Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et sameie, fire leiligheter. Som regel er det fint, men den ene enslige drikker veldig mye i perioder og dinger på døra og starter diskusjoner. Jeg prøver egentlig å holde meg langt unna, da jeg syns det er ubehagelig. Naboen kan være snill full og aggressiv full, så det er ustabilt. Både nabo og jeg eier. 

Svarer man feil blir det som å helle på tennvæske på et bål, og egentlig er alt feil. Dette går på psyken. Men kan være jeg reagerer sterkere pga har vært i et forhold med en som ikke tåler alkohol og tyr til vold. Men hva kan man gjøre her? 

Anonymkode: 2ddd6...79a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med styret i sameiet? Koble i hvertfall ut ringeklokka og lås døra.

Anonymkode: 383ed...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Ringeklokke er demontert fra før av. Men han har direkte innsyn til når jeg går ut ytterdøra og når jeg er i hagen, må ut å lufte hund og. Da kan han finne på å rope over hekken eller møte meg med ved bil eller søppeldunker. Åpner jeg ikke døra, sender han masse meldinger. 

Har pratet om det med andre i sameiet, men vi er kun fire i styret pga få boenheter. De syns og det er ubehagelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du snakket med styret i sameiet? Koble i hvertfall ut ringeklokka og lås døra.

Anonymkode: 383ed...f0a

Hva er poenget? Kanskje noen venner / familie ringer på døra? 

Anonymkode: 39b14...ae3

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg har en lignende nabo, bare i ei blokk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, jeg har en lignende nabo, bare i ei blokk

Hva er dine beste råd? 

Hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Har også nabo fra helvete som plager alle, men x antall anmeldelser fra x antall folk hjalp ikke, så du kan hvertfall ikke regne med å få hjelp fra politi. Utover det så kan du egentlig ikke gjøre noe som helst dessverre.

Anonymkode: 96ca4...0bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er dine beste råd? 

Hilsen ts

Les dette 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har også nabo fra helvete som plager alle, men x antall anmeldelser fra x antall folk hjalp ikke, så du kan hvertfall ikke regne med å få hjelp fra politi. Utover det så kan du egentlig ikke gjøre noe som helst dessverre.

Anonymkode: 96ca4...0bc

Akkurat samme hos oss, så…

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig svært lite man kan gjøre juridisk. 

Om det blir truende/krenkende oppførsel, så kan man anmelde det etter hvert som du får dokumentert oppførselen.

Du må ignorere eller konfrontere om du skal gjøre noe med dagens situasjon. 

Anonymkode: b36a8...64c

Skrevet

Går det an å snakke med personen når vedkommende er edru?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er egentlig svært lite man kan gjøre juridisk. 

Om det blir truende/krenkende oppførsel, så kan man anmelde det etter hvert som du får dokumentert oppførselen.

Du må ignorere eller konfrontere om du skal gjøre noe med dagens situasjon. 

Og hva gjør man hvis anmeldelser ikke fører til noe? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva gjør man hvis anmeldelser ikke fører til noe? 

Nei da lever du med det, eller flytter da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ringeklokke er demontert fra før av. Men han har direkte innsyn til når jeg går ut ytterdøra og når jeg er i hagen, må ut å lufte hund og. Da kan han finne på å rope over hekken eller møte meg med ved bil eller søppeldunker. Åpner jeg ikke døra, sender han masse meldinger. 

Har pratet om det med andre i sameiet, men vi er kun fire i styret pga få boenheter. De syns og det er ubehagelig. 

Hvorfor blokkerer du han ikke?

Anonymkode: e07fb...527

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei da lever du med det, eller flytter da? 

Det er han som er problemet som må flytte, ikke alle andre naboer 

Skrevet

Bare blokker han på telefonen. Da slipper du i alle fall alt meldings-maset eller telefoner.

Ser du har koblet ut ringeklokka allerede.

Har egentlig ikke noe annet råd til deg enn å selge og flytte derifra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er han som er problemet som må flytte, ikke alle andre naboer 

Hvis du tenker på tvangssalg, så skal det ganske mye til. Har han egentlig begått noen lovbrudd? Han starter verbale diskusjoner, så vidt jeg skjønner på dagtid så det er ikke snakk om nattebråk heller? 

Anonymkode: b5a0d...b85

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (7 timer siden):

Går det an å snakke med personen når vedkommende er edru?

Naboen beklager seg innimellom i etterkant på meldinger. Men er ganske slitsomt å forholde seg til. 

Hilsen ts 

AnonymBruker
Skrevet

Han forteller og at han kun blir boende her så lenge jeg blir boende her. Så egentlig ikke noe poeng å flytte. Det er i grunnen han og jeg som passer på og steller i hagen og felles uteområdet, og slike forefallende arbeid. 

Han beklager seg innimellom på meldinger, og det har hendt at han spør i etterkant om han oppførte seg ufint. Så han vet jo at han ikke oppfører seg. 

Men det er så tungt i lengden å forholde seg til en ustabil person. Det er kun det han gjør "galt". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du tenker på tvangssalg, så skal det ganske mye til. Har han egentlig begått noen lovbrudd? Han starter verbale diskusjoner, så vidt jeg skjønner på dagtid så det er ikke snakk om nattebråk heller? 

Anonymkode: b5a0d...b85

Ja, lovbrudd. Hærverk, trusler. Mange vitner til det. 

Skrevet

Har sameiet noen vedtekter/ordensregler? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...