Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg kan bli samboer med min kjæreste i hans hjem. Tenker at dette kommer en gang til å stå i veien for forholdet vårt.

Tenker at jeg bare skal leve i nuet, nyte dagene, og ta det som det kommer.

Samtidig tenker jeg på at det er viktig å snakke om hvilke forventninger man har til hverandre om det til senere.

Leser jo bla her at det er mange som finner sine løsninger på både godt og vondt.

På en måte synes jeg det er mye bedre på mange måter å bo sammen. Da deler man, og mye billigere og miljøvennligere. 

Synes han har for mange ting og rot hjemme til at jeg hadde orket å ha det sånn. Han trives å ha det på sin måte. Det er han som er mye mer tilpasningsdyktig til både meg og mitt enn det jeg er.

Hvis han flytter inn til meg, er det nok jeg som kommer til å styre og få ha det på min måte. Han tilpasser seg gladelig og er kjempe snill. 

Har det ordnet seg fint at dere har flyttet sammen som godt voksne som hver av dere har oppsamlet en del ting? Hvordan har dere løst det?

Anonymkode: 10fc7...b64

Videoannonse
Annonse
Gjest Marte79
Skrevet

Må man virkelig flytte sammen?

Kjæresten og jeg har hvert sitt hus. Noen ganger er han hos meg, noen ganger jeg hos han. Vi venter barn og har heller ikke noen planer om å flytte sammen, siden ingen av oss vil miste huset og en del av vår frihet. Forstår meg rett, forholdet er bra og vi koser oss sammen, men litt alenetid av og til er helt fantastisk det og!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er tilpasningsdyktig, kan han ikke flytte inn til deg og leie ut boligen sin i et halvt år eller noe? Så ser dere om det funker bra.

Anonymkode: 267ff...c47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Marte79 skrev (13 minutter siden):

Kjæresten og jeg har hvert sitt hus. Noen ganger er han hos meg, noen ganger jeg hos han. Vi venter barn og har heller ikke noen planer om å flytte sammen, siden ingen av oss vil miste huset og en del av vår frihet. Forstår meg rett, forholdet er bra og vi koser oss sammen, men litt alenetid av og til er helt fantastisk det og!

Takk for svar.

Interessant å høre at dere velger å bo hver for dere enda dere venter barn. Høres på en måte veldig fint ut. Samtidig tenker jeg at det er trygt og godt for barnet at dere våkner opp sammen og alle spiser frokost sammen, gjør mest mulig sammen osv. Men helt fint og. Har bare ikke tenkt på det før.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis han er tilpasningsdyktig, kan han ikke flytte inn til deg og leie ut boligen sin i et halvt år eller noe? Så ser dere om det funker bra.

Jo, det kunne han kanskje. Så kunne vi jo sett hvordan det fungerte. 

Ja, en god ide.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror ikke jeg kan bli samboer med min kjæreste i hans hjem. Tenker at dette kommer en gang til å stå i veien for forholdet vårt.

Tenker at jeg bare skal leve i nuet, nyte dagene, og ta det som det kommer.

Samtidig tenker jeg på at det er viktig å snakke om hvilke forventninger man har til hverandre om det til senere.

Leser jo bla her at det er mange som finner sine løsninger på både godt og vondt.

På en måte synes jeg det er mye bedre på mange måter å bo sammen. Da deler man, og mye billigere og miljøvennligere. 

Synes han har for mange ting og rot hjemme til at jeg hadde orket å ha det sånn. Han trives å ha det på sin måte. Det er han som er mye mer tilpasningsdyktig til både meg og mitt enn det jeg er.

Hvis han flytter inn til meg, er det nok jeg som kommer til å styre og få ha det på min måte. Han tilpasser seg gladelig og er kjempe snill. 

Har det ordnet seg fint at dere har flyttet sammen som godt voksne som hver av dere har oppsamlet en del ting? Hvordan har dere løst det?

Heilt super idé å bu kvar for seg. 

Eg gjekk i mot magefølelsen og angrar som faen. 

Huset er fullt av ting, og det er ikkje "plass til meg". Kjem til å føreslå særbuarskap om vi skal overleve som par. 

Det må jo vere det beste frå to verdenar? 

Anonymkode: 33edc...168

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hvert vårt hus og. Men ikke felles barn. Kanskje vi blir samboere, men ikke før om mange år:)

Anonymkode: 99174...d1a

AnonymBruker
Skrevet
Marte79 skrev (På 19.7.2023 den 14.40):

Er mest nysgjerrig på hvordan dere skal "fordele barnet" mellom to husstander? Som et par etter skilsmisse? 50/50? Er ikke negativ til deres løsning, bare nysgjerrig rundt det praktiske.

Anonymkode: 33581...01a

• Liker 1
Gjest Marte79
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er mest nysgjerrig på hvordan dere skal "fordele barnet" mellom to husstander? Som et par etter skilsmisse? 50/50? Er ikke negativ til deres løsning, bare nysgjerrig rundt det praktiske.

Anonymkode: 33581...01a

Vi fordeler ikke 50/50 som skilte par gjør. Som sagt det er som en «vanlig» familie, bare med to hus, to steder å bo i og friheten å velge om man vil være ved fjorden eller i skogen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 14.40):

Er det ikke litt vanskelig å "kicke ut" noen etter et halvt år? "Du, det var fint å bo med deg, men er bedre om du flytter ut". Gjetter at det kan gi mer hodepine enn glede for dere.

Anonymkode: d519d...e25

AnonymBruker
Skrevet

Et alternativ kan være å kjøpe et hus som har en kjellerstue og et tilstøtende bad. Der kan det lages en mannehule hvor han kan ha det akkurat slik han ønsker. I tillegg kan man ha en loftstue med tilhørende bad, som kan gjøres om til dama sin private plass. Dette gir begge gode muligheter til å trekke dere tilbake når det er behov for egentid eller lignende. Jeg kjenner til et par som gjorde noe lignende, og de trives godt med denne løsningen. Det koster jo litt penger da.

Anonymkode: 53c70...106

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...