Gå til innhold

Hvordan oppleves tømmeregimet før koloskopi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart igjennom en koloskopi . Før denne skal jeg dagen før og samme dag ta er medikament som heter PICOPREP som skal tømme tarmen .

noen som har gjennomgått dette som kan fortelle litt hvordan det oppleves ? Må man veldig brått på do eller bare litt ofte ? Er det vondt i magen? Kan man ha diare ellee trøbbel dagen etter inngrepet elle vil jeg trolig være i form til å dra på jobb feks og ivareta småbarna mine uten magetrøbbel ?

Anonymkode: 0f7c9...ea4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det for 8 år siden og husker at denne «før» prosedyren var piece of cake. Selve behandlingen var ubehagelig, men jeg gikk på jobb etterpå. 

Anonymkode: 8c95e...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Det går en stund så får du diaré med full tømming. Det kjennes ut som litt mageknip sånn før man må på do med løs mage, men ikke verre enn det 

Anonymkode: 9a6b0...3b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke så mye før etter dose nummer to. Og da kom det masse, hele tiden. Lettere magesmerter

Anonymkode: e47ae...6e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe ubehag, men ventet mange timer og så kom det akutt. Hold deg veldig nære toalettet 😊 Når det begynner så går det regelmessig til det til slutt bare er væske som kommer ut. Kjøp mye toalettpapir 🤭

Anonymkode: 83152...539

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Magen roet seg med en gang den var tom. Syns egentlig det var litt deilig med tom tarm og fasting. Følte meg så ren. Frisk start, og digg med mat etter koloskopien🤭

Anonymkode: a888e...614

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk voldsomme magekramper og satt mye på do for å si det slik. Kunne ikke vært på jobb! Jeg synes nesten at tømmingen var verre enn undersøkelsen. 

Anonymkode: 373d7...e06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kjennes ut som å tisse ut fra rumpa fordi det er så store mengder helt vanntynn avføring, og det blir tilslutt strågult på farge. Det kommer brått på ja, og for min del var jeg låst til toalettet i timesvis etter jeg drakk middelet. Jeg fikk problemer med magen i ca 2 uker i etterkant.

Anonymkode: f0a49...b57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne forklarer det ganske godt: 

Anonymkode: c19a4...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...