Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd å ha fin fødsel uten epidural ved igangsetting? Vet det gjør mye mer vondt å bli satt igang enn vanlig fødsel.

(Har født før så er ikke første gangen)

Anonymkode: df320...83b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er vondere eller ikke tror jeg kommer an på hvordan du blir satt i gang. Hvis du blir satt i gang med ballong er det jo dine egne hormoner som driver fødselen videre, og da skal den ikke gjøre mer vondt. Men om du blir satt i gang med drypp, blir det noe annet. Det ble jeg, og det var fælt. Jeg fikk stormrier, som er typisk med drypp, ifølge jordmor. Men epidural hjalp veldig! 

Anonymkode: 59162...0fe

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det er vondere eller ikke tror jeg kommer an på hvordan du blir satt i gang. Hvis du blir satt i gang med ballong er det jo dine egne hormoner som driver fødselen videre, og da skal den ikke gjøre mer vondt. Men om du blir satt i gang med drypp, blir det noe annet. Det ble jeg, og det var fælt. Jeg fikk stormrier, som er typisk med drypp, ifølge jordmor. Men epidural hjalp veldig! 

Anonymkode: 59162...0fe

Er veldig redd for blodtrykksfall med epidural. Har hatt det to ganger sist med epidural. Svært ubehagelig. 😬

Anonymkode: df320...83b

AnonymBruker
Skrevet

Min igangsatte fødsel var helt lik de fødslene jeg hadde som startet av seg selv. 😊

Anonymkode: 00064...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er lurt å ta det som det kommer. Jeg gjorde det hele veien, endte opp med omtrent alt de hadde tror jeg. Både lystgass, epidural og pudendal. Klarte ikke å puste til slutt, så de pushet epiduralen fordi jeg var så smertepåvirket. 

Anonymkode: 583ea...ead

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok ann på hvor moden du er. Jeg ble satt i gang, men trengte bare å bli strippet før de kunne ta vannet noen timer senere. 2 timer etter vannet ble tatt var babyen ute. Brukte bare varmeposer og dusjen som smertelindring. 

Anonymkode: 763bc...796

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt igangsatt to ganger og født "naturlig" engang, den ene igangsatte fødselen var uten epidural. Det var uten tvil den vondeste fødselen, men jeg tror egentlig ikke det hadde noe med selve igangsettelsen. Men det gikk så utrolig raskt, var en styrtfødsel. Ble aldri tid for noe epidural. 

Uansett fødselen var grei, ingen komplikasjoner, rifter eller andre ting. 

Anonymkode: 7b077...901

AnonymBruker
Skrevet

Diskuterte om jeg skulle ha epidural eller ikke før de tok vannet etter at ballongen hadde gjort sitt. Valgte å se det an. Fødte uten at epidural ble satt. 

Anonymkode: 36b38...b85

Skrevet

Jeg fødte alle mine 9 uten epidural og den igangsatte fødselen (med drypp) var uten tvil den vondeste, men helt overkommelig likevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble satt i gang med første. Med ballong, de tok også vannet senere og jeg fikk til slutt drypp. Jeg er livredd nåler, så det var ikke aktuelt for meg. Var veldig treg fremgang i fødselen, så det tok veldig lang tid. Var selvsagt veldig vondt. Særlig mot slutten, men det verste var at jeg var så ekstremt sliten. Fullstendig utmattet, uten mulighet for å hente meg inn eller få en pause. 

Anonymkode: 0c789...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...