Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 Kjøpte nokre dyre sigarar i "lausvekt" på onsdag, dei er ikkje avskjært, og ligg no innpakka i papir og pose. Dei skal gis bort på fredag, korleis bør dei oppbevarast?
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #2 Skrevet 15. januar 2006 problemet med sigarer er at de tørker fort ut, men siden det er så kort tror jeg at jeg ville lagt de i et kjøleskap eller et kjølig rom. Rom du fyrer i blir for varme og tørre i luften! Egentlig bør man oppbevare sigarer i humidor for å kunne få en god balanse mellom tempratur og fuktighet, men for en kortere periode ville jeg prioritert at de ikke tørket ut!
Snuppelure Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 (endret) IKKE kjøleskap!!!!! Kjølig kjeller eller annet rom med stabil tempratur som ikke er for varmt er bra. Men som nevnt over her. Skal du gi de bort på fredag holder de seg nok godt uansett. Det vikigste er at de ikke tørker ut. Endret 16. januar 2006 av Snuppelure
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 IKKE kjøleskap!!!!! Kjølig kjeller eller annet rom med stabil tempratur som ikke er for varmt er bra. Men som nevnt over her. Skal du gi de bort på fredag holder de seg nok godt uansett. Det vikigste er at de ikke tørker ut. ← IKKJE kjøleskap??!?!? *springe og ta ut* Har du blitt øydelagt no då? Søren at eg ikkje spurte ho dama eg kjøpte dei av altså...
Snuppelure Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Neida de har ikke blitt ødelagt over helgen. Ta det helt med ro. Mange tror at kjøleskap er fint, men det er altså en missforstått greie. De tørker ut der også. Som nevnt over, du rekker ikke tørke de ut før du skal gi de bort. Ta de ut av kjøleskapet, legg de i en plastpose eller plast boks, la det hele ligge i et ikke for varmt sted (kjølig og mørk kjeller er bra) så har du den perfekte gave på fredag. Åpne og lukke posen/boksen på onsdag for sirkulasjon av luft, så er du super flink sigarpasser.
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 Neida de har ikke blitt ødelagt over helgen. Ta det helt med ro. Mange tror at kjøleskap er fint, men det er altså en missforstått greie. De tørker ut der også. Som nevnt over, du rekker ikke tørke de ut før du skal gi de bort. Ta de ut av kjøleskapet, legg de i en plastpose eller plast boks, la det hele ligge i et ikke for varmt sted (kjølig og mørk kjeller er bra) så har du den perfekte gave på fredag. Åpne og lukke posen/boksen på onsdag for sirkulasjon av luft, så er du super flink sigarpasser. ← Tusen takk for tips!!!! Gledar meg til å gi dei bort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå