AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Virker som om det er mye bløffing fra barnløse, at de setter opp en fasade om at de er lykkelige og ikke savner barn. Det er i alle fall mitt inntrykk.. Anonymkode: 735b6...25b 7 1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 19. juli 2023 Jeg er 42 nå. Og er i alle fall dønn lykkelig. Er du samme som lager tråd på tråd om hvor forferdelig det egentlig er å være barnløs? Bunner det i anger over egne valg? Anonymkode: ea042...5dc 48 3 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 19. juli 2023 Helt logisk kan de ikke vite det, siden de er barnløse og ikke vet hvordan det er å leve med barn. Jeg har nesten voksne barn og elsker dem høyt, men jeg ville nok aldri valgt det livet på nytt. Det var slitsomt og altoppslukende. Anonymkode: a9d6f...3a2 36 1 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Du har rett. Det er DITT inntrykk. Frivillig barnløs her og kan ikke forestille meg et liv med barn. Anonymkode: 1479b...23a 36 3
Rosakatt Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 For å være ærlig, har inntrykket ditt noe å si? Deres kropp, deres valg 28 1
Populært innlegg Isambard Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 19. juli 2023 Jeg tror folk ofte vet best selv hva de vil. 42 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Jeg spør meg om det samme når venninner med barn spør om ikke jeg også skal ha. Særlig når spørsmålet kommer like etter de har klaget i rundt 20 minutter på hvor lite de sov inatt, og ingen uten barn har klagerett på så og si noe som helst. Misery loves company. Anonymkode: 16d72...04e 39 7
Populært innlegg Zoey Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #8 Skrevet 19. juli 2023 Jeg er over 35 med flere ønskede barn. Og jeg tror på dem. Mener også noen undersøkelser fra flere år tilbake (som du får google etter selv, jeg gidder dessverre ikke) at frivillig barnløse er målbart lykkeligere enn foreldre. Jeg tror det, ut fra det treffende ordtaket om at man aldri er lykkeligere enn sitt mest ulykkelige barn. 40 2 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Hvorfor skulle det være bløff? Jeg ser hvor slitne mine venninner med barn er og blir selv gal i hodet av å være mer enn to tre timer rundt små barn. Jeg er glad jeg har friheten til å dusje når jeg vil, ha sex når jeg vil, reise når jeg vil, sove når jeg vil, drive med hobbyene mine, trene osv uten å tenke på barnepass og ungen. Å ha barn begrenser hele livet sitt. Anonymkode: 325c6...ddf 28 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 Ja, vi tror på det selv, fordi vi har tatt en veloverveid beslutning. Det er jo derfor vi har valgt det sånn (vi som er barnefri og ikke ufrivillig barnløs). Det gjør jo ikke deg noe det? Eller? Anonymkode: 71b12...aeb 25 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 Du tror det finnes en fasit for hvordan alle bør leve livene sine for å være lykkelige? Og den er tilfeldigvis akkurat slik du lever? Anonymkode: 753bd...2f4 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Skrevet 19. juli 2023 Voldsomt så provoserte de barnløse ble da.. gikk fort i forsvarsposisjon.. Anonymkode: 735b6...25b 3 1 3
Fremmed fugl Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 Zoey skrev (5 minutter siden): Jeg er over 35 med flere ønskede barn. Og jeg tror på dem. Mener også noen undersøkelser fra flere år tilbake (som du får google etter selv, jeg gidder dessverre ikke) at frivillig barnløse er målbart lykkeligere enn foreldre. Jeg tror det, ut fra det treffende ordtaket om at man aldri er lykkeligere enn sitt mest ulykkelige barn. https://link.springer.com/article/10.1007/s10902-022-00600-8 Grei oversikt i innledningen over kunnskapsgrunnlaget. Som forfatterne nevner, så er det opplagt en del utfordringer med punkt undersøkelser mellom gruppene foreldrer/barneløse da det kan være andre faktorer som samvarierer. Men du eller andre som er interessert kan lese det som jeg syntes var en grei oversikt. 2 2
Daria Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 Ja, jeg er helt genuint fornøyd med livet mitt uten barn. En gang i tiden ønsket jeg meg barn, det er så mange mer eller mindre frivillige og selvvalgte grunner til at det ble sånn, og det er godt mulig jeg ville vært like lykkelig om jeg hadde endt opp med kjernefamilie-livet jeg så for meg da jeg var yngre. Det finnes ikke én fasit og riktig løsning for et lykkelig liv, hverken på generell basis eller for den enkelte. Og om så noen lyver litt om hvor fornøyde de egentlig er med livet sitt (barnløse er neppe alene om det), for å ha det bedre med seg selv, for å slippe andres mas, for å slippe å måtte forholde seg til en sorg og et savn de ikke får gjort noe med, så er det deres valg, rett og privilegium. Du har ingen rett på å få vite andres innerste tanker og private følelser. 9 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg spør meg om det samme når venninner med barn spør om ikke jeg også skal ha. Særlig når spørsmålet kommer like etter de har klaget i rundt 20 minutter på hvor lite de sov inatt, og ingen uten barn har klagerett på så og si noe som helst. Misery loves company. Anonymkode: 16d72...04e Dette er så lett å kjenne igjen 😅 har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd dette. Å oppholde seg mer enn noen minutter med småbarnsmødre er egentlig den beste bekreftelsen på at jeg har gjort riktige valg i livet. Hva mener forresten TS med "over 35"? Jeg var overbevist om at jeg ikke skulle ha barn helt fra jeg selv var barn. Så var det mange år med "bare vent til du blir eldre, så endrer du mening". Så ble det "er du sikker på at du ikke skal ha, nå begynner det å haste". Og til slutt altså "du angrer vel nå som det er for sent"? Hvorfor tror folk at frivillig barnløse uansett alder ikke kan tenke selv? Anonymkode: 00655...32b 16 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Skrevet 19. juli 2023 Zoey skrev (10 minutter siden): Jeg er over 35 med flere ønskede barn. Og jeg tror på dem. Mener også noen undersøkelser fra flere år tilbake (som du får google etter selv, jeg gidder dessverre ikke) at frivillig barnløse er målbart lykkeligere enn foreldre. Jeg tror det, ut fra det treffende ordtaket om at man aldri er lykkeligere enn sitt mest ulykkelige barn. Veldig godt sagt. Anonymkode: 3a3e1...c65 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Skrevet 19. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Voldsomt så provoserte de barnløse ble da.. gikk fort i forsvarsposisjon.. Anonymkode: 735b6...25b Og dermed oppnådde du det du ville, ikke sant? Kjeder du deg i ferien? Kan du ikke gå og leke med barna dine isteden, må da være morsommere det enn å prøve å provosere barnløse? Anonymkode: 00655...32b 23 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #18 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er glad jeg har friheten til å dusje når jeg vil, ha sex når jeg vil, reise når jeg vil, sove når jeg vil, drive med hobbyene mine, trene osv uten å tenke på barnepass og ungen. Å ha barn begrenser hele livet sitt. Anonymkode: 325c6...ddf Wow, hva slags jobb har du som gir deg slike muligheter? Jeg med barn kan nemlig gjøre alle nevnte ting når jeg vil etter jobb. Anonymkode: fc15a...8b1 2 2
Nymerïa Skrevet 19. juli 2023 #19 Skrevet 19. juli 2023 Noen sier de er lykkelige uten barn, men i tittelen på tråden skriver du lykkeligere . Jeg tror ikke jeg kan huske å ha sett at noen sier de er lykkeligere uten barn, de kan ikke sammenligne. Jeg har ingen grunner til å mistro folk som selv sier de er lykkelige, samme hva de knytter lykken til. Hvorfor skal du spekulere i at noen dikter opp egen lykke? 14 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #20 Skrevet 19. juli 2023 Nymerïa skrev (1 minutt siden): Noen sier de er lykkelige uten barn, men i tittelen på tråden skriver du lykkeligere . Jeg tror ikke jeg kan huske å ha sett at noen sier de er lykkeligere uten barn, de kan ikke sammenligne. Jeg har ingen grunner til å mistro folk som selv sier de er lykkelige, samme hva de knytter lykken til. Hvorfor skal du spekulere i at noen dikter opp egen lykke? Kan man ikke si man var lykkeligere uten barn? Anonymkode: 1b823...1c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå