Gå til innhold

Hva svarer dere de som bare skriver Hei på tinder?og hva tenker de som bare skriver Hei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier egentlig aldri svare de som kun skriver hei/hei Pia/hallo/🙋‍♂️/hey fordi jeg alltid har tenkt at de chatter med 40 andre eller ikke er spesielt interesserte i meg siden de ikke legger mer innsats i å få igang en samtale. Men siden jeg fortsatt er singel vurderer jeg å gi flere en sjanse. Hva svarer dere de som bare skriver hei? Er det noe vits å svare, kan de være interesserte eller har mine fordommer om de rett? 

Anonymkode: 90568...000

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mange som ikke vet helt hva de skal si, men som gjerne vil ta kontakt likevel - og derfor skriver «hei». Jeg har begynt å følge opp meldingen som om det var jeg som skulle sendt første melding, f.eks skriver jeg hei tilbake også kommenterer jeg på noe på profilen deres, kommer med et spørsmål e.l.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde svart "hei" tilbake. Så ligger initiativet på dem igjen. Jeg skjønner jo om man etterhvert ikke gidder å skrive så altfor mye før man vet om man får respons. 

Anonymkode: a0dec...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nuttery skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det er mange som ikke vet helt hva de skal si, men som gjerne vil ta kontakt likevel - og derfor skriver «hei». Jeg har begynt å følge opp meldingen som om det var jeg som skulle sendt første melding, f.eks skriver jeg hei tilbake også kommenterer jeg på noe på profilen deres, kommer med et spørsmål e.l.

Har du eksempler på spørsmål? Jeg syns "Har du hatt en fin dag?" er like kjedelig som bare hei og opplever begge veier at samtalen fort går i stå og blir ghostet av de standard introspørsmålene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror jeg hadde svart "hei" tilbake. Så ligger initiativet på dem igjen. Jeg skjønner jo om man etterhvert ikke gidder å skrive så altfor mye før man vet om man får respons. 

Anonymkode: a0dec...74e

Virker mest naturlig å kun svare hei ja, men samtidig føler jeg det er en avvisning å være så uengasjert tilbake. Da begynner hvertfall ikke samtalen å rulle 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, disse «laksedyppere» sender hei til 50 andre damer. Ingen vits i å svare. 

Anonymkode: f023a...96f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hører hvor mange som ikke svarer uansett, så skjønner jeg at flere bare skriver hei, for å se om det er noe respons. 

Anonymkode: 6a69a...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg hører hvor mange som ikke svarer uansett, så skjønner jeg at flere bare skriver hei, for å se om det er noe respons. 

Hvordan kan man forvente respons på hei? Bare de med null selvrespekt svarer på det 

Anonymkode: f023a...96f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Det er det jeg også har begynt å tenke. Hvis menn pleier å oppleve at de fleste kvinner uansett ikke svarer så skjønner jeg at de ikke gidder å skrive lange paragrafer hver gang! 

Men hvordan får man samtalen videre fra bare hei? 

Hvordan går det eller har du en fin dag er så snorkkjedelig og standard. 

Gjest Raptuss
Skrevet

Tja, jeg hadde ikke giddet å legge hele sjela mi i svaret. Ahoy-hoy er ett passende svar i min verden. 

Kunne dristet meg til å skrive: Hvaskjera Bagera? 

Synes også det er vanskelig å starte samtaler så det er ikke krise for min del med bare ett hei 👋 så lenge samtalen ruller videre med en naturlig progresjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Nuttery skrev (29 minutter siden):

Og hva svarer folk da?

Anonymkode: d9a88...328

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så vanskelig med å svare på et enkelt hei?  

Det er jo helt normalt å starte en samtale med HEI! Jeg skrev hei, dama på tinder skrev hei og vi er samboere i dag. 

HEI! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg pleier egentlig aldri svare de som kun skriver hei/hei Pia/hallo/🙋‍♂️/hey fordi jeg alltid har tenkt at de chatter med 40 andre eller ikke er spesielt interesserte i meg siden de ikke legger mer innsats i å få igang en samtale. Men siden jeg fortsatt er singel vurderer jeg å gi flere en sjanse. Hva svarer dere de som bare skriver hei? Er det noe vits å svare, kan de være interesserte eller har mine fordommer om de rett? 

Jeg er ikke på Tinder lenger. Jeg fikk meg kjæreste der.

De som sa et kort hei, fikk et kort hei som svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🔺

Anonymkode: 35f1b...2d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Det er det jeg også har begynt å tenke. Hvis menn pleier å oppleve at de fleste kvinner uansett ikke svarer så skjønner jeg at de ikke gidder å skrive lange paragrafer hver gang! 

Hva med å kommentere det som fikk deg til å sende melding i utgangspunktet eller noe man liker ved profilen? Det trenger jo egentlig ikke være så spennende eller fengende, bare noe som viser at man har fungerende hjerneceller og klarer å kommunisere på et grunnleggende nivå.

"Ser ut som vi har noen felles interesser, jeg liker også å blablabla."

"Fine bilder, er bilde nr. 2 tatt i XXX? Der har jeg også vært."

"Likte profilen din, vi har visst samme humor".

Anonymkode: d9a88...328

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hadde ikke giddet. De mennene jeg endte opp med å chatte med på Tinder, begynte samtalen med hhv. "Hei, god musikksmak (til sangen jeg hadde på profilen), hva er favorittalbumet?", "Hvilket språk foretrekker du å bruke?" (kunne velge mellom to) og "Så artig å finne noen som driver med samme idrett" etterfulgt av et par spørsmål om idretten. 

Anonymkode: 274b9...6b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Problemet er at menn sveiper nesten alle til høyre, og skriver til nesten alle. Man føler seg som en vare på et samlebånd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Problemet er at menn sveiper nesten alle til høyre, og skriver til nesten alle. Man føler seg som en vare på et samlebånd. 

Ja man gjør det :( Sånn sett er det ikke rart at vi kvinner ikke får lyst til å svare heller..  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rødt flagg, indikerer ingen som er seriøs.

Anonymkode: 35f1b...2d0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svarer "Hei"

Anonymkode: c292b...012

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...