Gå til innhold

hvordan laste musikk ned til mp3 spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er vel egentlig det jeg lurer på.

Jeg har en CD som jeg vil laste ned på mp3 spiller min (som jeg nettopp har fått), Men grønn som jeg er så vet jeg ikke hvordan dette gjøres.

Jeg tar det gjerne inn med t-skje :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo gå via pc'n da..Komiper til pc, plugg inn spilleren, finn der du kopierte sangene og dra og slipp dem over til mp3-spilleren.

Skrevet (endret)

Er det så enkelt???

Trodde jeg måtte komprimere musikken til mp3-filer eller noe slikt, men dette er bare noe jeg har hørt, men aldri funnet det alternativet når jeg skulle laste ned.

Klarte ikke å få en hel plate inn på mp3 og det er vel fordi filene var for store?

Endret av marta
Gjest Catwoman
Skrevet

Bruk windows mediaplayer. Der kan du rippe alle sangene du vil ha over til dataen. Deretter flytter du sangene fra dataen over til den flyttbare disken (som er mp3-spilleren)

Det er faktisk så enkelt :) Sangene blir omgjort til mp3-format automatisk- ihvertfall blir de det hos meg.

hvor mange bytes er det på mp3 spillerne din?

Det høres litt rart ut at du ikke fikk inn hele platen. Det skal jo være plass til atskillig mer enn en cd-plate der.

Skrevet

Jeg får prøve igjen. Husker ikke hvor mange bytes det er på den. Har den ikke her akkurat nå. Skal se om jeg klarer det senere i kveld. Viss ikke titter jeg immon igjen og spør etter mere hjelp :)

Takk så lenge!

Skrevet
Klarte ikke å få en hel plate inn på mp3 og det er vel fordi filene var for store?

Det var rart. Med standard bitrate (kvalitet) tar MP3-er ca 1 MB pr minutt. En vanlig CD er opptill 80 minutter. Ingen spillere i salg i dag er så små som 80MB. De er vanligvis 256, 512 eller 1024 dersom de er flashbaserte. Eller flere GB dersom de har harddisk.

Skrevet

Hvis du satte inn cd og merket alle sangene der - så kopierte og limte inn på MP3-spilleren så skjønner jeg at du ikke fikk plass.

Du må først rippe platen (enten via eget program til spilleren) eller via f.eks windows media player. WMP har et eget valg for dette - fanen heter RIPP.

Når du har rippet hele platen så kopierer du disse filene over til MP3 spillerenog da bør du få plass (hvis ikke må du skaffe ny spiller)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...