Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en fyr som drikker over 1 liter Pepsi Max hver eneste dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater en fyr som drikker Pepsi Max til alle måltider. Er bekymret for både økonomi og brune tenner. Dessuten så er det så harry. Hva ville du gjort?

Anonymkode: 536c3...ce0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde definitivt prøvd å forandra på han

Edit: sarkasme-alarm

Endret av SkevRev
AnonymBruker
Skrevet

Nei!!!

Anonymkode: 569a7...5e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva ville du gjort?

Sett meg selv i speilet og spurt, «vil jeg virkelig være en person som lar 1 liter Pepsi Max bestemme om jeg vil være i et forhold eller ikke? Har jeg virkelig sunket så lavt som menneske?»

Anonymkode: 59434...712

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en snill, god, vakker handyman som drikker pepsimax til alle døgnets tider. 

Alt alkoholfritt er greit å drikke på daglig basis.

Anonymkode: 01de1...e6e

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1 liter brus er da ikke så mye..

Men om du mener at det er grunn nok til å ikke date ham mer, får du jo bare si det til ham.

Anonymkode: 853d2...0ff

• Liker 3
Skrevet

Om han har råd til det? Ja.

Om det er pepsi, coca-cola, solo, kaffe, energidrikk spiller jo ingen rolle. 

Ville ikke gjort noe som helst egentlig, om fyren har råd til å drikke hva enn han drikker, og ellers er en fyr jeg liker? Så er det bare å kose seg det? 

• Liker 2
Skrevet

Vel jeg er jente som drikker nesten 1 liter cola hverdag....har mann,barn og gift i 20 år...går ikke utover økonomien, tenner eller jeg er ikke Harry. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk har vel fått med seg at søtstoffet som brukes (Aspartman) nå endelig er definert som kreftfremkallende?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En som tyller i seg 1 liter med ultraprossessert væske hver dag? Nei takk, det forteller en del om kostholdet og holdningen til helse. 

Anonymkode: 6eb34...9ad

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg ser faktisk ikke problemet med å date noen som drikker 1l brus pr. dag. 

Man kan iallfall ikke skylde på økonomi. For kjøper man en 4-pk Pepsi Max så koster det rundt 12 kr literen, som igjen gir en totalkostnad på rundt 4300 kr i året. Det ruinerer deg jo ikke akkurat.

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det kunne jeg ha gjort, om jeg var singel.

Drikker omtrent 1 liter daglig selv. Men jeg har verken brune tenner eller dårlig økonomi. Ikke er jeg harry heller. 

Men jeg drikker det ikke til hvert eneste måltid da. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 16056...b1d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, samboeren min gjorde det for noen år siden da vi ble sammen. Jeg likte han jo så godt ellers, så å la en liter Pepsi Max avgjøre om vi skulle være sammen eller ikke hadde vært helt sprøtt 😅 Men han drikker mye mindre av det nå, og det er jeg glad for. 

Anonymkode: b08ab...355

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Brus er noe dritt som mentalt svake folk tyr til for å ødelegge sin egen kropp. Hadde aldri giddet å brukt tid på noen som ikke engang gidder å prøve å ta vare på seg selv, og dermed er brusdrikkende mennesker uaktuelle som partner for min del.

Anonymkode: 1ed7b...e1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk har vel fått med seg at søtstoffet som brukes (Aspartman) nå endelig er definert som kreftfremkallende?

Det er av WHO satt til "mulig kreftfremkallende" på den samme listen der alkohol er satt til "sikkert kreftfremkallende", ja. De fleste drikker nok mer lettbrus enn alkohol, men det er tross alt aspartamen og ikke hele brusen det er snakk om, og den er det minimalt av. WHO sier selv at du må opp i høyere doser enn folk klarer å innta gjennom lettbrus før det har noen karsinogen effekt.

Kaffe serveres gjerne ved 80 grader eller mer, og all drikke over 65 grader er også plassert i en høyere risikokategori (kreftmessig) enn aspartam. Det samme gjelder det å jobbe som frisør og det å jobbe nattskift.

Man kan like lettbrus eller ei, og man kan mene det er pussig at voksne mennesker tyller i seg liter av det (især til mat). Men det finnes ikke større vitenskapsanalfabeter enn de som tror den nyheten om aspartam bør forårsake endringer i kostholdet til folk. Og ja, dette mener også absolutt alle fagfolk.

Anonymkode: d8a1b...e70

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor har du begynt å date en rusavhengig? Det er nettopp det han er. Be han om å slutte. Klarer han ikke det vil han fort kunne overføre lignende verdier til ungene sine, både genetisk og sosialt. Antar dere har utelukket psykiske vansker og konsentrasjonsproblemer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke så mye som en dl engang. Skal en drikke brus, så får en drikke skikkelig brus. Pepsi Max er ikke det.

Anonymkode: 9ac50...0f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Om han hadde drukket 3 liter også. 

Anonymkode: 2da59...32d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei brune tenner er dealbreaker 

Anonymkode: d1810...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...