Gå til innhold

Neste alle barnløse kvinner på KG på 35+ påstår at de er lykkerligere uten barn. Tror de egentlig på det selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om det er mye bløffing fra barnløse, at de setter opp en fasade om at de er lykkelige og ikke savner barn. Det er i alle fall mitt inntrykk..

Anonymkode: 735b6...25b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett. Det er DITT inntrykk. 
Frivillig barnløs her og kan ikke forestille meg et liv med barn. 

Anonymkode: 1479b...23a

• Liker 36
  • Nyttig 3
Skrevet

For å være ærlig, har inntrykket ditt noe å si? 

Deres kropp, deres valg

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør meg om det samme når venninner med barn spør om ikke jeg også skal ha. Særlig når spørsmålet kommer like etter de har klaget i rundt 20 minutter på hvor lite de sov inatt, og ingen uten barn har klagerett på så og si noe som helst.

Misery loves company.

Anonymkode: 16d72...04e

• Liker 39
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være bløff? Jeg ser hvor slitne mine venninner med barn er og blir selv gal i hodet av å være mer enn to tre timer rundt små barn. Jeg er glad jeg har friheten til å dusje når jeg vil, ha sex når jeg vil, reise når jeg vil, sove når jeg vil, drive med hobbyene mine, trene osv uten å tenke på barnepass og ungen. 

Å ha barn begrenser hele livet sitt. 

Anonymkode: 325c6...ddf

• Liker 28
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi tror på det selv, fordi vi har tatt en veloverveid beslutning. Det er jo derfor vi har valgt det sånn (vi som er barnefri og ikke ufrivillig barnløs). Det gjør jo ikke deg noe det? Eller?

Anonymkode: 71b12...aeb

• Liker 25
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tror det finnes en fasit for hvordan alle bør leve livene sine for å være lykkelige? Og den er tilfeldigvis akkurat slik du lever?

Anonymkode: 753bd...2f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt så provoserte de barnløse ble da.. gikk fort i forsvarsposisjon..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Zoey skrev (5 minutter siden):

Jeg er over 35 med flere ønskede barn. 

Og jeg tror på dem. 

Mener også noen undersøkelser fra flere år tilbake (som du får google etter selv, jeg gidder dessverre ikke) at frivillig barnløse er målbart lykkeligere enn foreldre. 

Jeg tror det, ut fra det treffende ordtaket om at man aldri er lykkeligere enn sitt mest ulykkelige barn. 

https://link.springer.com/article/10.1007/s10902-022-00600-8

Grei oversikt i innledningen over kunnskapsgrunnlaget.

Som forfatterne nevner, så er det opplagt en del utfordringer med punkt undersøkelser mellom gruppene foreldrer/barneløse da det kan være andre faktorer som samvarierer.

Men du eller andre som er interessert kan lese det som jeg syntes var en grei oversikt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg er helt genuint fornøyd med livet mitt uten barn. En gang i tiden ønsket jeg meg barn, det er så mange mer eller mindre frivillige og selvvalgte grunner til at det ble sånn, og det er godt mulig jeg ville vært like lykkelig om jeg hadde endt opp med kjernefamilie-livet jeg så for meg da jeg var yngre. Det finnes ikke én fasit og riktig løsning  for et  lykkelig liv, hverken på generell basis eller for den enkelte. Og om så noen lyver litt om hvor fornøyde de egentlig er med livet sitt (barnløse er neppe alene om det), for å ha det bedre med seg selv, for å slippe andres mas, for å slippe å måtte forholde seg til en sorg og et savn de ikke får gjort noe med, så er det deres valg, rett og privilegium. Du har ingen rett på å få vite andres innerste tanker og  private følelser.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spør meg om det samme når venninner med barn spør om ikke jeg også skal ha. Særlig når spørsmålet kommer like etter de har klaget i rundt 20 minutter på hvor lite de sov inatt, og ingen uten barn har klagerett på så og si noe som helst.

Misery loves company.

Anonymkode: 16d72...04e

Dette er så lett å kjenne igjen 😅 har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd dette. Å oppholde seg mer enn noen minutter med småbarnsmødre er egentlig den beste bekreftelsen på at jeg har gjort riktige valg i livet. 

Hva mener forresten TS med "over 35"? Jeg var overbevist om at jeg ikke skulle ha barn helt fra jeg selv var barn. Så var det mange år med "bare vent til du blir eldre, så endrer du mening". Så ble det "er du sikker på at du ikke skal ha, nå begynner det å haste". Og til slutt altså "du angrer vel nå som det er for sent"? Hvorfor tror folk at frivillig barnløse uansett alder ikke kan tenke selv?

Anonymkode: 00655...32b

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Zoey skrev (10 minutter siden):

Jeg er over 35 med flere ønskede barn. 

Og jeg tror på dem. 

Mener også noen undersøkelser fra flere år tilbake (som du får google etter selv, jeg gidder dessverre ikke) at frivillig barnløse er målbart lykkeligere enn foreldre. 

Jeg tror det, ut fra det treffende ordtaket om at man aldri er lykkeligere enn sitt mest ulykkelige barn. 

Veldig godt sagt.

Anonymkode: 3a3e1...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Voldsomt så provoserte de barnløse ble da.. gikk fort i forsvarsposisjon..

Og dermed oppnådde du det du ville, ikke sant? Kjeder du deg i ferien? Kan du ikke gå og leke med barna dine isteden, må da være morsommere det enn å prøve å provosere barnløse? 

Anonymkode: 00655...32b

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er glad jeg har friheten til å dusje når jeg vil, ha sex når jeg vil, reise når jeg vil, sove når jeg vil, drive med hobbyene mine, trene osv uten å tenke på barnepass og ungen. 

Å ha barn begrenser hele livet sitt. 

Anonymkode: 325c6...ddf

Wow, hva slags jobb har du som gir deg slike muligheter? 

Jeg med barn kan nemlig gjøre alle nevnte ting når jeg vil etter jobb. 

Anonymkode: fc15a...8b1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Noen sier de er lykkelige uten barn, men i tittelen på tråden skriver du lykkeligere . Jeg tror ikke jeg kan huske å ha sett at noen sier de er lykkeligere uten barn, de kan ikke sammenligne.

Jeg har ingen grunner til å mistro folk som selv sier de er lykkelige, samme hva de knytter lykken til. Hvorfor skal du spekulere i at noen dikter opp egen lykke?

• Liker 14
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Noen sier de er lykkelige uten barn, men i tittelen på tråden skriver du lykkeligere . Jeg tror ikke jeg kan huske å ha sett at noen sier de er lykkeligere uten barn, de kan ikke sammenligne.

Jeg har ingen grunner til å mistro folk som selv sier de er lykkelige, samme hva de knytter lykken til. Hvorfor skal du spekulere i at noen dikter opp egen lykke?

Kan man ikke si man var lykkeligere uten barn? 

Anonymkode: 1b823...1c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...