Gå til innhold

CIN 2 med frie render

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kjenner 2 stk som jeg vet helt sikkert at fulgte opp celleprøvene sine og hadde hatt fine celleprøver hele veien, før det plutselig var noe. Hun ene hadde ingen symptomer, men hadde CIN3 og måtte koniseres- der gikk alt fint. Hun andre fikk plutselig blødninger og hadde kreft. De trodde først operasjonen var vellykket, men så viste det seg plutselig at hun hadde spredning og hun lever ikke lenger nå.

I gjennomsnitt tar det en del år før det utvikler seg til kreft, men noen får av en eller annen grunn en mer aggressiv variant. Vet ikke om det er tilfeldig, men begge de jeg nevner har hatt relativt nære familiemedlemmer med enten livmorhalskreft eller høygradige celleforandringer. Det er HPV-viruset som forårsaker dette, men det kan vel tenkes at kropper responderer ulikt på viruset? 

Anonymkode: cdc25...e69

Fy faen. Hun med kreft.. var det lenge siden hun hadde tatt celleprøver? 

Anonymkode: 18f36...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En tann kan ikke utvikle seg til kreft. Jeg tok celleprøver i fjor 12 mnd siden og alt var bra. Og hvis det er celleforandring grad 3 nå, så kan jeg komikkens vente in3 mnd på behandling da vil det jo gå i kreft ?

Hvorfor mener du at hvis du har CIN3 må bli kreft på 3 mnd? Jeg tror du skal bare vente på svaret ditt og forholde deg til det som er. 

Anonymkode: 932b3...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Fy faen. Hun med kreft.. var det lenge siden hun hadde tatt celleprøver? 

Nå må du faktisk gi deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå må du faktisk gi deg. 

Altså et seriøst spm. Det er jo ikle hvis hun har fått kreft selv om hun har testet seg. Såg jo dokumentaren om Maren som hadde testet seg og prøvene ble feiltolket. Men det er visst sjelden. 
Lurer bare på hvor raskt kreften kan komme. 
Kjenner også ei som døde da hun var 35 år av livmorhalskreft. Vet ikke om hun hadde tatt jevnlige tester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor mener du at hvis du har CIN3 må bli kreft på 3 mnd? Jeg tror du skal bare vente på svaret ditt og forholde deg til det som er. 

Jeg hadde normale celleprøver for 12 mnd siden. Og hvis det klarer å bli cin 3 på 12 mnd kan en ikke vente 3 mnd til hvis det blir hissig så fort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå må du faktisk gi deg. 

Såg først nå at hun hadde fulgt opp celleprøvene sine. Det må det ha blitt feiltolket prøver? Det skal jo overhode ikke skje. Stakkars jente 💔 dette er jo marerittet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...