AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Del Skrevet 19. juli 2023 Hva er deres erfaring med dette, hva bør vi gå for. Barnet har en trehjulssykkel med pedaler og styrehåndtak, men har aldri vært særlig interessert i den. Anonymkode: e661e...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 19. juli 2023 #2 Del Skrevet 19. juli 2023 Balansesykkel er gull i forhold til å lære å sykle. Min eldste hadde ikke balansesykkel og det var en del jobb å lære han å sykle. Knakk vel koden når han var ca fire år yngste hadde balansesykkel og syklet på pedalsykkel nærmest uten input fra oss på 2,5 år 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Del Skrevet 19. juli 2023 Om du må velge mellom de to ville jeg valgt balansesykkel. Velg en som veier lite. Legg litt penger i en lett balansesykkel. Både Woom og Kokua er svært lette. Woom har også bremser slik at overgang til sykkel går enda smidigere. Om du har råd til både sparkesykkel og balansesykkel ville jeg valgt det. Om ungen din lærer å sykle som 4-åring eller 2,5-åring har kanskje ikke så mye å si (bortsett fra at du ikke kan skryte til alle). Det er veldig kjekt å ha med sparkesykkel rundtomkring. Lettere å bære rundt enn balansesykkel. Begge deler er fin balansetrening og kroppsbeherskelse. Anonymkode: 67351...b52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Del Skrevet 19. juli 2023 Balansesykkel! Alle har en vanlig sykkel når de blir større og balansesykkelen ble mye brukt her. Helt supert for å lære å holde balansen, og min lærte seg kjapt å sykle på vanlig sykkel. Tror det er fordi hun brukte mye balansesykkel. Sparkesykkel er greit å ha, og mange liker det også, men her ble den kun brukt en liten stund, så gikk min lei den. Anonymkode: e1ef9...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Del Skrevet 19. juli 2023 Leste svarene nå. Jeg som trodde det er forholdsvis tidlig å lære å sykle som fireåring! Jeg hadde ikke balansesykkel men sykkel med støttehjul og var 7 før jeg turte å slippe meg.😄 Anonymkode: e1ef9...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Del Skrevet 19. juli 2023 Våre har brukt begge deler fra de var 2. Eldstemann fikk vanlig sykkel i sommer, og syklet umiddelbart uten noen form for hjelp og støtte. Anonymkode: 5587d...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Leste svarene nå. Jeg som trodde det er forholdsvis tidlig å lære å sykle som fireåring! Jeg hadde ikke balansesykkel men sykkel med støttehjul og var 7 før jeg turte å slippe meg.😄 Anonymkode: e1ef9...277 Samme her 😂 Anonymkode: 83bc5...acc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Del Skrevet 19. juli 2023 Min hadde sparkesykkel fra 2 år, og gikk over til balansesykkel ved 2 1/2 års alder. Syklet på 12 tommers pedalsykkel ved 3 1/2 alder, men da måtte jeg dytte ham i gang. Fra 4 år syklet han helt selv på 16 tommers sykkel. Balansesykkel er gull verdt! Anonymkode: 0367b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Del Skrevet 19. juli 2023 Brukt balansesykkel fra 1 år, kjøpte en større nå (barnet er 2), ble anbefalt av HS og Fysio om å ikke bruke sykkel med støttehjul fordi det ødelegger motorikken ift å lære seg å sykle. Da må man liksom begynne på nytt igjen… Så her er det balansesykkel til barnet kan gå over til vanlig sykkel uten støttehjul 😊 Anonymkode: b2fee...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Del Skrevet 19. juli 2023 Ser at alle skriver at løpesykkel/balansesykkel er nyttigste, men hva er mest gøy for barnet og hva blir mest brukt? Anonymkode: e661e...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om du må velge mellom de to ville jeg valgt balansesykkel. Velg en som veier lite. Legg litt penger i en lett balansesykkel. Både Woom og Kokua er svært lette. Woom har også bremser slik at overgang til sykkel går enda smidigere. Om du har råd til både sparkesykkel og balansesykkel ville jeg valgt det. Om ungen din lærer å sykle som 4-åring eller 2,5-åring har kanskje ikke så mye å si (bortsett fra at du ikke kan skryte til alle). Det er veldig kjekt å ha med sparkesykkel rundtomkring. Lettere å bære rundt enn balansesykkel. Begge deler er fin balansetrening og kroppsbeherskelse. Anonymkode: 67351...b52 Takk for tips, men betaler ikke 3000 for en sånn sykkel når jeg ikke vet om barnet kommer til å bruke den😅 Anonymkode: e661e...2b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 19. juli 2023 #12 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips, men betaler ikke 3000 for en sånn sykkel når jeg ikke vet om barnet kommer til å bruke den😅 Anonymkode: e661e...2b9 Når det gjelder sykler som Woom og Kokua så får du igjen mesteparten av pengene om du selger videre. Kjøper du en brukt i tillegg så får du igjen omtrent det samme når du selger så lenge du tar vare på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 19. juli 2023 #13 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser at alle skriver at løpesykkel/balansesykkel er nyttigste, men hva er mest gøy for barnet og hva blir mest brukt? Anonymkode: e661e...2b9 Det kommer an på barnet, hvis barnet har sjanse til å teste hos venner eller i barnehage så får du en pekepinn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Del Skrevet 19. juli 2023 Vi har begge deler, sønnen vår på 2,5 foretrekker balansesykkelen. Husk hjelm! Anonymkode: c00e6...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Del Skrevet 19. juli 2023 Balansesykkel - eller løpesykkel som ungene her kaller det. En trehjulssykkel er ganske tung å sykle på, sånn egentlig. Å bytte til løpesykkel var helt noe annet, de er jo som en vanlig sykkel laget for å trille lett. Den kunne brukes som et reelt framkomstmiddel bort til lekeplassen, og vår følte seg så stor! Anonymkode: 82d2b...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Del Skrevet 19. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk for tips, men betaler ikke 3000 for en sånn sykkel når jeg ikke vet om barnet kommer til å bruke den😅 Anonymkode: e661e...2b9 Du kan kjøpe brukt og få solgt den igjen. Er sykkelen for tung er det vanskeligere å bruke den, da er det ikke like motiverende. Det finnes andre lette balansesykler på markedet. Sjekk uansett vekt og høyde på balansesykkelen. Er den for tung vil barnet slite med å finne balansen. Anonymkode: 67351...b52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Del Skrevet 19. juli 2023 Vi har hatt begge deler, og gutten liker absolutt sparkesykkelen mest! Den han alltid velger om vi skal ut, også når han var 2år. Er nå 6år, sykler som bare det, men er fortsatt sparkesykkel som er favoritten her. Spørsmålet er jo om målet med denne sykkelen er at barnet skal lære seg å sykle? Da er jo balansesykkel et godt verktøy for det. Men om det ikke er noe fokus, så vil nok barnet ha det like kjekt, om ikke enda kjekkere, men en sparkesykkel! (Er min erfaring). Anonymkode: 4a3a3...1c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå