AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Forsøker å rydde ut av en fjøs (har holdt på i flere år sånn smått). Da forgjengere ikke kastet noen ting, ever. Blir liksom aldri tomt. Nå har jeg kommet til et rom med sikkert flere tonn metall, i form av rustne armeringsjern, div staver av metall og så videre. Ikke gira på å kjøre x10 turer på søppelplassen med dette her, særlig siden det tar en time å kjøre hver vei. Er liksom ikke nok til å ringe firma for å hente heller. Så jeg vurderer å dumpe det som bare er rustent metall i en grøft og helle over gjord etterpå. Vil det gjøre noen skade? På eget land vel og merke. Anonymkode: 1835e...43f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Flere tonn og ikke nok til at det kan hentes? Det henger da ikke sammen. Selvfølgelig er det ikke greit å forsøple naturen selv om det er på egen eiendom. Skal de som kommer etter deg igjen rydde opp etter deg, som du gjør etter den som var før deg? Anonymkode: 46fab...aea 16 1
Maskinfører Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Dette kan du som regel levere til ett Bilopphuggeri så får du penger for det om du har noe sånt i nærheten i Vestfold har vi Bamse bil og metall og deler samt jern og metallomsetning i Larvik 😀 6 3
Bålkaffe Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Forsøker å rydde ut av en fjøs (har holdt på i flere år sånn smått). Da forgjengere ikke kastet noen ting, ever. Blir liksom aldri tomt. Nå har jeg kommet til et rom med sikkert flere tonn metall, i form av rustne armeringsjern, div staver av metall og så videre. Ikke gira på å kjøre x10 turer på søppelplassen med dette her, særlig siden det tar en time å kjøre hver vei. Er liksom ikke nok til å ringe firma for å hente heller. Så jeg vurderer å dumpe det som bare er rustent metall i en grøft og helle over gjord etterpå. Vil det gjøre noen skade? På eget land vel og merke. Anonymkode: 1835e...43f Selvfølgelig vil det gjøre skade etterhvert. Er det _ingen_ selskaper i distriktet ditt som tilbyr seg å hente sånt materiale og levere det i conteiner eller poser? Ingen? Det har jeg vanskelig for å tro. 2 1
altflyter Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 50-tallet ringte og vil ha holdningene sine tilbake…. 10 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Bålkaffe skrev (39 minutter siden): Selvfølgelig vil det gjøre skade etterhvert. Er det _ingen_ selskaper i distriktet ditt som tilbyr seg å hente sånt materiale og levere det i conteiner eller poser? Ingen? Det har jeg vanskelig for å tro. Hvilken skade? Stål og jern vil jo bare ruste å bli til jord etterhvert. Anonymkode: 1835e...43f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Flere tonn og ikke nok til at det kan hentes? Det henger da ikke sammen. Selvfølgelig er det ikke greit å forsøple naturen selv om det er på egen eiendom. Skal de som kommer etter deg igjen rydde opp etter deg, som du gjør etter den som var før deg? Anonymkode: 46fab...aea Nei for å være helt ærlig så har jeg ikke peiling på hvor mye det veier men vil tippe over 2 tonn. Men tror det må være veldig mye for at de skal ta seg bryet å kjøre hit for henting uten at jeg må betale store summer, siden vi bor på en øy med ferje. Anonymkode: 1835e...43f
tdm900 Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 Slik leveres på gjenvinnig! Aldri noe annet sted. 6 1
Motelvibes Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Dummeste jeg har lest i hele dag. Til ts: skjerp deg!!!! Er det virkelig mulig å være så lite opplyst i dag?! 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forsøker å rydde ut av en fjøs (har holdt på i flere år sånn smått). Da forgjengere ikke kastet noen ting, ever. Blir liksom aldri tomt. Nå har jeg kommet til et rom med sikkert flere tonn metall, i form av rustne armeringsjern, div staver av metall og så videre. Ikke gira på å kjøre x10 turer på søppelplassen med dette her, særlig siden det tar en time å kjøre hver vei. Er liksom ikke nok til å ringe firma for å hente heller. Så jeg vurderer å dumpe det som bare er rustent metall i en grøft og helle over gjord etterpå. Vil det gjøre noen skade? På eget land vel og merke. Anonymkode: 1835e...43f Dump bak fjøs da vel. Anonymkode: 16dfc...d4f
Blåjojo Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 Har du i det hele tatt sjekket med avfallsselskapet der du bor? Slutt å vær miljøsvin, og ta de turene til mottak. 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Skrevet 19. juli 2023 Motelvibes skrev (1 time siden): Dummeste jeg har lest i hele dag. Til ts: skjerp deg!!!! Er det virkelig mulig å være så lite opplyst i dag?! Men vil stål i bakken utgjøre noe, i så fall hva? Anonymkode: 1835e...43f 1
Snok1 Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg kommet til et rom med sikkert flere tonn metall, i form av rustne armeringsjern, div staver av metall og så videre. Dersom du skal drive gårdsbruk er det bare et tidsspørsmål om når du trenger armeringsjern. Det er lagret for en grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 Snok1 skrev (39 minutter siden): Dersom du skal drive gårdsbruk er det bare et tidsspørsmål om når du trenger armeringsjern. Det er lagret for en grunn. Ikke når det har ligget der i 50 år og er gjennomrustet, det kan i alle fall ikke brukes som armering da. Det som er sånn tålelig helt skal ikke kastes Anonymkode: 1835e...43f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 Vel, det er forurensning og du kan få en dugelig bot. Får du noen til å hente kan det hende du får betalt skrapmetallverdi. For flere tonn kan det bli litt penger i pluss. Sjekk om du har skraphandler for metall i nærheten. Og jern blir aldri til jord, men du kan fx ødelegge ditt eller naboens drikkevann evt fiskevann/-bekk med å dumpe. Anonymkode: 60513...b7e 5 2
Snok1 Skrevet 19. juli 2023 #16 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vel, det er forurensning og du kan få en dugelig bot. På hvilken måte er grunnstoffet jern (Fe) forutensning? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Skrevet 19. juli 2023 Legg det ut på gis bort på Finn. Folk henter de utroligste ting! En nabo hadde skrapmetall liggende i hagen i sikkert 35 år (jeg husker det lå der da jeg var barn), og det var en skraphandler som kom og hentet det gratis for noen måneder siden. Anonymkode: 351b1...fe3 3 3
Maskinfører Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken skade? Stål og jern vil jo bare ruste å bli til jord etterhvert. Anonymkode: 1835e...43f Helt riktig ellers ville Titanic vært hevet for en stund siden i disse miljøtider
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Skrevet 20. juli 2023 Gjør ingen skade. Anonymkode: eab78...f7b
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #20 Skrevet 20. juli 2023 Bålkaffe skrev (7 timer siden): Selvfølgelig vil det gjøre skade etterhvert. Er det _ingen_ selskaper i distriktet ditt som tilbyr seg å hente sånt materiale og levere det i conteiner eller poser? Ingen? Det har jeg vanskelig for å tro. Det er jern, eller jernoksider/rust. Det er ikke akkurat miljøgifter det er snakk om. Det vil muligens gjøre skade på en plog eller noe om noen en gang skal lage åker der, men utover det kan jeg ikke tenke meg at det er skadelig. Om det ligger og slenger er det noe annet, men om man graver det dypt ned ruster det bare bort. Anonymkode: 66c71...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå