AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Private leger/ sykehus som volvat, medi3, aleris osv. er akkurat samme tilbudet man får på et offentlig sykehus. Du får ikke noe raskere svar på prøver i det private, da det sendes inn til sykehus. det eneste er kortere ventetid. Og en formue å betale. Jeg tok en vanlig celleprøve hos legen og det er 8 uker før jeg får svar. Ringte rundt til private, det er 8 uker der også. Anonymkode: 38426...dc8
Heydayotheinterweb Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Kan ikke snakke for private sykehus eller leger, men private skoler er LYSÅR foran den offentlige. Jeg gikk ett år på privatskole en gang og det var litt bedre standard en shabby offentlige tiltak. 2
Bovina sancta Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Her høres det ut som du generaliserer basert på ett enkelt tilfelle med én type prøvetaking/analyse. Hvis du trenger en operasjon som de tilbyr, slipper du stort sett å vente lenge, mens i det offentlige er det i mange tilfeller snakk om lang kø. Trenger du å treffe en spesialist, så slipper du både henvisning først, og deretter ventetid for å treffe spesialisten. Bare noen eksempler. Endret 19. juli 2023 av Bovina sancta 3 2
Andro Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Du vet at prøvene må dyrkes ja? Og at det tar tid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 Andro skrev (49 minutter siden): Du vet at prøvene må dyrkes ja? Og at det tar tid. Ikke alle prøver dyrkes nei. Anonymkode: 38426...dc8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Bovina sancta skrev (50 minutter siden): Her høres det ut som du generaliserer basert på et enkelt tilfelle med en type prøvetaking/analyse. Hvis du trenger en operasjon som de tilbyr, slipper du stort sett å vente lenge, mens i det offentlige er det i mange tilfeller snakk om lang kø. Trenger du å treffe en spesialist, så slipper du både henvisning først, og deretter ventetid for å treffe spesialisten. Bare noen eksempler. I det offentlige får man operasjon om det haster. Om du skal operere et kne og må vente 3 mnd ondet offentlige klarer man å vente. Men har du blindtarm betennelse eller store celleforandringer får man komme raskt til ondet offentlige. Dessuten koster en vanlig konisering opp til 15.000 privat. Anonymkode: 38426...dc8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Bovina sancta skrev (56 minutter siden): Her høres det ut som du generaliserer basert på ett enkelt tilfelle med én type prøvetaking/analyse. Hvis du trenger en operasjon som de tilbyr, slipper du stort sett å vente lenge, mens i det offentlige er det i mange tilfeller snakk om lang kø. Trenger du å treffe en spesialist, så slipper du både henvisning først, og deretter ventetid for å treffe spesialisten. Bare noen eksempler. Ts sier jo at ventetiden er den store forskjellen. Personlig synes jeg noen steder det er litt forskjell på hvordan man blir møtt. Det offentlige har mer trykk og derfor stress, mens de private ofte har mer tid til å ta hensyn hvis man sliter med angst for undersøkelsen f.eks. Anonymkode: a2f95...70a
Bovina sancta Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts sier jo at ventetiden er den store forskjellen. Personlig synes jeg noen steder det er litt forskjell på hvordan man blir møtt. Det offentlige har mer trykk og derfor stress, mens de private ofte har mer tid til å ta hensyn hvis man sliter med angst for undersøkelsen f.eks. Anonymkode: a2f95...70a Ja, sant det du sier. Jeg fikk ikke med meg den setningen
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Alle prøver analyseres jo samme sted, dermed har det ingenting å si om celleprøven er tatt hos fastlege, offentlig eller privat gyn For øvrig er det ofte de samme legene som jobber begge steder. Forskjellen er at det private ikke opererer de sykeste og mest komplekse pasientene, de får heller ikke ØH-pasienter og kan dermed peise gjennom programmet fortere enn det offentlige. Å komme fortere til privat er ikke ensbetydende med å få bedre behandling. Anonymkode: e819c...f94 1
Sovushka Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 Superfornøyd med forsikring jeg har gjennom jobben som gir meg tilgang til privat helsesektor gratis. Det er som en himmel og hav. Jeg har vært på allergiutredning, fått operert en syste jeg hadde uka etter konsultasjon, går til psykolog samme uke som jeg sender henvisning. Til sammenligning- å komme inn til utredning hos oslo ønh tar 3-6 mnd, jeg fikk henvisning til operasjon av syste hos offentlig 3 mnd etter at den var operert privat, offentlige psykologer vil jeg ikke begynne på en gang, alt var fullt i all overkommelig fremtid. Med mindre du er døden nær får du ikke rask hjelp hos offentlig 🙄 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): I det offentlige får man operasjon om det haster. Om du skal operere et kne og må vente 3 mnd ondet offentlige klarer man å vente. Men har du blindtarm betennelse eller store celleforandringer får man komme raskt til ondet offentlige. Dessuten koster en vanlig konisering opp til 15.000 privat. Anonymkode: 38426...dc8 For 2400kr i året kan man ha helseforsikring som gir deg kort ventetid i det private. Og som dekker slike operasjoner. Anonymkode: 251e7...c81 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For 2400kr i året kan man ha helseforsikring som gir deg kort ventetid i det private. Og som dekker slike operasjoner. Anonymkode: 251e7...c81 Husk at ikke alle får helseforsikring 🤗 Anonymkode: a2f95...70a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at ikke alle får helseforsikring 🤗 Anonymkode: a2f95...70a Nei, det er det ikke, men de aller fleste vil jo kunne det. Om man har en sykdom dekkes den jo heller ikke av helseforsikringen, det er tusenvis av scenarioer. Men de fleste vil kunne få. Anonymkode: 251e7...c81
Brunello Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For 2400kr i året kan man ha helseforsikring som gir deg kort ventetid i det private. Og som dekker slike operasjoner. Anonymkode: 251e7...c81 Prisen avhenger av alderen din. Jo eldre du blir, desto dyrere blir forsikringspremien.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Private leger/ sykehus som volvat, medi3, aleris osv. er akkurat samme tilbudet man får på et offentlig sykehus. Du får ikke noe raskere svar på prøver i det private, da det sendes inn til sykehus. det eneste er kortere ventetid. Og en formue å betale. Jeg tok en vanlig celleprøve hos legen og det er 8 uker før jeg får svar. Ringte rundt til private, det er 8 uker der også. Anonymkode: 38426...dc8 Det er de samme menneskene med den samme utdannelsen, men som tar seg bedre tid, og en rekke ting har kortere ventetid, og de tar nøyere og mer utvidede prøver og bruker mer tid på å tenke over/utrede og på å finne løsninger. Offentlige velger oftere billigste medisin fremfor mest effektive feks. Ville ha operasjon: i det offentlige 2 år ventetid. Privat 1 uke. Med prøver som sendes til lab offentlig tar like lang tid. Var et sted der de sjekket utvidede blodprøver selv og da gikk det fort. Anonymkode: 90c54...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå