Gå til innhold

Hvor får jeg tak i billige briller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var hos optiker for noen uker siden. Teksten på mob og tv har på kort tid blitt dårlig. (41 år). 
Pluss på det ene øyet og minus på det andre samt en skjev hornhinne. Litt rart fordi det for rundt 3 år siden var pluss 0.75 på begge øyne og ingen skjev hornhinne. 

De mener at jeg må ha lesebriller(enig der), men også kjørebriller. Abonnement synes jeg er for dyrt. (Synsam). 

De nevnte progressive briller, men bare glassene kostet 5500 kr. 

Sa at jeg ville tenke på det. Ringte nå for å høre hva det vil koste hvis jeg kun kjøper lesebriller. 7000 kr, innfatningen jeg fant etter mye leting koster intet mindre enn 3000 kr. Dvs at glassene koster 4000 kr. 
Er det virkelig SÅ dyrt for brilleglass? 😞

Anonymkode: 7353b...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du ha progressive glass så koster det. Betalte selv 10 000 kr for 3 år siden. 

Anonymkode: 1a8f7...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Har dårlig syn (+6.5) omtrent. Betaler ca 10.000 hver gang jeg må ha nye briller. Men på Specsavers er det litt billigere enn synsam. Ville hvertfall ikke tatt abonnement,  sjelden d lønner seg med mindre du har behov for å sjekke synet veldig ofte. 

Anonymkode: ea711...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brilleland er billigst på glass. 

Anonymkode: 26d06...8a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må ikke kjøpe briller på Europris eller Nille siden du har litt sammensatt syn, så jeg anbefaler at du sjekker ut brilleabonnement på Brilleland eller går til Specsavers.

Anonymkode: 5188c...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Progressive er dyrere enn vanlige, og det passer slett ikke for alle. Har prøvd to ganger, begge mislykket. Det er også forskjell på glass, jo tynnere og finere estetisk, jo dyrere.

En innfatning MÅ ikke koste 3000 men det er en ganske vanlig pris, spesielt hvis det er et kjent merke. Min erfaring er at Krogh og Synsam ligger litt høyere i pris pga mye eksklusive merker som Prada, Versace etc. Jeg bryr meg niks om merke, derfor går jeg gjerne på Specsavers eller Brilleland , selv om modellene  der kanskje ikke har like luksuriøs design.  Evt kan du finne en på salg til 30-50% , salg på innfatninger har de stadig vekk. 

Anonymkode: ea711...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt øyetest hos optiker og har så kjøpt briller hos lensway på internett. Jeg ser bra med de, man trenger ikke kjøpe hos de dyre brillebutikkene. Eneste man ikke får ta er tilpassing av innfatningene. Men man kan bestille prøvebriller, det funka veldig greit for meg iallefall. 

Anonymkode: 3cc54...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok en test for synet hos specsavers på ca 700 kr for bilkjøring og de anbefalte kjørebriller samt lesebriller og jeg kjøpte 2 stk på 400 pr stk som fungerer som bare det. Jeg har også kjøpt lesebriller på apoteket som også fungerer bra. Liker ikke å ha dyre briller da de enten blir borte eller går i stykker hvis man mister de i bakken osv..

Anonymkode: 46258...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 20.00):

Var hos optiker for noen uker siden. Teksten på mob og tv har på kort tid blitt dårlig. (41 år). 
Pluss på det ene øyet og minus på det andre samt en skjev hornhinne. Litt rart fordi det for rundt 3 år siden var pluss 0.75 på begge øyne og ingen skjev hornhinne. 

De mener at jeg må ha lesebriller(enig der), men også kjørebriller. Abonnement synes jeg er for dyrt. (Synsam). 

De nevnte progressive briller, men bare glassene kostet 5500 kr. 

Sa at jeg ville tenke på det. Ringte nå for å høre hva det vil koste hvis jeg kun kjøper lesebriller. 7000 kr, innfatningen jeg fant etter mye leting koster intet mindre enn 3000 kr. Dvs at glassene koster 4000 kr. 
Er det virkelig SÅ dyrt for brilleglass? 😞

Anonymkode: 7353b...d03

Kjøp aldri brilleavtale. Noen tror de gjør en bra deal der, og går på en skivebom. Ingen gidder å lese hele kontrakten å sette seg inn I hva den faktisk innebærer. Enden på visa er at det blir verdens dyreste brille, avtalen slutter aldri å løpe og brillene er ikke dine, de er et produkt du har leid, ikke eid. Kjøp brillene kontant. Gå når det er salg. 

Anonymkode: 90012...de0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...