AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Har ei venninne som har flyttet og pusset opp de siste månedene. Jeg hjalp henne litt i starten. Men jeg er plaget med smerter i nakken, så jeg sa at jeg kunne ikke være med å løfte tunge ting. 2 ganger den siste måneden har hun spurt om jeg kunne bli med på ikea for å kjøpe møbler. Jeg sa nei pga ar jeg vil ikke bære tungt. I går ringte hun å spurte om jeg ville hjelpe å male en vegg. Det sa jeg ja til. Når jeg kom dit stod det ett vitrineskap og en skjenk foran veggen som skulle males. De må vi flytte inn på gjesterommet sa hun. Jeg ble litt satt ut og hjalp henne med å løfte de og bære inn på rommet. Det gikk bra med nakken heldigvis. Burde hun ikke ha tatt hensyn til dette når jeg har sagt flere ganger at jeg ikke vil løfte tungt ? Har iallefall bestemt meg for å si nei neste gang Anonymkode: 769d8...79a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Hvorfor sa du ikke nei til å flytte ting? Alternativt kunne du hjulpet med å vippe møblene oppå et teppe slik at de kunne skubbes litt ut fra veggen. Du kan ikke forvente at vennene dine husker dine vondter eller sykdom eller skjønner akkurat hvordan helsa di er en bestemt dag. Så da må du passe på deg selv og si nei til ting du ikke har godt av, uavhengig om det er flytte et skap, ta en drink eller spise sjokoladekake. Anonymkode: 8858f...db3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sa du ikke nei til å flytte ting? Alternativt kunne du hjulpet med å vippe møblene oppå et teppe slik at de kunne skubbes litt ut fra veggen. Du kan ikke forvente at vennene dine husker dine vondter eller sykdom eller skjønner akkurat hvordan helsa di er en bestemt dag. Så da må du passe på deg selv og si nei til ting du ikke har godt av, uavhengig om det er flytte et skap, ta en drink eller spise sjokoladekake. Anonymkode: 8858f...db3 Jeg har hatt det samme problemet med nakken og andre helseutfordringer i mange år. Det burde hun ha husket. Jeg vet at hun er redd for å kjøre heis fordi hun fortalte meg det for mange år siden Anonymkode: 769d8...79a
Mjalloh Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt det samme problemet med nakken og andre helseutfordringer i mange år. Det burde hun ha husket. Jeg vet at hun er redd for å kjøre heis fordi hun fortalte meg det for mange år siden Anonymkode: 769d8...79a Ja, hun burde ha husket det dersom hun er venninnen din. Spesielt ettersom dere er såpass nære at hun føler hun kan be deg om hjelp gjentatte ganger på kort tid. Hun fremstår hensynsløs ovenfor deg, virker ikke som om hun bryr seg særlig om din helse. Jeg hadde faktisk aldri hjulpet henne igjen. Hadde hun spurt hvorfor, hadde jeg sagt rett ut at det er fordi hun ignorerer din helse til egen vinning. Det er jo en grunn til at hun ikke nevnte møblene som måtte flyttes før du kom.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Mjalloh skrev (10 timer siden): Ja, hun burde ha husket det dersom hun er venninnen din. Spesielt ettersom dere er såpass nære at hun føler hun kan be deg om hjelp gjentatte ganger på kort tid. Hun fremstår hensynsløs ovenfor deg, virker ikke som om hun bryr seg særlig om din helse. Jeg hadde faktisk aldri hjulpet henne igjen. Hadde hun spurt hvorfor, hadde jeg sagt rett ut at det er fordi hun ignorerer din helse til egen vinning. Det er jo en grunn til at hun ikke nevnte møblene som måtte flyttes før du kom. Jeg synes også at huk burde huske det. Venner gjør det Anonymkode: 769d8...79a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå