Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd borte noen år pga jobb og større muligheter, da jeg og partner fikk barn valgte vi å ta dem med til barndomsstedet og bosette oss. 

Før vi bestemte oss var alle veldig på, og gledet seg til å besøke oss og hjelpe til med barna osv. Vi har knapt sett dem, faktisk mindre enn da vi bodde lengre borte

Hadde det ikke vært for at barna trives i barnehagen etc., hadde vi vurdert å flytte igjen, da ingen av oss 2 voksne har noe særlig gode minner fra hjembyen og heller ikke noe stort sosialt nettverk utover familien (som knapt omgås med oss). Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: ab00e...98a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage er en ypperlig plass å få gode venner, inviter de hjem, delta på bursdagsfeiring.

Så får dere kanskje noen gode venner på deres "nye" hjemsted.

Regner med det er familie som ikke stiller opp, da må dere bare spørre rett ut, kan dere passe barna til uka eller helgen i sept? 

Skrevet

Jeg ville bodd der jeg trivdes. Ungene er små og tilpasser seg. Verre når de begynner på skolen. Flytt før de blir for store.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud! Enda flere som vil besteforeldre skal være barnevakter å ikke besteforeldre!!

Anonymkode: 1455c...c00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Jeg ville bodd der jeg trivdes. Ungene er små og tilpasser seg. Verre når de begynner på skolen. Flytt før de blir for store.

Dette. Jeg flyttet hjem med to barnehage barn. Jeg omgås familie da, men veldig vanskelig å få venner. Venter egentlig bare på at yngste skal fullføre vgs, så håper jeg å flytte tilbake der jeg bodde før. Kun en time unna og der far til barna er fra og bor. 

Anonymkode: 890d9...5f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har bodd borte noen år pga jobb og større muligheter, da jeg og partner fikk barn valgte vi å ta dem med til barndomsstedet og bosette oss. 

Før vi bestemte oss var alle veldig på, og gledet seg til å besøke oss og hjelpe til med barna osv. Vi har knapt sett dem, faktisk mindre enn da vi bodde lengre borte

Hadde det ikke vært for at barna trives i barnehagen etc., hadde vi vurdert å flytte igjen, da ingen av oss 2 voksne har noe særlig gode minner fra hjembyen og heller ikke noe stort sosialt nettverk utover familien (som knapt omgås med oss). Hva ville dere gjort? 

Flytta igjen. Jo før jo bedre for barna også. Sitter fast på et barndomsted, med dårlig minner og lite venner. Lite venner fordi jeg er lei av dårlig venner. Drømte meg vekk, ble kapret av en lokal fyr med barn,  som hindret flytting. 30 år etter. Drømmer jeg meg fortsatt vekk

Anonymkode: 90e49...dd6

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å herregud! Enda flere som vil besteforeldre skal være barnevakter å ikke besteforeldre!!

Anonymkode: 1455c...c00

Neida. Men det hadde vært kjekt om de takket ja til å komme innom på en kaffekopp iblant. Vi ser dem ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida. Men det hadde vært kjekt om de takket ja til å komme innom på en kaffekopp iblant. Vi ser dem ikke.

Men det virker jo veldig rart om dere ikke forventningsavklarte? Og om så, har dere gjort noe som gjør at de ikke tar en kaffekopp en gang. Det virker jo rart.

Men dere kan uansett ikke gorvente at de stiller opp hele tiden.

Det er vel sånn at hvis dere har bodd borte noen år så har sikkert de bygget seg et nettverk. Kan ikke forvente at de skal slippe alt heller.

Vi har barnebarn i nærheten. Men har også egne liv og interesser. I tillegg hatt unger hjemme i 30 år. Så passer innimellom. Men renner ikke ned dørene hos hverandre.

Normalt å ha venner man omgås, både unge og eldre.

Med full jobb, i travle jobber, er vi også slitne når helgen kommer. I tillegg til at alderen merkes.

Familietid ja, men ikke barnevakt støtt og stadig.

Anonymkode: 91fb0...753

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...