Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på kontroll uke 36 pga stort barn og tar insulin. Barnet er veldig stort. Får man vite når man blir satt igang? Evt hvilken uke er det vanlig?

Anonymkode: 944f6...b1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis, det kommer an på målingene. Det kan hende de henviser til ny ultralyd eller avslutter oppfølgingen. Det kan selvfølgelig hende de ønsker å sette i gang uansett pga insulin, men du får ikke nødvendigvis datoen i uke 36 😊

Jeg hadde et kjempehopp i symfysemål og ble sendt på vekstekstkmering. Hun ble målt til 4200g ved termin og de avsluttet oppfølging fordi de ikke anså det som stort. 

Hun ble født 2 uker før termin og veide nesten 4500g. Er veldig glad jeg slapp å gå til termin, da hadde hun mest sannsynlig tippet 5 kg. Men, jeg hadde ikke forhøyet blodsukker, hadde lavt, og gikk ikke på insulin.

Med barn nr 3 var jeg også på vekstestimering og da avsluttet de også oppfølging i uke 36 😊

Lykke til 😊

Anonymkode: 52f83...cc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, det kommer an på målingene. Det kan hende de henviser til ny ultralyd eller avslutter oppfølgingen. Det kan selvfølgelig hende de ønsker å sette i gang uansett pga insulin, men du får ikke nødvendigvis datoen i uke 36 😊

Jeg hadde et kjempehopp i symfysemål og ble sendt på vekstekstkmering. Hun ble målt til 4200g ved termin og de avsluttet oppfølging fordi de ikke anså det som stort. 

Hun ble født 2 uker før termin og veide nesten 4500g. Er veldig glad jeg slapp å gå til termin, da hadde hun mest sannsynlig tippet 5 kg. Men, jeg hadde ikke forhøyet blodsukker, hadde lavt, og gikk ikke på insulin.

Med barn nr 3 var jeg også på vekstestimering og da avsluttet de også oppfølging i uke 36 😊

Lykke til 😊

Hadde du svangerskapsdiabetes ?

Anonymkode: 883d1...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dato i uke 35. De skulle egentlig sette igang i uke 38 (standard når det er bruk av insulin fikk jeg beskjed om), men ble uke 37 istede pga komplikasjoner :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite tidspunkt for igangsetting på kontroll i uke 36. Hadde ikke stort barn (ble estimert til litt mindre enn gjennomsnitt,m) men tok insulin. 

Om de ikke sier noe om det, spør! Jeg ble egentlig satt opp til ny kontroll 38+0, men da jeg nevnte igangsetting ble det endret til det 38+3. 😊

Anonymkode: ff0bb...cc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du svangerskapsdiabetes ?

Nei hadde ikke det, så mtp ingen risikofaktorer så var det nok en grunn til at de avsluttet oppfølging. 

Hadde dog flere i barselgruppa med svangerskapsdiabetes og de fleste fikk oppfølging på slutten med flere ultralyden og igangsettelse fra uke 38 og utover litt avhengig av målingene 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er avhengig av målene. Jeg fikk vite igangsettelsesdato 36+5. ble satt i gang 38+1 på grunn av stort barn og insulin. Ungen kom ut før det gitt et døgn og veide 3440 gram 😅 så de feilberegnet 

Anonymkode: 3b2f9...0f9

Skrevet

Er nok ganske vanlig å få dato for igangsettelse under vektkontrollen i uke 36 😊 Ved insulinkrevende diabetes vil de som oftes sette i gang i uke 38. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...