AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Hei Jeg har gått på Wegovy i to uker i morgen. Imidlertid merker jeg at «virkningen» går ut to dager før nytt stikk - så spørsmålet er om noen har tatt wegovy hver 5.dag? Jeg er diagnostisert med overspisingslidelse, og jeg kjenner at tendensene ved denne lidelsen kommer når det er 2 dager igjen til neste stikk. Hadde derfor vært genialt om man kunne ta neste dose tidligere. Anonymkode: 2870f...329
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 Dette burde du snakke med legen om. Anonymkode: 47ce9...649 1
Topsi Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 Du må egentlig vente 5 uker for st virkningen skal være helt jevn
neon_sun Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Jeg vet det er folk som deler opp dosen til to dager i uken i stedet. Feks om de skal ha totalt 1 mg, så tar de 0.5 mg mandag og torsdag. Men å gå utenom anbefalt dosering bør du uansett drøfte med legen. Min erfaring er at legene er temmelig lydhør når det kommer til denne medisinen.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har nettopp begynt med Wegovy nå, og tenker også hver 5. på lav dose. Jeg brukte Ozempic før, og da gjorde jeg det etter avtale med lege. Gjorde det hele tiden igrunn, for jeg ble så kvalm når jeg kom over 0,5 at det ikke funka å ta hele dosen samtidig. Men å ta hver 5. dag gikk greit. Vil tro at siden Wegovy er det samme som Ozempic så vil det også funke på samme måte. Anonymkode: 4d7e3...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå