Gå til innhold

Samboer snakker nedlatende og stygt til meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne i mot tips til hvordan jeg skal håndtere dette. Samoeren min, kvinne 35, snakker til stadighet nedlatende og stygt til meg. Gjerne forann barna.

Bare i dag har hun sagt:

"Du er verdens største drittsekk", "Du er en lat gris".

Kan oppdatere tråden etterhvert..

Vi har forsøkt å gå i parterapi. Terapauten har avdekket at hun har et sinnemestringssproblem. Hun nekter for det og nå har hun sluttet å gå i terapi.

Relasjonen vår er veldig dysfuksnjoll da hun utsetter meg for psykisk vold, men det er ikke et tema å gå fra henne.

Hvordan skal jeg håndtere dette? Har flere ganger forsøkt å nå inn til henne men det funker ikke..

Anonymkode: e0cf6...aec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Start å dokumentere... For brudd blir det på et tidspunkt selv om du mener det ikke er aktuelt.. 

Anonymkode: b921b...8f9

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er det ingen vits i. Ingen parterapi kan reparere det der. Å snakke sånn om og til partneren sin er ikke bare ondt, det er galskap. Hun ødelegger og påvirker barna også. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tar gjerne i mot tips til hvordan jeg skal håndtere dette. Samoeren min, kvinne 35, snakker til stadighet nedlatende og stygt til meg. Gjerne forann barna.

Bare i dag har hun sagt:

Vi har forsøkt å gå i parterapi. Terapauten har avdekket at hun har et sinnemestringssproblem. Hun nekter for det og nå har hun sluttet å gå i terapi.

Relasjonen vår er veldig dysfuksnjoll da hun utsetter meg for psykisk vold, men det er ikke et tema å gå fra henne.

Hvordan skal jeg håndtere dette? Har flere ganger forsøkt å nå inn til henne men det funker ikke..

Dokumenter, dokumenter, dokumenter. Hvorfor er det ikke et tema å gå fra henne? 

Anonymkode: 0d3fb...475

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare i dag har hun sagt:

Høres ut som ei drittkjærring.Finn deg ei ny.

Anonymkode: 324e6...8c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører type oppførsel tilbake.

Å stått opp med feil bein i dag? Se rart på personen, litt sånn er du riktig skrudd sammen? Hyggelig du var i dag da. 

Kjør på med humor. Og le litt av det. Hæ du kan jo ikke bli så sinna av det der, å le litt. Eller bare le, når hun blir totalt urimelig.  Funker på mi. Psykopat far. Han skjønner ikke hvordan håndtere det.

Anonymkode: e5e3d...4e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ikke et tema å gå fra henne? Du kan ikke leve med en som driver med psykisk vold! Og foran barna, de blir også skadelidende! Nei, kom det bort!

Anonymkode: 9ec3b...aaf

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg burde gå fra henne, men det innebærer så mye. Jeg vil heller forsøke å fikse det.

Jeg vet jo at forholdet vårt har alle tegnene på et usunt forhold og det smarteste er å gå fra henne.. men jeg klarer det bare ikke.

Hun kan jo åpenbart ikke ha det spesielt bra hun heller når hun har så behov for å rakke ned på meg og jeg er bekynret for hvordan barna påvirkes av det..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å stått opp med feil bein i dag? Se rart på personen, litt sånn er du riktig skrudd sammen? Hyggelig du var i dag da. 

Kjør på med humor. Og le litt av det. Hæ du kan jo ikke bli så sinna av det der, å le litt. Eller bare le, når hun blir totalt urimelig.  Funker på mi. Psykopat far. Han skjønner ikke hvordan håndtere det.

Ja, denne likte jeg.. er bare at det er veldig vanskelig når jeg selv ofte er sliten og trøtt av å ta barna. Er jeg som må stå opp med barna, er jeg som henter de, er jeg som må leke med de etter jobb, er jeg som legger de..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet jeg burde gå fra henne, men det innebærer så mye. Jeg vil heller forsøke å fikse det.

Jeg vet jo at forholdet vårt har alle tegnene på et usunt forhold og det smarteste er å gå fra henne.. men jeg klarer det bare ikke.

Hun kan jo åpenbart ikke ha det spesielt bra hun heller når hun har så behov for å rakke ned på meg og jeg er bekynret for hvordan barna påvirkes av det..

Hva er det «så mye» det innebærer? Annet enn at du setter en grense for deg selv og barna dine, om at dette er uakseptabelt. Du kan dessverre ikke «fikse det» for hun er regelrett ondskapsfull mot deg. 

Anonymkode: fb38f...a98

Skrevet

jeg syns du brude gå fra henne det er jo ikke bra for barna og se og høre alt hun gjør og det kan hende dem tar etter hende når di blir store det er det en ganske stor skjanse for og det er jo ikke noe bra, jeg tror ikke du vil det for barna dine

Skrevet

She belongs to the streets...

Mann deg opp og flytt ut eller kast henne ut, det der er for drøyt til å gidde å fikse.

Det er mye å starte på men jeg garanterer deg at den lettelsen du vil føle etterpå er verdt styret og tiden det tar.

AnonymBruker
Skrevet

Hva var det med henne som var så tiltrekkende at du klarte å ha nok sex til at dere fikk flere barn?

Anonymkode: aef56...813

AnonymBruker
Skrevet

Du må planlegge en exit som sikrer at du får mye kontakt med barna etter bruddet. 

Samtidig ville jeg ikke dratt før jeg var sikker på at hun ikke vil klare å isolere deg fra barna. Ta gjerne et møte med en advokat for å drøfte dine muligheter. Mye kan tjenes på å posisjonere seg riktig fra dag 1. 

Når du er i posisjon ville jeg bestilt time på familievernkontoret.

Anonymkode: 77616...985

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du synes sikkert det er sårene og irriterende. Du er sikkert lei, og går på nåler. Er mest mulig grei for at hun ikke skal si noe forran barna. Men vet du at dette går hardt utover barna? At det faktisk skader barna? Og du er medskyldig! Du ser på, gjør ingenting. Ergo, det beste for barna for DEG, er at dere holder sammen som familie. Koste hva det koste vil! Makan til dysfunksjonelt! 

Anonymkode: 7dfaa...146

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du må planlegge en exit som sikrer at du får mye kontakt med barna etter bruddet. 

Samtidig ville jeg ikke dratt før jeg var sikker på at hun ikke vil klare å isolere deg fra barna. Ta gjerne et møte med en advokat for å drøfte dine muligheter. Mye kan tjenes på å posisjonere seg riktig fra dag 1. 

Når du er i posisjon ville jeg bestilt time på familievernkontoret.

Anonymkode: 77616...985

☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️

Anonymkode: 423d9...00d

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er årsaken til at du ikke dratt mannefella? 

Anonymkode: c2f4c...ced

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan hende han bare må holde fred for at hun ikke skal kaste han ut eller true med lignende. Tror det er blitt noe normalt at menn også ikke har råd til å dra fra partner. 

Anonymkode: c2f4c...ced

Gjest Refreng
Skrevet

For din egen skyld og barna må du dra fra henne. Dokumenter oppførselen hennes så langt det lar seg gjøre. Ta vare på alle sms som er stygge om du har det. Slike ting kan brukes som bevis senere.

Dette er en kvinne som vil deg vondt. All terapi i verden kan ikke kurere mennesker som lever på bitterhet. Disse menneskene trenger å ha noen å skylde på. De trenger å føle at alt som er galt er en annen person sin skyld. I dette tilfelle er det deg. Du vil altid være den hun skylder på, for hun tåler ikke at skylden faller på henne selv. Hun er skada i hue

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

:

Dette kalte min xmann meg og. Det går ikke an.

Den gang jeg var gift med ham, sa jeg også at det ikke var et alternativ å gå fra ham. Tenkte bare at det var veldig kjedelig at han sa det, og tenkte at det stygge han sa pekte tilbake på ham selv. At det ikke gjaldt meg. Så jeg liksom hevet meg over det. 

Men i lengden orket jeg til slutt ikke mer, og nå er jeg veldig lykkelig at den tid er forbi.

Da han kalte meg verdens største drittsekk, spurte jeg ham hvorfor han hadde valgt å gifte seg med verdens største drittsekk.  drittsekk. Men tror egentlig ikke det var noe vits i å si.

Du må si at hun må slutte å snakke så nedverdigende uansett til hvem det er. Og at dere to er de viktigste rollemodellene for deres barn, og at det er da utrolig viktig å snakke til hverandre med respekt.

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...