Gå til innhold

Er det greit å legge ut bilder av barna på Facebook?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snakk om 3-4 ganger i året. Til barnas bursdag, og f.eks på ferie, jul, 17. Mai... eller bør man ikke legge ut noe i det hele tatt? Har tenkt at det ikke gjør noe ettersom jeg har lukket profil, men følger med på debatten rundt dette, og vurderer å slutte med det. Grunnen til at jeg legger ut bilder er mest for å oppdatere folk som bor langt unna. Har familie og venner i utlandet. Lettere å gjøre det på den måten enn å sende bilder på messenger, men vil ikke utsette barna mine for fare (identitetstyveri, bildemanipulering osv).

Anonymkode: 85d57...ade

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser siste setning så er det åpenbart hva jeg må gjøre, sier seg selv. Hilsen ts

Anonymkode: 85d57...ade

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jo alltids være en risiko. Spesielt på grunn av AI, med tanke på bildemanipulering.. Så det kan være litt skummelt. Men jeg synes det er greit å legge ut bilder av barna i slike settinger likevel.

Anonymkode: 83373...720

Skrevet

At det i det hele tatt er et spørsmål

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et bilde av barnet på fb, da i siluette pga sol i ryggen som kun venner kan se. Ja, også ultralydbilde. Selv det synes jeg er for mye.

Selv med lukka profil kan bildet lastes ned. Mine tanker er at det er bedre å være for forsiktig. Nå legger jeg svært lite ut på fb. Måtte sjekke, og sist jeg la noe ut på min vegg var en link som jeg delte. Det var i april 2022.

Anonymkode: 63b96...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...