bib_84 Skrevet 19. juli 2023 #1 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg er veldig lydsensitiv og har kjøpt loop støyreduserende øreplugger. Fikk de i dag og må si de demper bakgrunnsstøy veldig godt. Problemet er at min egen stemme blir veldig høy og som om jeg er under vann. Hører også min egen pust, og det er veldig uvant å bevege seg (regner med det påvirker balanse og orientering når ørene er plugget igjen. For ikke å snakke om når jeg tygger - det ble jo helt grusomt høyt og slafsete 🙈 Har alle lik erfaring med denne type øreplugger, eller er det bare meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordellia Skrevet 19. juli 2023 #2 Del Skrevet 19. juli 2023 12 minutter siden, bib_84 said: Jeg er veldig lydsensitiv og har kjøpt loop støyreduserende øreplugger. Fikk de i dag og må si de demper bakgrunnsstøy veldig godt. Problemet er at min egen stemme blir veldig høy og som om jeg er under vann. Hører også min egen pust, og det er veldig uvant å bevege seg (regner med det påvirker balanse og orientering når ørene er plugget igjen. For ikke å snakke om når jeg tygger - det ble jo helt grusomt høyt og slafsete 🙈 Har alle lik erfaring med denne type øreplugger, eller er det bare meg? Hvilken type kjøpte du? Jeg bruker loop for å sove. De fungerer helt fantastisk til det, men bruker de lite ellers. Rotet vekk paret jeg hadde og tok et par uker før jeg fikk tak i nye. Sov nesten ikke på to uker. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg kjøpte de som heter Engage. Ser for meg at jeg kan bruke de på kollektivtransport, og under middagshvil. Men at det kan bli problematisk i situasjoner hvor jeg er avhengig av å gå/røre meg og å snakke, som på jobb, på lekeland med ungene, på festival osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg bestilte Calmer nå, synes de ser bedre ut 🤞🏻😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg brukef calmer. Har ME og veldig lydsensitiv. Veldig glad i mine loop!! Anonymkode: 8fcf6...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg brukef calmer. Har ME og veldig lydsensitiv. Veldig glad i mine loop!! Anonymkode: 8fcf6...208 Har du både calmer og loop? Opplever du problemer med at din egen stemme (og pusting/tygging) høres for høyt når du bruker de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Del Skrevet 19. juli 2023 Hvordan er størrelsen på disse? Jeg har smale øreganger og synes in-ears er veldig ubehagelig og klarer ikke ha de inne i mer enn 30 minutter av gangen. Skulle gjerne hatt noe for å dempe lyd her hjemme. (Små barn) Anonymkode: e2960...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 19. juli 2023 #8 Del Skrevet 19. juli 2023 Jo tettere du gjør øregangene dine jo mer vil du føle/høre den indre akustikk i hodet. Derfor ofte en sanger klemmer mot øret sitt, for å høre sin indre stemme bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan er størrelsen på disse? Jeg har smale øreganger og synes in-ears er veldig ubehagelig og klarer ikke ha de inne i mer enn 30 minutter av gangen. Skulle gjerne hatt noe for å dempe lyd her hjemme. (Små barn) Anonymkode: e2960...1f3 PITTY skrev (7 minutter siden): Jo tettere du gjør øregangene dine jo mer vil du føle/høre den indre akustikk i hodet. Derfor ofte en sanger klemmer mot øret sitt, for å høre sin indre stemme bedre. Jeg har også veldig trange øreganger, og sliter generelt med å bruke sov-i-ro og lignende. Loop kommer med 4 ulike størrelser, og den minste (xs) fungerte greit. Litt ubehag er det likevel, og jeg kommer nok aldri til å klare å ha de i i mer enn en halvtime om gangen. Ser ikke helt hvordan jeg skal klare å «gjøre» øregangene større 😄 men jeg er spent på de som heter Calmer - de ser mykere og mer fleksible ut. Og det ser ut som de er åpne igjennom, altså at de ikke lukker øregangen helt 🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Del Skrevet 19. juli 2023 bib_84 skrev (1 time siden): Jeg har også veldig trange øreganger, og sliter generelt med å bruke sov-i-ro og lignende. Loop kommer med 4 ulike størrelser, og den minste (xs) fungerte greit. Litt ubehag er det likevel, og jeg kommer nok aldri til å klare å ha de i i mer enn en halvtime om gangen. Ser ikke helt hvordan jeg skal klare å «gjøre» øregangene større 😄 men jeg er spent på de som heter Calmer - de ser mykere og mer fleksible ut. Og det ser ut som de er åpne igjennom, altså at de ikke lukker øregangen helt 🤞🏻 Hvor bestiller du fra? Er det noen skjulte kostnader? Anonymkode: e2960...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg bestilte bare fra https://www.loopearplugs.com og https://www.flareaudio.com/products/calmer-soft måtte ikke betale noe ekstra for de fra Loop. Tenkte ikke på at det kanskje kommer toll i tillegg - vi får se når den andre kommer 😬😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Del Skrevet 20. juli 2023 Ja, ørepropper som stenger ørekanalen flrer til at du hlrer dine egne interne lyder bedre. Som tygging, puls, ousting, stemmen din, osv. Jeg har loop experience og loop quiet. Og jeg jlarer kun bruke dem når jeg er i ro, ikke skal prate eller tygge. Nettopp pga dette fenomenet. Jeg sover med loop quiet, og bruker experience når jeg lager middag foran kjøkkenviften.. Jeg har Flare Calmer også. De stenger ikke øregangen, og forsterker dermed ikke interne lyder. Stemmen min, tygging, pusting, osv, er helt som uten propper. De demper ikke lyden mer enn 5-10 db, kontra 18-25 med de ulike loop variantene. Det de gjør, er å endre formen på ørekanalen slik at de frekvensene de fleste sliter mest med blir filtrert ut. Ønsker du mye lyddemping, uten at dine egne lyder forsterkes, er det on ear som gjelder. Men det blir jo mye mer synlig og klumpete... Anonymkode: e1268...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 20. juli 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, ørepropper som stenger ørekanalen flrer til at du hlrer dine egne interne lyder bedre. Som tygging, puls, ousting, stemmen din, osv. Jeg har loop experience og loop quiet. Og jeg jlarer kun bruke dem når jeg er i ro, ikke skal prate eller tygge. Nettopp pga dette fenomenet. Jeg sover med loop quiet, og bruker experience når jeg lager middag foran kjøkkenviften.. Jeg har Flare Calmer også. De stenger ikke øregangen, og forsterker dermed ikke interne lyder. Stemmen min, tygging, pusting, osv, er helt som uten propper. De demper ikke lyden mer enn 5-10 db, kontra 18-25 med de ulike loop variantene. Det de gjør, er å endre formen på ørekanalen slik at de frekvensene de fleste sliter mest med blir filtrert ut. Ønsker du mye lyddemping, uten at dine egne lyder forsterkes, er det on ear som gjelder. Men det blir jo mye mer synlig og klumpete... Anonymkode: e1268...ec7 Takk for svar 😃 høres ut som Calmer kanskje blir bra for meg da, trenger egentlig bare at lydene dempes litt. Blir spennende å prøve. Støydempende headset har jeg prøvd, men det var bomkjøp. Det ble alt for tett, og den vakuum-følelsen ble ubehagelig og klaustrofobisk. Skal ikke være lett å være så høysensitiv, si 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #14 Del Skrevet 19. oktober 2023 Hva har dere betalt i toll og avgifter for Loops og calmer? Anonymkode: f444d...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 20. oktober 2023 Tror ikke vi betalte noen ting ekstra. Pakkene kom i postkassen, og jeg har ikke fått regning eller noe i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Jeg sliter med lyd sensitivitet og et overskrivt nervesystem som gir meg øresus og trykk i ørene. Kan loop hjelpe meg? Er ganske desperat etter å finne noe som hjelper. Anonymkode: dd841...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg sliter med lyd sensitivitet og et overskrivt nervesystem som gir meg øresus og trykk i ørene. Kan loop hjelpe meg? Er ganske desperat etter å finne noe som hjelper. Anonymkode: dd841...e35 Jeg er lyd sensitiv og blir fort sliten med bakgrunnsstøy. Jeg har ikke øresus, men jeg blir så sliten i hode. Det hjelper meg, men ikke ved samtaler i sosiale settinger. Da funker de dårlig. Men på reise, ved bakgrunnsstøy fra andre i familien hjemme etc. er de til stor hjelp. Men en må være oppmerksom på å kun bruke de av og til, ellers kan sensitivitet bli verre. Anonymkode: 0a5d9...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå