AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Jeg har ei venninne som påstår at kvinner som har hatt mange sexpartnere er ulykkelige og vil utvikle diverse traumer og ikke klarer å holde på eller bli i et forhold. Hun sender meg også mye "forskningsartikler", tiktok videoer og lignende som bekreftelse på dette. Jeg mener dette er en moderne form for hersketeknikk ovenfor kvinner og at venninnen min er hjernevasket. Jeg tror absolutt at det finnes kvinner som sliter og som gjerne bruker sex som en metode for å føle seg bedre, men har ingen tro på at dette gjelder majoriteten.. Hva tenker dere? Anonymkode: 0a85d...ef1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Kan være. Mange sexpartnere betyr ofte dårlig selvtillit / kan ikke si nei / setter ikke grenser, og det i seg selv kan gjøre folk ulykkelige Anonymkode: 36f5b...130 8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Er enig med deg, det gjelder nok ikke majoriteten Kan jo hende hun selv er lykkeligere med få, så for henne er dette viktig. Kan også hende at hun er som du nevner litt hjernevasket. Men hun kan jo ha få, selv om andre kanskje har mange. Vi trenger jo heldigvis ikke leve samme liv 😊 Hilsen litt ulykkelig med få Anonymkode: ccaf3...252 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være. Mange sexpartnere betyr ofte dårlig selvtillit / kan ikke si nei / setter ikke grenser, og det i seg selv kan gjøre folk ulykkelige Anonymkode: 36f5b...130 Nja. Dette gjelder for n 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er enig med deg, det gjelder nok ikke majoriteten Kan jo hende hun selv er lykkeligere med få, så for henne er dette viktig. Kan også hende at hun er som du nevner litt hjernevasket. Men hun kan jo ha få, selv om andre kanskje har mange. Vi trenger jo heldigvis ikke leve samme liv 😊 Hilsen litt ulykkelig med få Anonymkode: ccaf3...252 Joda. Enig med at vi alle velger selv, men synes det blir dumt når hun skal gå rundt å synes synd i og diagnosere alle som har flere sexpartnere.. Anonymkode: 0a85d...ef1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Rota litt til der i kommentarfeltet 😬 beklager, ikke helt vandt med dette.. Anonymkode: 0a85d...ef1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Nei, det tror jeg ikke trenger å være noe hold i. Men jeg tror det handler mer om hvorfor man handler på en viss måte, en hva man gjør eller ikke gjør. Jeg tror noen kvinner med mange partnere kan oppleve negative ting, selvfølgelig.men jeg tror også kvinner med få partnere kan være ulykkelige og oppleve krenkelser og vold f eks. Om det er mange eller få så kommer det nok også litt an på flaks og uflaks om en treffer noen som ikke er så greie. Og selvfølgelig også litt hvor selektiv man er og om man er god på å sile ut de som har mange røde flagg og slikt. Men dersom man f eks har sårbarhet og har vært utsatt for visse traumer i barndommen, så er en statistisk sett mer disponert for å havne i vanskelige forghold som voksen også. Urettferdig nok. Kanskje det er det hun tenker på. Men om man har slike vanskelgie opplevelser kan man selvfølgelig også få et godt voksenliv med trygge og gode forhold. Men det går veldig godt an å ha hamge partnere og være lykkelig og ha et trygt og godt (sex) liv også, om man vet å ta godt vare på seg selv og er glad i seg selv fra før av. Det er noe med at statistikk sier noe om tendenser, men er ubrukelig til å si noe om enkeltmennesker og hvordan deres liv er. Anonymkode: 70343...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være. Mange sexpartnere betyr ofte dårlig selvtillit / kan ikke si nei / setter ikke grenser, og det i seg selv kan gjøre folk ulykkelige Anonymkode: 36f5b...130 For noen kan det selvfølgelig stemme, men det finnes mange kvinner som nyter uforpliktet sex også. Anonymkode: 0a85d...ef1 2
I Grosny Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har ei venninne som påstår at kvinner som har hatt mange sexpartnere er ulykkelige og vil utvikle diverse traumer og ikke klarer å holde på eller bli i et forhold. Hun sender meg også mye "forskningsartikler", tiktok videoer og lignende som bekreftelse på dette. Jeg mener dette er en moderne form for hersketeknikk ovenfor kvinner og at venninnen min er hjernevasket. Jeg tror absolutt at det finnes kvinner som sliter og som gjerne bruker sex som en metode for å føle seg bedre, men har ingen tro på at dette gjelder majoriteten.. Hva tenker dere? Anonymkode: 0a85d...ef1 Kvinner som har hatt f.eks 40 partnere som de har ønsket å bygge framtid med, men der disse prosjektene har raknet en etter en kan bli mentalt slitne av den grunn. Men hvis de ikke har hatt noen særlig tilknytning, eller ikke lagt for mye i det så bør det ikke være noe problem. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 Tenker det gjelder mennesker, ikke kvinner. Noe passer for noen, noe annet for andre. Vi må ikke kjønne alt mulig, som moral og sjel. Tror forøvrig en mann har skrevet hovedinnlegget, en av de konservative incel-gutta. De gutta har en agenda Anonymkode: 212b3...052 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Tenker det gjelder mennesker, ikke kvinner. Noe passer for noen, noe annet for andre. Vi må ikke kjønne alt mulig, som moral og sjel. Tror forøvrig en mann har skrevet hovedinnlegget, en av de konservative incel-gutta. De gutta har en agenda Anonymkode: 212b3...052 Jeg er en kvinne 😉 og lurer oppriktig på om det er mange andre som deler venninnen min sin oppfatning. Og forøvrig mener hun dette ikke gjelder for menn, kun kvinner.. Anonymkode: 0a85d...ef1 1
Fremmed fugl Skrevet 19. juli 2023 #12 Skrevet 19. juli 2023 Er vel igjen en slik tråd med stor risiko for å snuble mellom kausalitet og korrelasjon. Ja, det er et robust faktagrunlag å si at det er en korrelasjon mellom et unormalt høyt antall sexpartnere og ulike negative ting som økt risiko for skilsmisse, rusmisbruk med mer. Men kan aldri se for meg at det kommer å bli gjort studier som klarer å vise en kausalitet mellom antal sexpartnere, og disse utfallene. Det at et stort antall mennesker som er repressantive for befolkningen skal godta å la antall sexpartnere bli bestemt av loddtrekning, kan ikke se for meg at det vil skje. 2
Andro Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 Dette høres ut som kommer fra disse propagandafabrikkene til kristensosialistene i USA. Kvinner er lykkeligst når de gjør det som passer dem selv. Noen er mest lykkelig med en livslang partner, mens andre foretrekker å ha mange samtidige, bytte ofte eller stå helt over. Vi mennesker er helt ulike, og vi trenger helt ulike ting. Det du kan hilse venninnen din å si er at sladder og moralisme er skadelig, og gir et trangere og mindre raust samfunn. Det finnes folk som selvskader med ukritiske sexopplevelser og dårlige partnere, men de har gjerne en bagasje, f.eks. med overgrep. Det kan ende med en overdrevent seksualisert adferd for å få selvbekreftelse, eller manglende mot til å sette grenser. Folk som syns at det å ha mange sexpartnere gir morsomme erfaringer og økt livsglede vil nok heller bedre helsen sin enn å skade den. Årsaken til at man har mange partnere kan være alt fra stor appetitt og fryd over å få varierte erfaringer, til folk som desperat hopper omkring i mislykkede ONS i jakt på nærhet og bekreftelse. Resultatet vil også bli ulikt... 7
Blåjojo Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 Men hva regnes som få sexpartnere i dag? Er jo umulig å se noen sammenheng mellom antall sexpartnere og grad av lykke. Kvinner som ønsker tilfeldig sex, og som ikke knytter seg til partner kan vel være like lykkelig etter sex med 50 stk som en som har hatt samme partner i 30 år? 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 Aner ikke hvordan andre har det, så kan kun svare for meg selv. Jeg elsker og nyter sex. Jeg har ingen motforestillinger for å ta for meg av det livet har å by på 🙋🏼♀️💃🏼 Å telle partnere er uvesentlig. Jeg har ingen kjipe eller negative erfaringer i livet. Jeg har ingen «issues» hverken av fysisk eller psykologisk karakter. Noen vil kanskje til og med hevde at jeg har hatt det irriterende «lett» til nå i livet. Jeg har vært og er privilegert med ressurssterke og harmoniske foreldre, som har gitt meg et utgangspunkt her i livet mange bare kan drømme om. Ting som økonomi, utdanning, jobb etc har aldri vært en bekymring eller noe jeg har måtte slite for. Livet leker😃🍾 Jeg er begunstiget med å ha en livssituasjon som gjør at jeg er det man kan kalle en «livsnyter». Jeg reiser mye, spiser deilig mat og drikke hvor og når jeg vil. Jeg mangler ikke noe av materielle ting og kan ta for meg det livet og verden har å tilby. Sex som singel er for meg bare nok en slik ting jeg kan nyte av, fordi det er morsomt og deilig uten at det betyr noe mer en det. Jeg sitter ikke igjen med noen emosjonelle eller psykologiske belastninger fordi jeg nyter sex som singel. Jeg sitter kun igjen med en masse herlige erfaringer og morsomme og deilige opplevelser. Hva noen upulte, gubbete pietister på Kvinneguiden måtte mene er meg revnende likegyldig 😂 Viktigere er det at han som nå er min forlovede har samme syn på sex som meg. Sex som singel er en kilde til positive opplevelser og deilige og morsomme erfaringer. I et forpliktende forhold så får sex i tillegg noen tilleggsfunksjoner som feks tilknytning, utrykk for kjærlighet, nærhet og intimitet som ikke er en del av ligningen da man har sex som singel. For de fleste av oss normale, voksne mennesker, så går det faktisk an med begge deler. Anonymkode: e54d3...9f1 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Skrevet 19. juli 2023 Blåjojo skrev (1 minutt siden): Er jo umulig å se noen sammenheng mellom antall sexpartnere og grad av lykke. Kvinner som ønsker tilfeldig sex, og som ikke knytter seg til partner kan vel være like lykkelig etter sex med 50 stk som en som har hatt samme partner i 30 år? Ja. Selvfølgelig 👌🏼💃🏼 Anonymkode: e54d3...9f1
herzeleid Skrevet 19. juli 2023 #17 Skrevet 19. juli 2023 Det overrasker meg ikke om det er en sammenheng mellom ulykkelige situasjoner og høyt antall partnere hos kvinner, og det virker egentlig ganske naturlig. De fleste kvinner kan få svært mange partnere men de aller færreste ønsker eller velger det. Blant de med mange vil jeg tro du dermed finner de som opplever å bli ‘brukt og kastet’, de som søker bekreftelse eller avledning og de som på andre måter går på akkord med egne grenser fordi de føler press eller ønsker å oppnå noe annet. Det gjør nok noe med forhold til sex og nærhet, samt selvfølelse og selvrespekt. Andre igjen opplever kanskje at adferden gjør det vanskeligere å finne og knytte seg til en partner, eller få nye partnere til å ønske å forplikte seg. Sammenheng mellom antall partnere og vanskelige situasjoner kan med andre ord komme som et resultat av og resultere i andre utfordringer. Så vil jeg tro graden av lykke er desto større hos den lille andelen som ønsker og trives med en slik livsførsel, og for denne vil naturligvis ikke (den eventuelle) tendensen være beskrivende. Tankene går til andre former for ‘fråtsing’, der alkoholikeren eller overspiseren ofte ikke er nettopp det promært på grunn av stor matglede eller forhold til god vin.
Somarfugelen Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 Dette spørsmålet kan stilles på mange forskjellige måter, dersom man slutter å se på sex som noe unikt og magisk og heller som en kilde til stimuli som hjernene våre reagerer på. Lever kvinner som har et sunnere forhold til mat lykkligere liv? Lever kvinner som benytter seg av færre rusmidler lykkeligere liv? grunnen til at man ikke burde begynne med narkotika er som vi kjenner til ikke at det nødvendigvis kommer til å hende noe galt dersom vi tar det, men heller på grunn av det som skjer inni oss når vi tar det. Man oppdager nye høyder, nye måter å føle seg på, som man ikke ante at man kunne føle, og man vil oppsøke dette, igjen og igjen, helt til denne ekstreme aktiviteten blir den nye normalen, og man ikke klarer å kose seg i edru tilstand. I mange tilfeller hadde det da vært bedre å vært uten opplevelsen, og ikke visst hva man gikk glipp av. Det er likt med seksualitet. Man må alltid øke dosen for å nå den samme høyden, man vil ty til mer og mer ekstreme aktiviteter, oppsøke flere, tvilsomere partnere og ignorere stadig flere varselslamper, fordi man sakte men sikkert blir avhengig. I likhet med rusmidler, er det fullt mulig å slutte fullstendig, selv om man blir avhengig. Men man slipper aldri helt fri. Opplevelsene er der stadig, i hodet ditt. Savnet er der. Og man blir aldri helt i stand til å kose seg like mye med dagligdagse aktiviteter, vanlig sex, et glass vin, som de som har holdt seg edru hele livet. I seksuell forbindelse er de som har et sunt forhold til seksualitet, de som fungerer godt i partnerforhold, og klarer å finne glede i sex med én enkel person, muligens hele livet. I motsetning, er seksualitetens heroinister de som har sex med utallige mennesker, tilfeldig, uforpliktende, upersonlig, og engasjerer i seksuelle aktiviteter de fleste av oss ikke kunne forestilt seg. Godt mulig de har det kjempegøy i det øyeblikket, men disse kommer nok til å ha det serdeles vanskelig med å etablere alminnelige, faste partnerforhold i fremtiden og være tilfreds i disse. Det er alltid viktig å huske på at det er ting som hender med sinnet vårt som vi ikke er klar over, ting påvirker underbevisstheten vår, og med mindre vi er selektive med de opplevelsene vi unner oss, er ansvarlige og ikke blir slaver ovenfor stimuli og dopamin. Det er også viktig å tenke "er dette noe drømmemannen min ville at drømmekvinnen, hans barns mor, skulle ha bedrevet?" før man tar avgjørelser, for selv om vi ikke har møtt personen enda, er det slett ikke sikkert at de ville hatt deg, uavhengig av alt du noensinne kunne funnet på å gjort, og det er helt greit, er sikkert mye i en manns fortid som hadde gjort dem uaktuelle for deg også, selv om det hendte før dere møttes. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Skrevet 20. juli 2023 Tenker at hun er litt enkel i hodet. Hvorvidt man fungerer i forhold eller ikke handler om veldig mye mer enn hvor mange man har hatt seg med. Det har vel knapt enn dritt å si. Du får si til henne at hun får forbarme seg over en ungkar som aldri har hatt sex. Det må jo være den perfekte mannen for henne? Anonymkode: 48c35...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #20 Skrevet 20. juli 2023 Et håpløst spørsmål å gi et entydig svar på. Det koker ned til hvorfor og hvordan det skjer. Jeg kjenner ei som var svært aktiv i tidlig ungdom. Hun gjorde det for å føle en form for aksept, og hadde mange dårlige opplevelser med gutter som "lurte" henne i seng. Hun var naiv og søkte anerkjennelse. Hun angerer veldig i dag. Men dette er bare ett individ. Andre kan oppleve det som positivt, og ville aldri vært opplevelsene foruten. Anonymkode: a1f80...7e1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå