Gå til innhold

Mild svimmelhet, erfaringer??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Andre som har hatt mild form for svimmelhet, og kan fortelle hva de har erfart? Føles som ikke som rommet spinner, men føler meg rar på en måte, kanskje som at det vugger litt inne i hodet. Har ingen andre symptomer. Vart i 3 dager nå, men ikke vært helt konstant. Har mensen, men aldri følt det sånn før i forbindelse med det. Tror jeg hadde noe liknende for et halvår siden, da var det av og på i en uke kanskje. Har vært litt bekymret den siste tiden, men føles ikke som angstanfall med mye svimmelhet, kvalme og svette osv…. Nevnte dette for legen sist jeg hadde det, men han virket ikke særlig bekymret.

Anonymkode: 867de...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket blodprosenten din i det siste? Man kan bli svimmel om man har lav blodprosent. Kanskje du trenger jerntilskudd eller å spise flere spesifikke matvarer som er rike på jern

Blodtrykket kan også medføre svimmelhet om det ikke er helt som det skal. Sjekkes hos lege. 

AnonymBruker
Skrevet

Svimmelhet kan helt klart komme av stress og bekymringer, men også av andre ting. Man trenger ikke ha angstanfall med kvalme osv for å ha angst. Siden du nevner mensen, så kan det være at jernlageret ditt er litt lavt. Spis mer hem-jern, altså rødt kjøtt og fet fisk, og se om det hjelper.

Anonymkode: ae6e9...c60

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Har du sjekket blodprosenten din i det siste? Man kan bli svimmel om man har lav blodprosent. Kanskje du trenger jerntilskudd eller å spise flere spesifikke matvarer som er rike på jern

Blodtrykket kan også medføre svimmelhet om det ikke er helt som det skal. Sjekkes hos lege. 

Tok full blodprøve for 3 uker siden, alt var fint. Men skal få sjekket blodtrykket 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svimmelhet kan helt klart komme av stress og bekymringer, men også av andre ting. Man trenger ikke ha angstanfall med kvalme osv for å ha angst. Siden du nevner mensen, så kan det være at jernlageret ditt er litt lavt. Spis mer hem-jern, altså rødt kjøtt og fet fisk, og se om det hjelper.

Takk for svar. Rart jeg aldri har hatt det i forbindelse med mensen før + blodprøver inkludert jern var fint for 3 uker siden. Håper det bare er fordi jeg er/har.m vært bekymret. Blir bare mer bekymret av dette da…. Ond sirkel

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for svar. Rart jeg aldri har hatt det i forbindelse med mensen før + blodprøver inkludert jern var fint for 3 uker siden. Håper det bare er fordi jeg er/har.m vært bekymret. Blir bare mer bekymret av dette da…. Ond sirkel

Jernlaget kan jo tømmes over tid, og hvis du er i nedre sjiktet av normalen så kan det være nok. Også er spørsmålet om hva som er hovedkilden til jern, om det er fra planter eller hem-jern. Kroppen klarer ikke bruke jern fra planter like godt som fra hem-jern, så hvis du vet du spiser lite rødt kjøtt/fet fisk, så kan du jo prøve det ut i noen uker.

AnonymBruker
Skrevet

Jernlaget kan jo tømmes over tid, og hvis du er i nedre sjiktet av normalen så kan det være nok. Også er spørsmålet om hva som er hovedkilden til jern, om det er fra planter eller hem-jern. Kroppen klarer ikke bruke jern fra planter like godt som fra hem-jern, så hvis du vet du spiser lite rødt kjøtt/fet fisk, så kan du jo prøve det ut i noen uker.

Fikk ikke resultatene med nivå av jern, bare beskjed om at det var ok. Spiser en del rødt kjøtt altså, så rart om det er mangler der. Pleier å ta multivitamin med omega 3, ikke tatt dem på 1 uke men rart om det skulle ha noe sammenheng.

AnonymBruker
Skrevet

Er du svimmel sånn helt plutselig eller er det når du reiser deg?

Anonymkode: 33f0e...d1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du svimmel sånn helt plutselig eller er det når du reiser deg?

Anonymkode: 33f0e...d1a

Plutselig, mest når jeg står og gjør en bevegelse, men også litt når jeg sitter. Gikk fint da jeg gikk tur ute i ste f.eks. Er litt sånn dagen derpå følelse, uten hodepine og kvalme. Litt klein på en måte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fikk ikke resultatene med nivå av jern, bare beskjed om at det var ok. Spiser en del rødt kjøtt altså, så rart om det er mangler der. Pleier å ta multivitamin med omega 3, ikke tatt dem på 1 uke men rart om det skulle ha noe sammenheng.

Okey, da er det nok relatert til stress, siden du påpeker at du har vært under stress når det begynte. Det kan medføre spenninger i muskulatur som gir svimmelhet. Jeg hadde muskelspenninger i nakke som ga trykk i hodet og akutt svimmelhet, så du kan jo snakke med en naprapat eller fysioterapeut evnt?

AnonymBruker
Skrevet

Okey, da er det nok relatert til stress, siden du påpeker at du har vært under stress når det begynte. Det kan medføre spenninger i muskulatur som gir svimmelhet. Jeg hadde muskelspenninger i nakke som ga trykk i hodet og akutt svimmelhet, så du kan jo snakke med en naprapat eller fysioterapeut evnt?

Takk for svar. Håper det er sammenhengen. Skal faktisk til fysio neste uke grunnet noe annet, men kan jo høre 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte svimmelhet rundt mensen og rundt eggløsning faktisk, blitt slik etter jeg fikk barn.

Anonymkode: 5a79a...918

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ofte svimmelhet rundt mensen og rundt eggløsning faktisk, blitt slik etter jeg fikk barn.

Anonymkode: 5a79a...918

Slik jeg beskriver eller sånn veldig svimmel at det snurrer rundt? Har ikke fått barn jeg men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...