks uflaks. 
Normale folk sitter ikke å tar bilder og ler av fremmede. 
Så dette sier mye om de og ingenting om deg. 
Vare fortsett å lev livet ditt. 

Anonymkode: ed43e...498

Hva vet du om det? Noen mennesker ser mer annerledes ut en andre. Og det med ungdommer som tar bilder på offentlig transport er en ukultur som er høyest reell. 

AnonymBruker
Skrevet

Men gjør det noe?

Anonymkode: d1156...314

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men gjør det noe?

Anonymkode: d1156...314

Jeg tror TS blir nødt til å innse at disse tingene kan skje. Ellers så blir hen skuffet og lei seg når det skjer. Men det betyr ikke at man må gå rundt med angst. Angst er ødeleggende, å være virkelighetsorientert er nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et forslag, hva om du spurte hva navnene deres er? Eller bare tenke at det er en mulighet å spørre om det? Å ha det knepet i baklomma gjør at jeg føler meg mer trygg. For ungdommene får nok panikk når de tenker at de kan bli politianmeldt. Da blir de "små" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...