AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Del Skrevet 19. juli 2023 Hvordan fjerner jeg innmaten av dekselet? Prøvde å fjerne innmaten i veggboksen, men får den ikke av. Går det an å fjerne innmaten i det nye dekselet, for så å sette det på? Har forresten tatt strømmen, så det er ingen fare for at jeg får strøm i meg ☺️ Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #2 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) Hvis det der er et bilde av baksiden av selve bryteren så er det selve bryteren på motsatt side som skal trykkes ut. Har du et bilde av andre siden? Om ikke det er tilfellet, kan det se ut som det er et skyvesystem. Har du prøvd å skyve den hvite biten opp eller ned? Endret 19. juli 2023 av ThereGoesBob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Del Skrevet 19. juli 2023 ThereGoesBob skrev (Akkurat nå): Hvis det der er et bilde av baksiden av selve bryteren så er det selve bryteren på motsatt side som skal trykkes ut. Har du et bilde av andre siden? Det er baksiden av dekselet som jeg kjøpte i dag. Hadde egentlig tenkt å fjerne innmaten i veggen, men det tør jeg ikke siden der er ledninger tilkoblet. Her er bilde av veggboksen: Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #4 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) Er du sikker på at det nye dekselet vil passe på den gamle ramma? Ser ikke ut som det er samme system. Flere bilder? Endret 19. juli 2023 av ThereGoesBob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Del Skrevet 19. juli 2023 Få noen som kan det til å gjøre det? Anonymkode: ecad8...fec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Del Skrevet 19. juli 2023 ThereGoesBob skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at det nye dekselet vil passe på den gamle ramma? Ser ikke ut som det er samme system. Flere bilder? Elektriker har satt på samme bryter i et annet rom i huset. Det er ikke med i tilbudet, men han satte bare på den. Jeg kjøpte akkurat samme bryter i dag, men jeg forstår ikke hvordan jeg fjernet innmaten i dekselet🥵 Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Få noen som kan det til å gjøre det? Anonymkode: ecad8...fec Jeg har elektriker, men han har gått på ferie. Jeg skal snart flytte inn, så ønsket å få akkurat det ferdig.. Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #8 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Elektriker har satt på samme bryter i et annet rom i huset. Det er ikke med i tilbudet, men han satte bare på den. Jeg kjøpte akkurat samme bryter i dag, men jeg forstår ikke hvordan jeg fjernet innmaten i dekselet🥵 Anonymkode: 10797...253 Klarer du å skyve på den hvite delen opp eller ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 19. juli 2023 #9 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elektriker har satt på samme bryter i et annet rom i huset. Det er ikke med i tilbudet, men han satte bare på den. Jeg kjøpte akkurat samme bryter i dag, men jeg forstår ikke hvordan jeg fjernet innmaten i dekselet🥵 Anonymkode: 10797...253 Han byttet bare "bryter" eller hele boksen? Bryteren er alt inni boksen. Vet ikke om helt hva du mener, altså om det bare er "knapp" eller alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Del Skrevet 19. juli 2023 likestilling skrev (1 minutt siden): Han byttet bare "bryter" eller hele boksen? Bryteren er alt inni boksen. Vet ikke om helt hva du mener, altså om det bare er "knapp" eller alt? Han bytter kun bryteren/dekselet. Han gjorde ingenting med det som var i veggen fra før. Han fjernet innmaten av dekselet, men aner ikke hvordan han gjorde det.. Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 19. juli 2023 #11 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han bytter kun bryteren/dekselet. Han gjorde ingenting med det som var i veggen fra før. Han fjernet innmaten av dekselet, men aner ikke hvordan han gjorde det.. Anonymkode: 10797...253 Men det er som er "i veggen" er jo nettopp "innmaten av dekselet". Det er der ledningene kobles til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #12 Del Skrevet 19. juli 2023 https://byggebolig.no/elektro-belysning/hvordan-fastgores-ledning-i-elko-bryter-type-14001-der-er-in Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #13 Del Skrevet 19. juli 2023 likestilling skrev (Akkurat nå): Men det er som er "i veggen" er jo nettopp "innmaten av dekselet". Det er der ledningene kobles til. Men der er jo innmat i selve bryteren også, som elektriker selv fjernet. Elektriker fjernet det som er på baksiden av dekselet veldig fort, og gjorde ingenting med det som var i veggen. Sånn som det er nå så kan jo ikke dekselet bare settes på uten at noe fjernes. Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan fjerner jeg innmaten av dekselet? Prøvde å fjerne innmaten i veggboksen, men får den ikke av. Går det an å fjerne innmaten i det nye dekselet, for så å sette det på? Har forresten tatt strømmen, så det er ingen fare for at jeg får strøm i meg ☺️ Anonymkode: 10797...253 Dette er noe du ikke har lov til å gjøre. Ring elektrikker! Anonymkode: 9b616...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #15 Del Skrevet 19. juli 2023 Tull. Ikke ring elektriker, dette klarer du !!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Del Skrevet 19. juli 2023 ThereGoesBob skrev (1 minutt siden): Tull. Ikke ring elektriker, dette klarer du !!! Enig. Dette skal jeg gjøre selv, men får fremdeles ikke til å fjerne det som er på baksiden av dekselet☹️ Anonymkode: 10797...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 19. juli 2023 #17 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Dette skal jeg gjøre selv, men får fremdeles ikke til å fjerne det som er på baksiden av dekselet☹️ Anonymkode: 10797...253 Usikker, du har jo ikke begrepene klart for deg engang. "Det som er på baksiden av dekselet" er bryteren hvor ledninger og alt skal inni. Nå er det for så vidt ikke vanskelig å bytte dette, men samtidig sier du at elektrikeren bare byttet dekselet (?). Tipper du må skru av ramma for å få ut "innmaten" (bryteren) men da må du også bytte ledninger etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #18 Del Skrevet 19. juli 2023 likestilling skrev (1 minutt siden): Usikker, du har jo ikke begrepene klart for deg engang. "Det som er på baksiden av dekselet" er bryteren hvor ledninger og alt skal inni. Nå er det for så vidt ikke vanskelig å bytte dette, men samtidig sier du at elektrikeren bare byttet dekselet (?). Tipper du må skru av ramma for å få ut "innmaten" (bryteren) men da må du også bytte ledninger etc. Jeg tror ikke du har mer peiling. Elektriker byttet ikke ledningene, og gjorde heller ingenting med innmaten i veggen. Anonymkode: 10797...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #19 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) Napp ut den bevegelige plastdelen som du trykker på for å slå av på lyset. Vennligst om du har et bilde av fronten på den nye bryteren. Den sorte? Disse er bare å nappe ut med litt finesse. Mest sannsynlig er det fra denne siden du må jobbe. Etter at bryteren er fjernet kan du fjerne rammen og evnt. klipse dette på den gamle rammen som står i veggen. Endret 19. juli 2023 av ThereGoesBob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 19. juli 2023 #20 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke du har mer peiling. Elektriker byttet ikke ledningene, og gjorde heller ingenting med innmaten i veggen. Anonymkode: 10797...253 Jeg har garantert mer peiling enn deg Jeg gjorde elektriske installasjoner i bøttevis på skolen en gang i tiden, men gikk videre med elektronikk og ikke sterkstrøm. Du vet i alle fall ikke hva du gjør og roter med begreper slik at det ikke er mulig å skjønne hva du mener. "Innmaten" 🫠 På det første bildet har du tatt bilde fra baksiden, og det andre er fra forsiden av bryteren, så det er umulig å se om man bare kan bytte "knapp" og ramme. Edit: På første bildet ser du baksiden, og du må trykke ut de røde delene til siden for å få ut "innmaten" men den sier du jo man ikke skal fjerne, ergo er det bare byttet plastknapp på den ifølge deg. Igjen umulig å vite siden du ikke vet hva du gjør i det hele tatt. Hva med å åpne den der elektriker har gjort det og se hva han har gjort? Endret 19. juli 2023 av likestilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå