Gå til innhold

Wegovy - hver 5. dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har gått på Wegovy i to uker i morgen. Imidlertid merker jeg at «virkningen» går ut to dager før nytt stikk - så spørsmålet er om noen har tatt wegovy hver 5.dag? 

Jeg er diagnostisert med overspisingslidelse, og jeg kjenner at tendensene ved denne lidelsen kommer når det er 2 dager igjen til neste stikk. Hadde derfor vært genialt om man kunne ta neste dose tidligere. 

Anonymkode: 2870f...329

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din om det

AnonymBruker
Skrevet

Dette burde du snakke med legen om.

Anonymkode: 47ce9...649

• Liker 1
Skrevet

Du må egentlig vente 5 uker for st virkningen skal være helt jevn

Skrevet

Jeg vet det er folk som deler opp dosen til to dager i uken i stedet. Feks om de skal ha totalt 1 mg, så tar de 0.5 mg mandag og torsdag. Men å gå utenom anbefalt dosering bør du uansett drøfte med legen. Min erfaring er at legene er temmelig lydhør når det kommer til denne medisinen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt med Wegovy nå, og tenker også hver 5. på lav dose. Jeg brukte Ozempic før, og da gjorde jeg det etter avtale med lege. Gjorde det hele tiden igrunn, for jeg ble så kvalm når jeg kom over 0,5 at det ikke funka å ta hele dosen samtidig. Men å ta hver 5. dag gikk greit.
Vil tro at siden Wegovy er det samme som Ozempic så vil det også funke på samme måte.

Anonymkode: 4d7e3...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...