AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Bor i et sameie, fire leiligheter. Som regel er det fint, men den ene enslige drikker veldig mye i perioder og dinger på døra og starter diskusjoner. Jeg prøver egentlig å holde meg langt unna, da jeg syns det er ubehagelig. Naboen kan være snill full og aggressiv full, så det er ustabilt. Både nabo og jeg eier. Svarer man feil blir det som å helle på tennvæske på et bål, og egentlig er alt feil. Dette går på psyken. Men kan være jeg reagerer sterkere pga har vært i et forhold med en som ikke tåler alkohol og tyr til vold. Men hva kan man gjøre her? Anonymkode: 2ddd6...79a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Har du snakket med styret i sameiet? Koble i hvertfall ut ringeklokka og lås døra. Anonymkode: 383ed...f0a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Ringeklokke er demontert fra før av. Men han har direkte innsyn til når jeg går ut ytterdøra og når jeg er i hagen, må ut å lufte hund og. Da kan han finne på å rope over hekken eller møte meg med ved bil eller søppeldunker. Åpner jeg ikke døra, sender han masse meldinger. Har pratet om det med andre i sameiet, men vi er kun fire i styret pga få boenheter. De syns og det er ubehagelig. Anonymkode: 2ddd6...79a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du snakket med styret i sameiet? Koble i hvertfall ut ringeklokka og lås døra. Anonymkode: 383ed...f0a Hva er poenget? Kanskje noen venner / familie ringer på døra? Anonymkode: 39b14...ae3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 TS, jeg har en lignende nabo, bare i ei blokk Anonymkode: 39b14...ae3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS, jeg har en lignende nabo, bare i ei blokk Anonymkode: 39b14...ae3 Hva er dine beste råd? Hilsen ts Anonymkode: 2ddd6...79a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Har også nabo fra helvete som plager alle, men x antall anmeldelser fra x antall folk hjalp ikke, så du kan hvertfall ikke regne med å få hjelp fra politi. Utover det så kan du egentlig ikke gjøre noe som helst dessverre. Anonymkode: 96ca4...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er dine beste råd? Hilsen ts Anonymkode: 2ddd6...79a Les dette AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har også nabo fra helvete som plager alle, men x antall anmeldelser fra x antall folk hjalp ikke, så du kan hvertfall ikke regne med å få hjelp fra politi. Utover det så kan du egentlig ikke gjøre noe som helst dessverre. Anonymkode: 96ca4...0bc Akkurat samme hos oss, så… Anonymkode: 39b14...ae3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Skrevet 20. juli 2023 Det er egentlig svært lite man kan gjøre juridisk. Om det blir truende/krenkende oppførsel, så kan man anmelde det etter hvert som du får dokumentert oppførselen. Du må ignorere eller konfrontere om du skal gjøre noe med dagens situasjon. Anonymkode: b36a8...64c
Gjest ti10 Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 Går det an å snakke med personen når vedkommende er edru?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er egentlig svært lite man kan gjøre juridisk. Om det blir truende/krenkende oppførsel, så kan man anmelde det etter hvert som du får dokumentert oppførselen. Du må ignorere eller konfrontere om du skal gjøre noe med dagens situasjon. Anonymkode: b36a8...64c Og hva gjør man hvis anmeldelser ikke fører til noe? Anonymkode: 39b14...ae3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og hva gjør man hvis anmeldelser ikke fører til noe? Anonymkode: 39b14...ae3 Nei da lever du med det, eller flytter da? Anonymkode: b36a8...64c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ringeklokke er demontert fra før av. Men han har direkte innsyn til når jeg går ut ytterdøra og når jeg er i hagen, må ut å lufte hund og. Da kan han finne på å rope over hekken eller møte meg med ved bil eller søppeldunker. Åpner jeg ikke døra, sender han masse meldinger. Har pratet om det med andre i sameiet, men vi er kun fire i styret pga få boenheter. De syns og det er ubehagelig. Anonymkode: 2ddd6...79a Hvorfor blokkerer du han ikke? Anonymkode: e07fb...527
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei da lever du med det, eller flytter da? Anonymkode: b36a8...64c Det er han som er problemet som må flytte, ikke alle andre naboer Anonymkode: 39b14...ae3
Million Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 Bare blokker han på telefonen. Da slipper du i alle fall alt meldings-maset eller telefoner. Ser du har koblet ut ringeklokka allerede. Har egentlig ikke noe annet råd til deg enn å selge og flytte derifra.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er han som er problemet som må flytte, ikke alle andre naboer Anonymkode: 39b14...ae3 Hvis du tenker på tvangssalg, så skal det ganske mye til. Har han egentlig begått noen lovbrudd? Han starter verbale diskusjoner, så vidt jeg skjønner på dagtid så det er ikke snakk om nattebråk heller? Anonymkode: b5a0d...b85
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #17 Skrevet 20. juli 2023 ti10 skrev (7 timer siden): Går det an å snakke med personen når vedkommende er edru? Naboen beklager seg innimellom i etterkant på meldinger. Men er ganske slitsomt å forholde seg til. Hilsen ts Anonymkode: 2ddd6...79a
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 Han forteller og at han kun blir boende her så lenge jeg blir boende her. Så egentlig ikke noe poeng å flytte. Det er i grunnen han og jeg som passer på og steller i hagen og felles uteområdet, og slike forefallende arbeid. Han beklager seg innimellom på meldinger, og det har hendt at han spør i etterkant om han oppførte seg ufint. Så han vet jo at han ikke oppfører seg. Men det er så tungt i lengden å forholde seg til en ustabil person. Det er kun det han gjør "galt". Anonymkode: 2ddd6...79a
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du tenker på tvangssalg, så skal det ganske mye til. Har han egentlig begått noen lovbrudd? Han starter verbale diskusjoner, så vidt jeg skjønner på dagtid så det er ikke snakk om nattebråk heller? Anonymkode: b5a0d...b85 Ja, lovbrudd. Hærverk, trusler. Mange vitner til det. Anonymkode: 39b14...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå