AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Alt blir jo dyrere. Jeg jobber i en klesbutikk i det dyrere segmentet. Eier har troen på at folk fortsatt ønsker fine klær fremover og det tror jeg hun har rett i, men.. Jeg kjenner litt på at jeg som bruker noe penger på fine klær, kommer til å kjøpe mindre fremover. Hverdagslivet med økte strøm, mat, drivstoff, renter osv. Gjør at jeg kommer til å holde igjen kjøp av dyrere klær. Jeg vil også tro at eier må betale mer for innkjøp av klær, da jeg vil tro det også stiger for innkjøp eier gjør og inntekt som blir for butikken å betale lønn? Kjenner litt på om jeg bør titte etter noe annet? Men butikken har bestått i snart 30 år og selger dyre merkevarer, så vil jo tro den ikke ryker først. Anonymkode: 7f38f...299
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Du vil nok ikke miste jobben med det første men eier vil definitivt merke at inntektene synker og utgiftene stiger og dermed etterhvert se seg nødt til å kutte ned på utgifter til arbeidskraft eller akseptere å selv gå ned i lønn. Jeg kjøper nesten aldri nytt lenger, bruker det jeg har eller går for brukt. Før kunne jeg shoppe hver gang jeg gikk i byen men sånt er det slutt på. Anonymkode: 21194...361
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Klær har gått drastisk ned i kvalitet, så jeg tror mange får øynene opp for bruktmarkedet. Selv går jeg aldri i butikker lenger, finner det jeg trenger på nett og kjøper mye brukt. Anonymkode: 11837...b6d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Det er en vanskelig bransje. Ja, innkjøpsprisene har økt enormt med lav norsk krone, strømutgiftene har økt, og om dere leier lokalet har kanskje leien økt også. Det har jo lenge vært en vanskelig bransje i kamp mot nettbutikker, men så kom covid, inflasjon , dårligere økonomi, og fokus på gjenbruk ( som jeg personlig synes er bra, selvom det ikke er bra for omsetningen i vår bransje) Gud bedre så mye kjeft jeg får av kunder over at prisene har økt. Jeg skjønner jo at folk har dårligere råd, det har jeg og, og jeg ønsker gjerne gode tilbud. Jeg tror det er få av nisjebutikkene som har bestått i 30 år eller mer, som selger kvalitet og yter service som vil bestå i framtiden, av mange grunner. Nå vet jeg ikke om eieren som har trua har gitt det tallene , slik at du vet hvor dere ligger an? Er eier realistisk eller romantisk/ nostalgisk? Så lenge eieren betaler deg den lønnen du skal ha og ikke gir noe hint om nedskjæringer tenker jeg du bør fortsette i jobben om du trives. På lengre sikt tror jeg vi er en utdøende rase. Anonymkode: b3bd7...563
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en vanskelig bransje. Ja, innkjøpsprisene har økt enormt med lav norsk krone, strømutgiftene har økt, og om dere leier lokalet har kanskje leien økt også. Det har jo lenge vært en vanskelig bransje i kamp mot nettbutikker, men så kom covid, inflasjon , dårligere økonomi, og fokus på gjenbruk ( som jeg personlig synes er bra, selvom det ikke er bra for omsetningen i vår bransje) Gud bedre så mye kjeft jeg får av kunder over at prisene har økt. Jeg skjønner jo at folk har dårligere råd, det har jeg og, og jeg ønsker gjerne gode tilbud. Jeg tror det er få av nisjebutikkene som har bestått i 30 år eller mer, som selger kvalitet og yter service som vil bestå i framtiden, av mange grunner. Nå vet jeg ikke om eieren som har trua har gitt det tallene , slik at du vet hvor dere ligger an? Er eier realistisk eller romantisk/ nostalgisk? Så lenge eieren betaler deg den lønnen du skal ha og ikke gir noe hint om nedskjæringer tenker jeg du bør fortsette i jobben om du trives. På lengre sikt tror jeg vi er en utdøende rase. Anonymkode: b3bd7...563 Årsresultat 2022 var ca 400 000, så det er vel bra? Tror eier er "på" og jobber hardt og har klart seg bra gjennom pandemien og alle år før, men kjenner meg usikker på om jeg bør se etter noe annet. Vil tro at selv om pandemien er over, er det fortsatt stor usikkerhet vedrørende ekstra kostnader for innkjøp av klær/sko og vesker og hva folk bruker penger på? Anonymkode: 7f38f...299
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Årsresultat 2022 var ca 400 000, så det er vel bra? Tror eier er "på" og jobber hardt og har klart seg bra gjennom pandemien og alle år før, men kjenner meg usikker på om jeg bør se etter noe annet. Vil tro at selv om pandemien er over, er det fortsatt stor usikkerhet vedrørende ekstra kostnader for innkjøp av klær/sko og vesker og hva folk bruker penger på? Anonymkode: 7f38f...299 Årsresultat alene sier ikke så mye, kan være lavmargin så det holder, og da er det knapt. 400.000 tenker jeg er svært lite i overskudd med mindre det er en veldig liten butikk Anonymkode: 39d22...020
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Årsresultat alene sier ikke så mye, kan være lavmargin så det holder, og da er det knapt. 400.000 tenker jeg er svært lite i overskudd med mindre det er en veldig liten butikk Anonymkode: 39d22...020 Jeg jobber i en liten butikk, ikke tilhørende større kjede butikk. Kun denne butikken som eksisterer alene uten andre. Anonymkode: 7f38f...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå