Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Målte 9000, og kun 14000 etter 2 dager😞 er ca 6 uker på vei. Ikke hørt noe fra lege ennå. Hva nå? 😞

Anonymkode: 1551a...e84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vente på at kroppen støter ut fosteret, skjer ikke det, så sette igang en abort. Dette er uansett ikke liv laga. Sannsynligvis så støtes fosteret ut snart 

Anonymkode: 4dae6...557

AnonymBruker
Skrevet

Leste dette nå. Hvis dette stemmer er jo stigningen kjempefin?

86CBF3CC-052E-43B3-8381-CA391DC8AE83.png

AnonymBruker
Skrevet

Gå til ultralyd om en ukes tid. 

Anonymkode: f43f4...55e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HCG økning er veldig individuelt fra person til person og fra svangerskap til svangerskap. Tommelfingerregelen er dobling hvert andre døgn, men det betyr ikke at det alltid er slik. Dobling hver 48-72 time står det flere steder at er vanlig. Jeg hadde ikke tatt sorgene på forskudd med en slik stigning ❤ 

Anonymkode: 58d9e...b53

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke tallene nå, men da jeg var i uke 5-6 for ni måneder siden hadde jeg småblødninger og målte hcg. Hadde ikke doblet seg hos meg heller, men steget ganske mye. Sammenlagt med blødningene ble jeg forberedt på at jeg kunne miste. Men det gikk bra, og babyen har det fintfint nå:)

Anonymkode: 31464...46a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa legen?

Anonymkode: 81978...eb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Målte 9000, og kun 14000 etter 2 dager😞 er ca 6 uker på vei. Ikke hørt noe fra lege ennå. Hva nå? 😞

Ikke heng deg opp i tallene.. Hcg stigning varierer fra person til person.. noen dobler på 2 døgn, andre 3 døgn. lytt til legen og kroppen du 👍

Anonymkode: 0c3e0...e65

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde helt tilsvarende stigning på siste svangerskapet på måling på ca samme tid. Alt gikk helt fint. 

En tullball av en helsesekretær sa til meg at dette kom aaaaldri  til å gå bra. Men det gikk altså helt knirkefritt 😅

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gitt opp håpet enda. Det stiger, og det er vanlig at det ikke stiger like fort etter noen uker. Det er i starten det virkelig er dårlig tegn med lav stigning. 

Anonymkode: 904a3...a9b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lignende stigning, når hcg er så hly tar det lengre tid før dobling. Mitt svangerskap forløp helt normalt. Veg hcg over 6000 kan det ta opptil 96 timer før det dobler deg i normale svangerskap. Jeg tror dette vil gå fint😊

https://www.omnicalculator.com/health/hcg-levels

(se nedover på siden, husker jeg fikk opp en graf og i min tid (og bekymring) men fant ikke den ifarta)

Anonymkode: 5883a...d8b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette ser helt fint ut! Når hcg er over 6000 så stiger den ikke lenger like fort, så tenker at din måling absolutt er innenfor normalen 🌸

Anonymkode: e6a7a...903

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...