Gå til innhold

Hvorfor er egentlig orgasmene så sterke og intense?

Anbefalte innlegg

Gjest Elooon
Skrevet

Hei.
Klager ikke men blir jo like utslått og sliten om ikke mer som etter en hard treningsøkt eller kamp. 

Det er fint og sunt å oppleve mye nytelse/orgasme, og alle vet det er inni helsikkens godt, ser hele solsystemet, fluer, mat eller hva dere ser foran øynene deres, utløser dopamin, og endorfiner. Det skal være godt for lysten til å ha sex og få barn. 

Det jeg lurer på er hvorfor det er så mye sterkere og mer intense for noen av oss mennesker hver gang så en blir helt ferdig og utslått som en knockout i en boksekamp?
Opplever du sterke herligheter hver gang? Av og til eller sjelden? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nja, for min del virker mannlige orgasmer som oftest rimelig kjipe og kortvarige. Mye styr for lite syns jeg egentlig. 

Mann

Anonymkode: 50880...d7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Elooon skrev (2 minutter siden):

Hei.
Klager ikke men blir jo like utslått og sliten om ikke mer som etter en hard treningsøkt eller kamp. 

Det er fint og sunt å oppleve mye nytelse/orgasme, og alle vet det er inni helsikkens godt, ser hele solsystemet, fluer, mat eller hva dere ser foran øynene deres, utløser dopamin, og endorfiner. Det skal være godt for lysten til å ha sex og få barn. 

Det jeg lurer på er hvorfor det er så mye sterkere og mer intense for noen av oss mennesker hver gang så en blir helt ferdig og utslått som en knockout i en boksekamp?

Har ikke link, men lest litt artikler som berører temaet. Det nevnes blant annet at kvinner i stor grad opplever orgasmer en del sterkere en det menn gjør, rent fysisk. Altså at selve den fysiske sensasjonen er sterkere hos en kvinne som får orgasme.

Samtidig blir menn ofte trøtte/utslått og slappe etter en orgasme, mens kvinner ofte opplever å få mer energi/blir mer våkne.

Dette samsvarer godt med mine egne erfaringer.

Anonymkode: 5690f...c73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja, for min del virker mannlige orgasmer som oftest rimelig kjipe og kortvarige. Mye styr for lite syns jeg egentlig. 

Mann

Anonymkode: 50880...d7f

Dette samsvarer godt med noe faglitteratur. Ikke at den mannlige orgasmen er «kjip», men langt mindre intens og mer kortvarig en kvinnens.

Skrevet

Mine orgasmer kan variere ekstremt, for eksempel: en rask liten en, en rask ekstrem en, rullende øyne og sprut.

Om jeg blir mer trøtt eller våken avhenger av hvilken type orgasme, samt ellers dagsform. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette samsvarer godt med noe faglitteratur. Ikke at den mannlige orgasmen er «kjip», men langt mindre intens og mer kortvarig en kvinnens.

Hm, ja, det tror jeg nok. Jeg tror kanskje at kvinner generelt har bedre evne til å nyte og føle på følelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

Hm, ja, det tror jeg nok. Jeg tror kanskje at kvinner generelt har bedre evne til å nyte og føle på følelsen. 

Det kan absolutt være en faktor som bidrar.

Samtidig har vi ulik anatomi og fysiologi.

Det blir egentlig litt misvisende å snakke om «kvinnelig orgasme», da kvinner har annerledes kropper en menn og flere veier til orgasmen. Feks klitoris som er det vanligste, stimuli av livmortappen, stimuli av kjertelvevet populært omtalt som «gpunkt», men jo ikke er et punkt, men en samling kjertler og følsomt kjertelvev.

Stimulering av disse ulike følsomme områdene kan alle føre til orgasme, og den kan oppleves ulik ettersom hvor og hvordan stimuleringen foregår. Og selvfølgelig stimulering av en kombinasjon av alle disse. «Gpunkt+klitoris» samtidig som et vanlig eksempel. Kan på mange måter sammenlignes med stimulering av prostata enten analt eller vis perineum samtidig som stimulering av penis hos mannen.

Mange kvinner har også sammentrekninger av selve livmoren under en orgasme, noe som i seg selv kan bidra til at mange kvinner opplever en orgasme mye «sterkere» en hva en mann kan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan absolutt være en faktor som bidrar.

Samtidig har vi ulik anatomi og fysiologi.

Det blir egentlig litt misvisende å snakke om «kvinnelig orgasme», da kvinner har annerledes kropper en menn og flere veier til orgasmen. Feks klitoris som er det vanligste, stimuli av livmortappen, stimuli av kjertelvevet populært omtalt som «gpunkt», men jo ikke er et punkt, men en samling kjertler og følsomt kjertelvev.

Stimulering av disse ulike følsomme områdene kan alle føre til orgasme, og den kan oppleves ulik ettersom hvor og hvordan stimuleringen foregår. Og selvfølgelig stimulering av en kombinasjon av alle disse. «Gpunkt+klitoris» samtidig som et vanlig eksempel. Kan på mange måter sammenlignes med stimulering av prostata enten analt eller vis perineum samtidig som stimulering av penis hos mannen.

Mange kvinner har også sammentrekninger av selve livmoren under en orgasme, noe som i seg selv kan bidra til at mange kvinner opplever en orgasme mye «sterkere» en hva en mann kan.

Ja, det er jo riktig.

Det psykiske aspektet spiller mye rolle hos menn som kvinner, og har som regel også veldig mye å si.

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Elooon said:

Har du noensinne blitt slått knockout på i en boksekamp og vet hvordan det føles? 

Anonymkode: 134ce...fae

Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du noensinne blitt slått knockout på i en boksekamp og vet hvordan det føles? 

Anonymkode: 134ce...fae

Hvem vet hva jeg har blitt😜

Poenget er, blir helt ferdig og utslått. Merkelig at noen blir det og andre ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 14.36):

Det stemmer nok med både faglitteratur og bioligien✔️ Men jeg vil bare påengtere, at det er forskjell på folk både kvinner og menn. Og også forskjell fra innbyrdes mellom kjønnene.. Jeg vil anta at 85% av menn gir seg etter den første utløsningen, og resterende 15% klarer flere orgasmer under et samleiet. De 15% av menn har nok både lest og maksimert sine orgasmer av kunnskap og trening. Og det er fullt mulig, for begge kjønn å lære seg ting som maksimerer nytelsen. Da er det snakk om mental og fysisk trening. Pluss at de har en del seksuell forståelse og kan litt om "orgasme-forståelsen".

En prostata orgasmer er litt utenom det vanlige, og den er mye sterkere og varer lengre. Men det er et minimum menn som har hørt om prostata stimuli, fordi det er et minimum menn som leser faglitteratur og biologi.

Vi er ganske lik anatomisk kvinner og menn, selv om vi ser ulike ut. Klitt/penishode med følsomt frenulum og skenes kjertler/prostata er jo vårt G-punkt. Men hvordan vi blir påvirket av orgasmen, er litt annerledes på kvinner og menn. Selv om stimuli fra erogene soner er ganske likt. Kvinner er litt mere påvirket mentalt, av det mannen gjør under sexen. Det er også avgjørende for at hun skal få kraftige orgasmer. De fleste kvinner kommer hardest i onani, men det finnes menn som også sender de til himmelen.. Det er den store forskjellen på folk🤭 og mannens orgasme er superenkelt, men langt i fra kjip.. det er bare å trene og lese faglitteratur✔️

• Liker 1
Skrevet
Elooon skrev (På 19.7.2023 den 14.30):

Hei.

For meg så varierer hvor sterkt jeg får det mye.  noen ganger bar deilig nytelse som varer veldig kort  men jeg har også opplevd at jeg følte jeg besvimte og det var ekstremt deilig. Som hovedregel for meg er det slik at om det tar lenger tid så blir det sterkere men ikke alltid. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Mine er stort sett like og ganske kraftige. Har opplevd både menn som sovner rett  etterpå , til de som vil ha bare mer og mer og gjerne kan kjøre på med flere runder. Så det er nok vanlig begge deler . :)  En svimte nesten av etter jeg sugde han, fikk ikke kontakt med han, trodde jeg hadde tatt livet av han 😂 Han sa han aldri hadde opplevd noe så sterkt før, så han ble helt utslått 😂

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (4 minutter siden):

Mine er stort sett like og ganske kraftige. Har opplevd både menn som sovner rett  etterpå , til de som vil ha bare mer og mer og gjerne kan kjøre på med flere runder. Så det er nok vanlig begge deler . :)  En svimte nesten av etter jeg sugde han, fikk ikke kontakt med han, trodde jeg hadde tatt livet av han 😂 Han sa han aldri hadde opplevd noe så sterkt før, så han ble helt utslått 😂

Keen på å dele litt tips? Opplever at jeg er god til å suge, men vil gjerne gjøre det så han blir helt blown away😅🤩

Anonymkode: a25e8...436

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (19 timer siden):

Vi er ganske lik anatomisk kvinner og menn, selv om vi ser ulike ut. 

Mens den kanskje største forskjellen ikke er synlig. Nemmelig livmoren😊

De aller fleste kvinner opplever muskelsammentrekninger i vagina og rektum under en orgasme. Som vi menn opplever sammentrekninger i rektum og underliv.

Mange kvinner har også muskelsammentrekninger i en av kroppens største muskler, livmoren. Dette er antagelig bidragende til at mange kvinner har en sterkere/dypere og mer intens orgasme en menn. I tillegg så Spiller nerveceller, reseptorer osv inn, som er forskjellig fra penis og klitoris.

Gjest Elooon
Skrevet
Mysticgirl skrev (1 time siden):

Herlig, men ja det kan være litt sånn «hva gjorde jeg nå? Gjorde jeg noe galt?» hvis noen holder på å svime av eller faktisk svimer av😂 men det er bare å ta det som ett kompliment. 

Verste eller beste er hvis begge svimer av under 69 stillingen😂Sjelden to svimer av samtidig, men man vet jo aldri når det blir alt for godt. Plutselig ligger begge der svimt av med fjeset i skrittet til den andre. Jeg dør av tanken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mens den kanskje største forskjellen ikke er synlig. Nemmelig livmoren😊

De aller fleste kvinner opplever muskelsammentrekninger i vagina og rektum under en orgasme. Som vi menn opplever sammentrekninger i rektum og underliv.

Mange kvinner har også muskelsammentrekninger i en av kroppens største muskler, livmoren. Dette er antagelig bidragende til at mange kvinner har en sterkere/dypere og mer intens orgasme en menn. I tillegg så Spiller nerveceller, reseptorer osv inn, som er forskjellig fra penis og klitoris.

Den markerte teksten stemmer jo ikke, så det er jo feil info.. og det fikk meg til å google.

Hentet fra SNL: "Livmoren er et muskuløst hulorgan som har som hovedfunksjon å huse og ernære fosteret under graviditeteten."

Og det er heller ingenting som tilsier, at livmoren er med på å skape sterkere orgasmer. Hvor har du hentet disse opplysningene fra?

En sterk bekkenbunnsmuskel derimot.. kan gi sterkere orgasmer, for det gir sterkere sammentrekninger.

Skrevet
Mysticgirl skrev (På 21.7.2023 den 11.47):

Det er helt fantastisk opplevelse å gi noen så sterke orgasmer at de faktisk svimer av🫶

AnonymBruker
Skrevet
On 7/21/2023 at 11:47 AM, Mysticgirl said:

Slitne gamle ringrev 

Anonymkode: 6a3b9...60b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...