AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 For noen år siden måtte jeg opereres, et stort inngrep som på mange måter har ødelagt livet mitt. Jeg spurte før operasjonen om det fantes andre muligheter, men nei, det måtte gjøres slik. Når jeg leser epikrisen får jeg en følelse av at operasjonen var i overkant drastisk, i forhold til hva de så under operasjonen. Jeg har snakket med sykehuset i etterkant om det, men de påstår fortsatt at det var helt nødvendig. Jeg ønsker at en uavhengig tredjepart skal se på saken, bare for at jeg skal få ro i sjela. Noen som har gjort det, og vil dele sin opplevelse? Anonymkode: f0656...85f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Det er veldig relevant at du skriver hilken operasjon du har hatt for å kunne svare. Ingen aner jo hva du prater om. Hva skal en tredjepart se på for at du skal få ro i sjela..? Operasjonen har jo allerede skjedd? Anonymkode: 98b89...914 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Orker ikke gå så nøye innpå det, men det er snakk om å ha fått fjernet en kroppsdel. Det har gitt meg betydelige helseproblemer, og dersom det var et feilgrep kan jeg jo ha rett på erstatning. Anonymkode: f0656...85f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Ta kontakt med pasientombudet? Så kan du i hvert fall få rettledning på hvordan du kan gå fram. Anonymkode: eff9d...270 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Orker ikke gå så nøye innpå det, men det er snakk om å ha fått fjernet en kroppsdel. Det har gitt meg betydelige helseproblemer, og dersom det var et feilgrep kan jeg jo ha rett på erstatning. Anonymkode: f0656...85f Blindtarm eller bein, liksom? Epikrisen er kun en objektiv rapport som gjengir hva de har gjort og sett under inngrepet. Den er ikke forklarende og inneholder ikke noe drama eller kontekst, den er kun beskrivende. Legene har jo forklart deg både før og etter at inngrepet var nødvendig og hvorfor? Du kan selvfølgelig kontakte en uavhengig lege om du må det for å få ro. Jeg synes det er merkelig at du ikke stoler på legene du har snakket med, de fjerner selvfølgelig ikke kroppsdeler uten grunn (hvis det ikke er blindtarmen da, men det vil jeg ikke akkurat kalle livsomveltende). Lykke til, håper det ordner seg. Anonymkode: 98b89...914 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blindtarm eller bein, liksom? Epikrisen er kun en objektiv rapport som gjengir hva de har gjort og sett under inngrepet. Den er ikke forklarende og inneholder ikke noe drama eller kontekst, den er kun beskrivende. Legene har jo forklart deg både før og etter at inngrepet var nødvendig og hvorfor? Du kan selvfølgelig kontakte en uavhengig lege om du må det for å få ro. Jeg synes det er merkelig at du ikke stoler på legene du har snakket med, de fjerner selvfølgelig ikke kroppsdeler uten grunn (hvis det ikke er blindtarmen da, men det vil jeg ikke akkurat kalle livsomveltende). Lykke til, håper det ordner seg. Anonymkode: 98b89...914 Nei, det var ikke blindtarmen🤣 Dersom de gjorde en feilvurdering, ville de innrømmet det i ettertid? Nei, jeg stoler ikke på avgjørelsen de tok. Anonymkode: f0656...85f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det var ikke blindtarmen🤣 Dersom de gjorde en feilvurdering, ville de innrømmet det i ettertid? Nei, jeg stoler ikke på avgjørelsen de tok. Anonymkode: f0656...85f Da håper jeg du finner noen som kan ta en vurdering og at du slår deg til ro med det 😊 Anonymkode: 98b89...914
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 Ja, jeg lurer bare på hvem jeg skal kontakte😬 Anonymkode: f0656...85f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Har du ringt Pasient- og brukerombudet? Kan i hvert fall hende de vet hvem du kan prate med om de ikke er riktig instans 😊 Anonymkode: faf38...498
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg lurer bare på hvem jeg skal kontakte😬 Anonymkode: f0656...85f Åja, det står ikke noe om at du lurer på det i hovedinnlegget 😅 Ville gjort som andre sier, kontakte pasientombudet evt gå tilbake til fastlegen og få en ny henvisning 😊 Anonymkode: 98b89...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå