AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Og da mener jeg tynne folk som spiser virkelig mye mat og søtsaker. Og jeg mener heller ikke de som går å småspiser hele tiden, men som spiser opp. Hvordan er det mulig at de ikke legger på seg? Jeg legger på meg av lite. Anonymkode: fad7a...b31 2
Snok1 Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 De har høy forbrenning fordi de beveger seg mye. 5 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Jeg er sånn. Stapper i meg av både sunn og usunn mat. Hadde blitt sjeleglad om jeg kunne ha gått opp fem kilo. Aldri skjedd i hele mitt liv. Min far er helt lik. Nå spiser jeg ikke hele tiden, men jeg spiser mye ved måltidene. Anonymkode: 11051...46c 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Utrolig irriterende type folk, jeg vet 😀 - de er bare heldige med genene. Og så må de begynne å tenke helsemessig etterhvert de og. Men de kan ha noen glade tiår der de kan kose seg med akkurat det de ønsker først. Anonymkode: 62a53...fa3 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og da mener jeg tynne folk som spiser virkelig mye mat og søtsaker. Og jeg mener heller ikke de som går å småspiser hele tiden, men som spiser opp. Hvordan er det mulig at de ikke legger på seg? Jeg legger på meg av lite. Anonymkode: fad7a...b31 Høy forbrenning, beveger meg utrolig mye, sykdom i mage/tarmsystem gjør at jeg kan spise akkurat hva jeg vil. Jeg liker ikke søtsaker så godt, men spiser mengder av andre ting. Om jeg ikke opprettholder mengden så merker jeg at jeg får vondt I hodet, blir trøtt og slapp og ordentlig sliten. Andre damer på jobben har noen få knekkebrød, mens jeg spiser 6 brødskiver, mellombar, frukt og pasta/kylling skål i løpet av dagen. Anonymkode: a884a...a8c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Jeg har ei venninne som er veldig tynn og jeg kunne ikke forstå det fordi hun spiste så ekstremt mye (og usunt). Skjønte det først når jeg var sammen med henne en hel helg. Hun spiser 1 gigantisk måltid om dagen samt noe søtsaker, utenom det spiser hun jo ikke (og beveger seg mye i tillegg). Da er det ikke rart hun er tynn og at det virka som hun spiste veldig mye siden jeg kun så henne spise den ene gangen om dagen hun spiste. Hun sier selv hun glemmer å spise, er ikke noe hun går rundt å tenker på. Anonymkode: 405de...e21 22 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 Jeg mener jeg så et nyhetsinnslag for ikke så mange ukene siden, hvor noen forskere hadde funnet ut at tynne mennesker som spiser mye usunt, naturlig justerer inntak av annen mat. For eksempel, ville en overvektig vært med i parken og kastet i seg potetgull og øl (like mye) sammen med den tynne. Når de så gikk hvert til sitt, var den tynne mett, mens den overvektige laget seg middag. Dette kan gi et uriktig inntrykk av at noen kan spise like mange kalorier uten å legge på seg. I tillegg er det jo dette med sultfølelsen. Hvis den tynne føler seg mett, vil vedkommende si at de spiser masse usunt uten å måtte tenke på det. Men de blir jo heller ikke skrubbsultne så de må lage seg dette fullverdige middagsmåltidet etterpå. Så får de også en følelse av at de ikke legger like lett på seg selv om de tror de spiser like mye. Anonymkode: 8a217...151 20 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utrolig irriterende type folk, jeg vet 😀 - de er bare heldige med genene. Og så må de begynne å tenke helsemessig etterhvert de og. Men de kan ha noen glade tiår der de kan kose seg med akkurat det de ønsker først. Anonymkode: 62a53...fa3 Ingen andre i familien min er som meg, de er overvektige alle som en. Jeg er utskuddet som aldri legger på meg. Selv ikke etter å ha fylt 30 og fått to barn. Anonymkode: a884a...a8c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 Har en venninne som er sånn, og sånn er familien hennes og. Sønnen hennes går i samme klasse som min sønn, og hennes sønn har med seg 12 brødskiver til lunsj, min har med seg 2. Men min venninne synes det er slitsomt å ha så høy forbrenning, hun er undervektig, og føler hun må spise så mye mat for å ikke bli alt for undervektig. Hun bruker jo og en god del penger på mat. Jeg er i motsatt ende og legger på meg av alt, og må spise veldig lite. Anonymkode: b63f7...db3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 Har vært syltynn nesten hele livet og kunne spise absolutt alt uten å legge på meg et gram. 56 kg og syltynn som 16 åring og frem i tid (har tyngere kroppsbygning, min søster derimot som er mer spedbygd enn meg veier enda 40 kg). Nå som jeg er 30 år har forbrenningen endret seg og jeg må tenke på hva jeg spiser, veier nå 73 kg etter tre tette graviditeter. Jobber meg nedover til ønsket vekt nå 😊 Anonymkode: d8306...2fc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Skrevet 19. juli 2023 Jeg har fått en del kommentarer på at jeg er sånn. F.eks. om jeg er ute med venner eller kolleger så spiser jeg jo en hel pizza, et glass vin eller to, og kanskje en dessert utenom. Jeg veier 50 kg Men sannheten er jo at dagen jeg vet at jeg skal ut og spise (eller andre sosiale greier som inkluderer mat og drikke) så spiser jeg kun en lett frokost eller lunsj for jeg vet at jeg kommer til å bli veldig mett mot slutten av dagen. Dagen etterpå så våkner jeg jo fremdeles ganske mett og spiser kanskje ikke noe før ut på kvelden. Da går jeg jo som regel i null kalorimessig fordi jeg lytter til kroppen, men for dem jeg spiser med så kan jeg visst spise hva jeg vil uten å legge på meg. Anonymkode: 558b7...b64 11 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Utrolig irriterende type folk, jeg vet 😀 - de er bare heldige med genene. Og så må de begynne å tenke helsemessig etterhvert de og. Men de kan ha noen glade tiår der de kan kose seg med akkurat det de ønsker først. Anonymkode: 62a53...fa3 Ja vi er utrolig irriterende folk… like irriterende å se folk med kjøtt på beina, og som ikke trenger å jobbe for å legge på seg, mens vi må spise enorme mengder for å klare å legge på oss litt. Ikke kult å være tynn heller Anonymkode: f562d...536 4
SkevRev Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 Kanskje du kun ser dem når de spiser. Kanskje de spiser et stort måltid kontra 10-små. Kanskje du skal bry deg emr om deg selv enn andre? 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 Mens vi tjukke legger på oss 2 kg bare vi ser på ei kakeoppskrift 🫣 Anonymkode: 557e5...da7 3 1 1
Gjest Elooon Skrevet 19. juli 2023 #16 Skrevet 19. juli 2023 That’s me. Er tynn eller slank. Inni helvete god matlyst og er den som oftest spiser mest, og elsker søtsaker som is, sjokolade, kjeks osv. Nei spiser det ikke hver dag. Så trener jeg veldig mye og er aktiv. Er sterk. Har god forbrenning og trening hjelper på at det blir muskler istedenfor fett. Hvordan jeg blir når jeg blir eldre vet jeg ikke, kanskje jeg legger mer på meg i fremtiden, men kommer nok til å trene like mye da også.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Skrevet 19. juli 2023 Har passert 40 og vært slik hele livet. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Da spiser jeg ordentlig og mye, men kan allikevel føle meg sulten mellom måltidene og kan snavle både sunne og usunne ting. Jeg har hatt samme vekt siden videregående. Jeg har barn, og barseltiden og når jeg har ammet har jeg vært så tynn at jeg har ikke sett ut. Ikke har jeg så mye og tære på når jeg blir syk heller, så vær glad for at dere har noen kilo for mye. Jeg skulle gjerne ha veid noen kilo mer. Anonymkode: 164db...156
SkevRev Skrevet 19. juli 2023 #18 Skrevet 19. juli 2023 1 minutt siden, Elooon said: That’s me. Er tynn eller slank. Inni helvete god matlyst og er den som oftest spiser mest, og elsker søtsaker som is, sjokolade, kjeks osv. Nei spiser det ikke hver dag. Så trener jeg veldig mye og er aktiv. Er sterk. Har god forbrenning og trening hjelper på at det blir muskler istedenfor fett. Hvordan jeg blir når jeg blir eldre vet jeg ikke, kanskje jeg legger mer på meg i fremtiden, men kommer nok til å trene like mye da også. Sa jeg også. Ledda mine var ikke enig med meg. Lagt på meg kanskje 1,5kg over 5-6 år. Ja, alder har veldig mye å si når det kommer til energiutnyttelsen til cellene våre. Nyt Wolverine-kreftene dine mens du kan! 2
Bombasi Skrevet 19. juli 2023 #19 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Tror det handler om god tarmflora med høyt nivå av spesifikke tarmbakterier i kombo med gode gener og aktivitet, og motsatt for de som opplever overvekt bare av å "se på" mat. Endret 19. juli 2023 av Bombasi 2
anon01 Skrevet 19. juli 2023 #20 Skrevet 19. juli 2023 Forbrenning TS. De har god forbrenning. Og det er nok ikke noe gøy å være i den skalaen der man er tynn men gjerne skulle lagt på seg. Akkurat som det er med oss overvektige, som spiser minimalt, men likevel ikke går ned i vekt. Det er ikke noe gøy uansett hvilken ende av skalaen man er i. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå