Neutral90 Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Hei! Går av og på prednisolon 20mg. De siste 4 gangene, inkl nå denne gangen, får jeg et smertefull og stygt utslett i ansiktet. Ser veldig ut som psoriasis. Tørr og hoven hud. Noen som har noe råd for hva som kan hjelpe? Det er helt klart en sammenheng med å avslutte prednisolon, kommer innen noen dager etter å ha sluttet helt...
Blondine Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Det beste er å gå til hudlege får å høre hva du skal gjøre.
Neutral90 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2023 BobbySocks skrev (15 minutter siden): Forsøkt å trappe ned? Selvsagt har jeg trappet ned. For å presisere: utslettet kommer etter nedtrapping fra 20 mg, kommer ikke før jeg har sluttet helt og minste dose er 2.5mg
Neutral90 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2023 Blondine skrev (15 minutter siden): Det beste er å gå til hudlege får å høre hva du skal gjøre. Utslettet varer ca 4 uker og på den tiden får jeg ikke time hos hudlege...
BobbySocks Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Neutral90 skrev (1 time siden): Selvsagt har jeg trappet ned. For å presisere: utslettet kommer etter nedtrapping fra 20 mg, kommer ikke før jeg har sluttet helt og minste dose er 2.5mg Ikke alle vet at de må trappe ned, så nei, det er ingen selvfølge. Kan du høre med lege om lokal behandling i ansiktet (der utslettet kommer) med kortisonsalve kan være et alternativ i nedtrappingsfasen og noen dager/uker etter? Ulempen der og er jo selvfølgelig nedtrapping med fare for forverring. Endret 19. juli 2023 av BobbySocks
Neutral90 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2023 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Ikke alle vet at de må trappe ned, så nei, det er ingen selvfølge. Kan du høre med lege om lokal behandling i ansiktet (der utslettet kommer) med kortisonsalve kan være et alternativ i nedtrappngsfasen og noen dager etter? Spørs om jeg må høre med legen, ja :-) takk for råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå