AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Jeg skjønner ikke dette helt, hvorfor skal man skrive om sosial status på Facebook? Det er som om det er en plikt for mange. Hva er årsaken til at dere synes dette er naturlig? Evt unaturlig? Jeg vil gjerne ha noe å fortelle og snakke om når jeg møter folk ansikt til ansikt. Anonymkode: b8888...6cc 1
Flintis Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 En må selvfølgelig ikke oppgi dette, men kan jo være greit å signalisere overfor omverdenen også. 2 1
Gjest ti10 Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Mener du om man er i forhold eller ikke? Det heter sivilstand/sivilstatus og er altså ikke det samme som sosial status. Endret 19. juli 2023 av ti10 .
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Jeg har ikke skrevet noe der selv om jeg er i forhold. De som vet, de vet… Anonymkode: ec111...d56
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Det kan være flere grunner. De årene jeg har vært aktiv på datingsider, synes jeg det er greit at jeg faktisk står som singel på fb. Jeg vet at mange søker opp profilen, og det er et signal om at jeg er det jeg utgir meg for. Hva man velger å gjøre som partnere, er helt opp til hva man blir enige om, og hva man egentlig vil med sosiale medier. Anonymkode: d8bfb...70d 3
Andro Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 Det er et sosialt medium, der man deler ting om seg selv og livet sitt, for å kommunisere med dem du lar se profilen din. Hvor mye man deler, hvem man deler det med osv. er opp til hver enkelt. Jeg har ikke synlig hverken kjønn eller sivilstatus, men det er jo opp til hver enkelt. Noen av de persondataene som er synlig for "Nære venner" er ikke synlige for alle venner heller. Jeg ligger lavt på sivilstatus av flere grunner. Den mest åpenbare årsaken er at ingen av kategoriene man kan velge har passet for min livssituasjon. Den andre er at jeg ikke ønsker å annonsere endringer som får folk til å tro at fb er en slags annonse for sjekking, utlevering, at jeg vil føle meg "spesiell" eller andre oppfatninger som gir meg enda flere tullinger i innboksen. Har ingen problemer med å skjønne at andre mennesker har andre vurderinger, ut fra sin bruksmåte av det sosiale mediumet som Facebook er. Singelgrupper slipper inn folk uten singel som sivilstatus f.eks. Noen er så glade for å ha fått kjæreste at de ønsker å kunngjøre det til hele verden, og det må de jammen få lov. Mens andre bare har det seg imellom. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Mener du egentlig sivilstatus? Anonymkode: 3b77e...700 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 Hvorfor fyller man ut kjønn, jobb, utdanning, fødested, familemedlemmer, sitater etc.? Hvorfor legger man ut bilde av seg selv, hvorfor sjekker man inn steder, legger ut bilder. Noen folk fyller ut alt, kanskje bare for moro skyld, av pliktfølelse, eller for å faktisk informere andre om det. "I et forhold" er jo noe mange synes er en OK måte å annonsere forholdet for verden på. Andre fyller ikke ut noe som helst, har ikke etternavn eller bilde av seg selv engang. På meg så fylte jeg inn sivilstatus da jeg fikk Facebook i nittenpilogbue. Jeg oppdaget for ikke lenge siden at det sto der som singel, for det er jo ikke noe jeg har tenkt over siden den gang, og så fjernet jeg det bare. Jeg har hatt to kjærester imens jeg har stått som singel. Tror ikke så mange bryr seg om det der. Anonymkode: b6b23...d6e 2
Fremmed fugl Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 Det er vel helt avhengig hvorfor man bruker Facebook? Årbok fra "skolen"... Men med oppdateringer. Da er det unaturlig å ikke ta med slikt (i hvert fall hvis det er seriøse forhold). Verktøy for sosial bekreftelse.... tja... Bruk av Facebook grupper i samband med barna (skole eller idrettslag), helt meningsløst. Så hvis Facebook brukes til å gi diverse bekjente fra ulike faser i livet enn mulighet å følge med på livet ditt, ja. Ellers, spiller vel ikke så stor rolle. Men bør vel sjekke av med kjæresten? Hvis den syns det er litt trist hvis mann ikke gjør det, da er det vel ikke noen problemer å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 Jeg syns det er greit å ha at jeg er i et forhold,da slipper jeg henvendelser fra nye menn og gamle flørter som jeg må avvise på en pen måte😊 Også syns jeg det er fint å vise at jeg er i et forhold. Anonymkode: 61e87...4d9 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Skrevet 20. juli 2023 Hvem bestemmer ens sosiale status? Må man spørre rundt for å vite hva man skal sette som sosial status? Anonymkode: 219fc...abf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 "Sosial status handler om hvordan en person blir plassert i forhold til andre i et samfunn hvor noen blir vurdert som bedre, finere eller mer respektable enn andre." Tror dette burde vært postet et annet sted enn Samliv og kjærlighetsrelasjoner.. Anonymkode: 6ad74...457 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 Det er helt greit å ikke oppgi sivilstatus på sosiale medier. Det jeg ser mest at folk klager på på KG, er at typen de er sammen med står oppført som singel. Anonymkode: 1e4e6...f45
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 Har ikke det på min jeg. Hele grunnen er fordi æ føla at folk bare skal ha det for å ha en "status". Jeg er ilag med noen fordi jeg elsker dem, ikke for at æ skal ha det som en status for å skryte, blir for dumt synes jeg. Aldri hatt behov før å dele hele livet mitt på facebook.. De som kjenner meg vet at jeg er i forhold, enkelt å greit. Anonymkode: f624d...e5e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #17 Skrevet 20. juli 2023 Skjønner ikke det jeg heller. Er jo mange siden jeg ble skilt og før det sto jeg som gift med XX. Det fjernet jeg samme dag jeg opplevde at han var utro. I samme slengen gratulerte jeg han med ny kjærring 🥳😆 Dette skjedde i løpet av en natt, så kan love deg han ble forbannet og fikk forklaringsproblemer. 🥳🤪 Var en del som spurte på fb hva som skjer osv, min beste hevn ever. Anonymkode: 5c2bd...a34
starken Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 Sivilstatus? Jeg har mye venner og familie som bor lengre unna, som jeg dessverre ikke har så mye kontakt med hele tiden. Syns Facebook er en fin måte å oppdatere dem på hva som skjer i livet mitt. Samtidig er det en fin måte å vise tidligere flørter som vil ta kontakt at jeg nå er i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Skrevet 20. juli 2023 Mener du sivil status? ( Gift/ singel/ enke/ enkemann) Anonymkode: 08c1a...774
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #20 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 7.54): Jeg skjønner ikke dette helt, hvorfor skal man skrive om sosial status på Facebook? Det er som om det er en plikt for mange. Hva er årsaken til at dere synes dette er naturlig? Evt unaturlig? Jeg vil gjerne ha noe å fortelle og snakke om når jeg møter folk ansikt til ansikt. Anonymkode: b8888...6cc Jeg mener selvsagt sivil status 😄🤔🤪 Takk for fine innspill, synes bare det er interessant. Vi er forskjellige og forstår at alle har sine egne grunner for å ha det på Facebook eller ikke. Anonymkode: b8888...6cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå