AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg vil begynne å ta tak i hudpleierutinene mine. Har fra før ca 35 års erfaring med billigprodukter fra apoteket. Nå vil jeg ta behandlinger og kjøpe gode produkter, så jeg kan få en så frisk og fin hud som mulig. Jeg har en typisk kombinasjonshud med fet t-sone, får lett kviser på haken (bra nå som jeg har lagt om kosten), litt røde merker/arr, og generelt litt grov og gusten hud. Hvor bør jeg begynne? Det finnes jo så mye behandlinger der ute! Anonymkode: 4a341...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Del Skrevet 20. juli 2023 Vil anbefale produkt fra Obagi. Det er dyre produkter, men varer lenge og har god effekt🙌🏼 Kan kun kjøpes på klinikk og du vil da få produkter som er tilpasset din hud og ev problem😄 Anonymkode: 5ea65...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Del Skrevet 20. juli 2023 Du er rimelig sent ute, men bruk i det minste solfaktor i ansiktet hver dag, ihvertfall på denne tiden av året. Ellers er væskeinntak, bra kosthold, god søvn, lite stress og eventuell fuktighetskrem om du har tørr hud det viktigste. Styr unna dyre "anti age" da de bare er fjas som i beste fall irriterer huden lett for å få den til å hovne bittelitt opp så linjene/rynkene minskes midlertidig. Dette irriterer tørr og ømfintlig hud såpass mye at man bare forverrer alderstegnene. Hvis du absolutt vil bruke masse produkter, velg produkter som har færrest mulig ingredienser og ikke inneholder skadelige stoffer. Anonymkode: a4023...ad9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Del Skrevet 20. juli 2023 Spf50 hver dag er det viktigste du kan gjøre for huden. Retinol på kvelden er bra for antiage. Et C-vitaminserum på morgenen kan være bra for glød. På kvelden bør du rense huden, gjerne dobbeltrense (dvs. først en oljerens for å rense bort solkrem og sminke, deretter en vannbasert rens for å rense i dybden). Bruk en god fuktighetskrem etterpå, gjerne en med retinol. Liker merker som CeraVe, Paulas Choice, Medik8 Anonymkode: f1e26...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie87 Skrevet 30. juli 2023 #5 Del Skrevet 30. juli 2023 Så bra at du vil begynne nå:) er mye å lære men start med å investere i ett godt vannbasert serum. Da trenger du ikke legge like mye penger i dag/nattkrem. Om du har kombinert hud så vært litt obs så for aktive ingredienser. Ikke kjøp alt på en gang og la huden venne seg til produktet. Jeg hadde også kjøpt en god vannbasert ansiktsrens samtidig, gode renserutiner har mye å si:) Når man nærmer seg 40 er det gjerne på tide å legge til en øyekrem, men vent til du har funnet riktig serum/dagkrem. Man kan gjerne reagere litt når man prøver seg frem. Jeg vil anbefale å gå innom et lokalt parfymeri for råd og hjelp. Disse er som regel eid av private som har mange års erfaring i bransjen og ofte utdannet hudpleiere. Prøv å unngå kicks og fredrik og louisa disse er kjedeeid og mer kommersielle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 31. juli 2023 #6 Del Skrevet 31. juli 2023 Du kan gå til en hudpleier og få ulike behandlinger tilpasset din hudtype, hun kan også sette sammen en hudpleierutine med produkter som du kan bruke hjemme. Ellers er jeg enig med det som nevnes i tråden om høy solfaktor og retinol. UV-stråling er faktisk det som har størst betydning når det gjelder (for tidlig) hudaldring. Retinol/retinoider er det virkestoffet som er best dokumentert når det gjelder effekt på rynker og solskadet hud, i tillegg til at det virker forebyggende. For din del, TS, vil retinoider over tid også kunne bidra til å redusere arr og forbedre hudstrukturen. Ettersom du har fet hud, kan du også vurdere ukentlig eksfoliering med BHA (salicylsyre) som både balanserer talgproduksjon og forebygger kviser. I tillegg kan du også bruke niacinamide (vitamin B3) som har mange hudforbedrende egenskaper og "samarbeider" godt med både BHA og retinoider. Til slutt er det viktig med en god fuktighetskrem tilpasset din hudtype, eventuelt kombinert med et fuktserum for ekstra fukt, om du kjenner at du har behov for det. Man kan forøvrig oppnå gode resultater med forholdsvis rimelige produkter også, så lenge man bruker produkter med de riktige virkestoffene. Det kommer an på preferanser og budsjett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå