Gå til innhold

Far på hytta med 2 åring alene. Alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er greit å sitte på hytta å drikke en 6pack øl når man er alene der med en 2åring over natta?  Tenker på at man sover tyngre om man har drukket, barnet kan våkne på natten osv.. 

Eller er jeg hysterisk? 

Anonymkode: d5e67...855

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes 1-2 øl er greit (2 siden han er mann og «tåler» mer). En hel 6pack synes jeg er for mye.

Anonymkode: db306...d5b

• Liker 35
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes dere det er greit å sitte på hytta å drikke en 6pack øl når man er alene der med en 2åring over natta?  Tenker på at man sover tyngre om man har drukket, barnet kan våkne på natten osv.. 

Eller er jeg hysterisk? 

Ikke greit 

Anonymkode: 1dbe1...61e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller er jeg hysterisk? 

Det er ikke greit. Dersom noe skulle skje med ungen kan han ikke kjøre bil. Dersom han er uoppmerksom kan han glemme å slukke et stearinlys, åpen peis glør på gulv mm.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Absolutt ikke.

En bør være edru og kjørbar.

Ikke akkurat bare å ringe en taxi om det skulle skje noe med ungen.

Anonymkode: 75c34...01c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å drikke en six-pack alene er aldri greit. Definitivt ikke med en 2-åring.

Anonymkode: b9419...56e

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

2 er maks

Anonymkode: e1a73...958

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit nei

Anonymkode: 672ca...88b

AnonymBruker
Skrevet

Tenker som de fleste andre her at 1-2 nok går fint, men en 6-pack er ugreit. 
Nesten enig med vedkommende som skrev over at det aldri er greit. Jeg liker øl, kan også like å bli litt  beruset, men hva folk får ut av å tylle i seg en 6-pack alene har jeg aldri forstått.

Ser for meg onkelen min som var håpløs med matstell og drakk opp alt ølet fordi han var sulten og ute av stand til å lage seg mat (og kona lå syk)

Anonymkode: 3de41...81b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Absolutt ikke.

Hvorfor skal en være kjørbar? Enten er det så alvorlig at ambulanse rekvireres, eller så haster det ikke. 
En toåring legger seg ca. 19.00. Da er enten almenntilstanden normal eller ikke normal. Er den normal, er det minimal sjanse for at det skal skje noe med barnet mens det sover.  Man kan da fint regne med at man ikke behøver å kjøre i løpet av natta. Er formen dårlig, vil man høyst sannsynlig ikke måtte kjøre da heller, men for sikkerhets skyld bør en da avstå fra alkohol.

Konklusjonen er at med et friskt barn ved leggetid, kan man fint ta seg noen øl. Drikker man seks øl fra kl 1900 til man legger seg, vil en voksen mann være kjørbar en gang ved 0300-draget. Og han vil ikke være full på noe tidspunkt såfremt han ikke styrter alt i løpet av kort tid.

• Liker 18
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna taxi er hytta?

Anonymkode: 7ae82...89c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal en være kjørbar? Enten er det så alvorlig at ambulanse rekvireres, eller så haster det ikke. 
En toåring legger seg ca. 19.00. Da er enten almenntilstanden normal eller ikke normal. Er den normal, er det minimal sjanse for at det skal skje noe med barnet mens det sover.  Man kan da fint regne med at man ikke behøver å kjøre i løpet av natta. Er formen dårlig, vil man høyst sannsynlig ikke måtte kjøre da heller, men for sikkerhets skyld bør en da avstå fra alkohol.

Konklusjonen er at med et friskt barn ved leggetid, kan man fint ta seg noen øl. Drikker man seks øl fra kl 1900 til man legger seg, vil en voksen mann være kjørbar en gang ved 0300-draget. Og han vil ikke være full på noe tidspunkt såfremt han ikke styrter alt i løpet av kort tid.

Enig!

mye hysteri

Anonymkode: 7ae82...89c

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Absolutt ikke.

Hva skjer med et barn i løpet av natta som krever at en kjører? Det er enten sykebil eller en kan vente.

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Hva skjer med et barn i løpet av natta som krever at en kjører? Det er enten sykebil eller en kan vente.

Jeg har vært en del på legevakta med en eller annen av ungene etter leggetid, og det var ingen grunn til sykebil noen av gangene. Samtidig ville legevakta at vi skulle komme inn fremfor å vente til neste dag. 

Anonymkode: 5da68...82c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært en del på legevakta med en eller annen av ungene etter leggetid, og det var ingen grunn til sykebil noen av gangene. Samtidig ville legevakta at vi skulle komme inn fremfor å vente til neste dag. 

Anonymkode: 5da68...82c

Hvor mange av disse gangene var barnet friskt da det la seg?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er en pubhund, veldig glad i kvelder med kompiser og øl. Jeg har også barn og kan ta meg øl eller vin med middag med barn, vet mange på KG får noia av det. 

MEN har du eneansvar for et barn på to så har du å holde deg edru. Shit happens og plutselig må du på legevakta. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig i at det er minimal sjanse for at noe skjer slik at man må ut å kjøre i den settingen, så totalavhold synes jeg blir hysteri. 
Men hvorfor i huleste skal man sitte og drikke opp en 6-pack øl? Hva med å ta to?

6 øl er alt for mye. Det er rett og slett harry og uansvarlig oppførsel. Man blir jo full (jo det bli man!) og ikke i stand til å ivareta seg selv og barnet. Man kan fex sovne så tungt at ungen våkner, stikker av og drukner i nærmeste tjern elns. 
Ikke innenfor. 

Anonymkode: 3de41...81b

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eller er jeg hysterisk? 

Omsorgssvikt. Ville hentet barnet hjem

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva om ungen våkner og far sitter der og laller med en sixpack innabords? Ikke greit nei. 

Anonymkode: 64d3c...c25

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

2 øl går nok bra, mer usikker på 3+.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...