Gå til innhold

Sluttet å ha sex etter tre år sammen. Er forholdet over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier.. er det over? 

Føler at når en kun har vært sammen i tre år,så burde man fortsatt nesten hatt sex som nyforelskede. Redd forholdet går mot slutten.. 

Anonymkode: 71cef...7ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Platoniske forhold kan vare livet ut de. 

Anonymkode: 9d352...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er over. For all del ikke få barn sammen, i denne situasjonen. 

Anonymkode: 0c423...985

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer aldri til å få barn sammen uansett. 

Hvorfor er det over?

Skrevet (endret)

Forholdet er ikke over. Det kan være en fase som går over. Det kan også være langvarig, men det betyr ikke at forholdet er over. Det er mange par som opplever mer sextørke etter tre år sammen. Dere er gjerne ikke lenger nyforelsket etter tre år, så du kan ikke sammenligne deg med nyforelskede.

Imellomtiden så går det jo an å finne ut av hvorfor dette skjer og kanskje prøve dere mer fram sammen.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt sex med min ektefelle på snart 10 år. Etter vi fikk ungene kom han ut med at han er aseksuell. Vi koser, kliner, klemmer og stryker men der stopper det. Jeg har forsonet meg med det. Vi er gift i straks 20 år og vi har så mye til felles, er aktive, ler og har det supert som familie og som par, bortsett fra den ene biten. Jeg anser det som et handikapp, og det er ikke noe han velger.

Anonymkode: 8f084...096

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi kommer aldri til å få barn sammen uansett. 

Hvorfor er det over?

Du gir oss ikke mye kontekst, men jeg går ut fra at du er den med mest sexlyst, og den som dermed eier problemet. Du har antagelig en partner med responsiv lyst, som må få tenning via forelskelse, eller at du tar initiativ til å tenne ham/henne hver gang dere skal ha sex. For noen kan denne overgangen fungere, men for andre er det drepen å plutselig måtte begynne å ta initiativ hver gang. Du føler deg uelsket til slutt. 

Alternativet kunne ha vært et menneske med sterk spontan lyst, som har lysten og evnen over flere tiår, selv om forholdet er aldri så dårlig. Slike kan bruke partner som et onanitilbehør, og det er heller ikke det du vil være.  Dette er et ytterpunkt selvsagt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke hatt sex med min ektefelle på snart 10 år. Etter vi fikk ungene kom han ut med at han er aseksuell. Vi koser, kliner, klemmer og stryker men der stopper det. Jeg har forsonet meg med det. Vi er gift i straks 20 år og vi har så mye til felles, er aktive, ler og har det supert som familie og som par, bortsett fra den ene biten. Jeg anser det som et handikapp, og det er ikke noe han velger.

Jeg håper du har et lavt libido selv, ellers ville du vel kjent på å bitterhet over å ha blitt frarøvet et sexliv?  Har mannen åpnet for at du kan ha sex med andre? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har mannen åpnet for at du kan ha sex med andre? 

Hvorfor skulle hun ønske å ha sex med noen andre? Da hadde hun vel ikke vært med mannen sin.

Det er ikke normalt at man vil knulle andre når man er i et forhold med en man elsker.

Anonymkode: c6957...ab6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest diddums
Skrevet

Det er ikke et problem hvis du og partner ikke synes det er et problem. For meg hadde det vært et problem, men det er du og din partner som avgjør hva slags forhold dere ønsker.

Skrevet

Forhold går i bølger, men full sexstopp er illevarslende. Det som er helt sikkert er at ingenting skjer om dere ikke greier å snakke sammen, og jobbe dere gjennom det. Vil ikke den andre prøve så er det over. Vil vedkommende gjøre et forsøk på å finne tilbake så kan det være håp.
Lag en tidsplan for deg selv; hva du vil ta opp, hvor mange pratestunder dere setter av, og bli enige om hva dere gjør. 
Lag tilsvarende tidslinje som par; hva vil dere prøve, hva må dere snakke om, og når skal dere vurdere hvordan det går.
Høres litt teknisk ut kanskje, men det er målretta og litt press er ofte motiverende. Det er også et signal om at det finnes en sluttdato for forhold uten intimitet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skulle hun ønske å ha sex med noen andre? Da hadde hun vel ikke vært med mannen sin.

Det er ikke normalt at man vil knulle andre når man er i et forhold med en man elsker.

Jeg spurte hva mannen har gjort, og ikke hva hun ønsker. For ham kan det ultimate kjærlighetsbeviset, være at hun kan gjøre ting på egenhånd. For et menneske med iboende sexlyst, vil det være like normalt å savne sex, som å ikke.  Gjennom et langt samliv vil det nok også veksle mellom "elsker" og "platonisk", slik at sex med andre kan være aktuelt i perioder. Vi mennesker er for mangfoldige til at du skal definere normen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis sexlivet tar slutt etter 3 år så er dere veldig kjedelige mot hverandre. 
Ingen nye innspill for å holde spenningen vedlike, og ingen som ønsker å prøve noe nytt. 
Da «dør» forholdet. 

Anonymkode: cacea...983

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker den situasjonen er vrien. Jeg personlig kunne levd ok uten sex, men så tenker jeg også at god sex med jevnlig frekvens og uten press gjør mitt liv bedre og styrker forholdet til mannen min. Nå er vi vel voksne og enige om at vi skal fortsette å være sammen, og vi tenker litt likt om det med sex. Verken han eller jeg er i utgangspunktet veldig seksuelle personer, og vi er i tillegg ganske følsomme (og til tider overfølsomme) personer, så jeg tenker vi bør ta noen grep for å beholde den gleden og energien sex gir, selv om det ikke er øverst på verken hans eller min prioriteringsliste i livet.

Tips mottas med takk, for jeg vil beholde den seksuelle dimensjonen i forholdet vårt helt til vi blir veldig gamle, selv om det ikke kommer spontant til noen av oss.

Anonymkode: 8b566...cc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i en lignende situasjon som deg. Over 10 år uten sex, men mannen min mener han ikke er aseksuell. Vi hadde et normalt sexliv i omtrent tre år før det ble helt stopp. Det skal sies at fra starten av hadde markert mindre interesse for og glede av sex enn andre jeg har vært sammen med.

Jeg klarte lenge å sette pris på alle de andre fine tingene vi har sammen, og levde på håpet på endring. Da jeg skjønte at mannen er fornøyd med situasjonen slik den er døde også håpet. Selv om han ikke vil ha sex med meg, vil han heller ikke åpne forholdet. Nå skal skilles og det er veldig sårt og vanskelig. Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det til ungene.

Anonymkode: 1467a...2e9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er over. Det blir vanskeligere å ha et intimt forhold, etter hvert som tiden går. Det går som regel bare en vei, når romantikken er borte. 

Anonymkode: 9d670...3e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis sexlivet tar slutt etter 3 år så er dere veldig kjedelige mot hverandre. 
Ingen nye innspill for å holde spenningen vedlike, og ingen som ønsker å prøve noe nytt. 
Da «dør» forholdet. 

Anonymkode: cacea...983

Det er slik det føles..at det dør. 

Jeg er den som alltid tar initiativ føles det ut som. Jeg er så lei det. Og når jeg da har sluttet med det,blir det aldri noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

sex med andre kan være aktuelt i perioder. Vi mennesker er for mangfoldige til at du skal definere normen. 

Men da kan vi godt late som at så lenge man «får sex», så er det ikke så nøye med hvem. Selvom man er i et forhold. Skjønner at det er lettere ovenfor seg selv å rasjonalisere at man gjerne knuller andre en partneren om man kan late som om at det er vanlig og normalt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du gir oss ikke mye kontekst, men jeg går ut fra at du er den med mest sexlyst, og den som dermed eier problemet. Du har antagelig en partner med responsiv lyst, som må få tenning via forelskelse, eller at du tar initiativ til å tenne ham/henne hver gang dere skal ha sex. For noen kan denne overgangen fungere, men for andre er det drepen å plutselig måtte begynne å ta initiativ hver gang. Du føler deg uelsket til slutt. 

Alternativet kunne ha vært et menneske med sterk spontan lyst, som har lysten og evnen over flere tiår, selv om forholdet er aldri så dårlig. Slike kan bruke partner som et onanitilbehør, og det er heller ikke det du vil være.  Dette er et ytterpunkt selvsagt. 

Det er lite initiativ fra partners side. Nå har jeg gradvis tatt mindre og mindre initiativ selv,fordi jeg også trenger at noen tar initiativ ovenfor meg. Jeg tenner på andres nytelse,men føler meg ikke begjært om initiativet ikke er gjensidig,iallefall en del ganger. 

Det er mange ganger hvor det i utgangspunktet hadde blitt sex,men fordi jeg ikke går i bresjen for det,så blir det ingenting. Jeg er vel egentlig bare lei det. Og da frister ikke sex i det hele tatt. 

Føler egentlig at sexlysten er relativt lik hos begge. Men lite spennende. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 42050...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...