Gå til innhold

Innvendig hemoride

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hva man skal gjøre med det? (utenom å dra til lege) Om det er noe jeg kan gjøre selv først..

Når jeg var på do i stad så kjentes det ut som jeg aldri helt fikk tømt meg, ca. de to siste dagene har jeg følt det, så føltes det ut som det var en stor del som ikke ville komme lenger. Så jeg tok litt papir for å få den ut, men kjente da at denne hang jo fast i endetarmen og kjente på den. Ikke hørt om innvendig hemoroide før så trodde et par sekunder at jeg fødte eller noe 😂

Jeg er jente 28 år, drikker mye vann, spiser sunt grønnsaker, fiberrikt mat (er veganer) i tillegg til at jeg ikke spiser noe som er ferdig laget/prosessert mat.

Er i regelmessig fysisk aktivitet så følger alle rådene for å unngå hemoroider. Men jeg vet at jeg har trykket vell mye hver gang jeg er på do i tilfelle jeg måtte gå på nummer 2. Det skal jeg slutte med nå i hvert fall, for synes det her var litt skremmende.. Har mer diare enn hard avføring. Er på do 1-2 ganger daglig, men som sagt presset for å sjekke hver gang jeg tisser om noe avføring kommer ut (dette skal jeg slutte med nå) er pga. at jeg ikke takler å gå på nr.2 andre steder enn her hjemme. 

Lest litt å tenkte å prøve Scheriproct stikkpille, men vil den kunne fjerne eller minske hemoroiden? jeg har ingen spesielle plager eller smerte, kanskje litt kløe men ikke veldig. Det som skremte meg litt var når jeg var på do og den kom ut og jeg kjente på den, kjentes det ut som den var veeldig stor. Sånn typ 6-10 cm. Men så ikke på den, skal gjøre det neste gang den kommer ut, kan godt være at den var mye mindre, men føltes litt stor. 

Håper noen kan berolige meg litt, kan legge til at jeg har veldig "legeskrekk" svimer av, kaldsvetter bare jeg sitter på venterommet. Så jeg er ikke typen som bare tar meg en tur til legen uten at jeg må..

Og til sist har noen prøvd ulike metoder for å fjerne den? Hvordan utføres det? Med strikk, kirurgi osv.. 

Tusen takk for svar!

Anonymkode: 26a47...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :(

Anonymkode: 26a47...c89

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få en krem du kan sprøyte inn innvendig og den vil skrumpe inn hemorider 

Anonymkode: bb73d...98b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...