AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg har ikke nok av en type med meg, og lurer på om jeg kan hente ut her, eller om jeg må klare meg uten? Anonymkode: c55a1...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Del Skrevet 19. juli 2023 Med papiresept kan du hente Anonymkode: 97354...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med papiresept kan du hente Anonymkode: 97354...d43 Ok, det har jeg jo ikke.. Samtidig så skjønner jeg jo at de ikke har tilgang på helsenorge her i dk. Anonymkode: c55a1...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Del Skrevet 19. juli 2023 Kan du gå til en dansk lege eller legevakt og få en dansk lege til å skrive ut resept for deg? Du kan kanskje logge inn på HelseNorge.no mens du er hos legen og vise at du har e-resept i Norge, og spørre om de kan skrive ut en dansk resept på tilsvarende medisin? Anonymkode: 76d2c...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du gå til en dansk lege eller legevakt og få en dansk lege til å skrive ut resept for deg? Du kan kanskje logge inn på HelseNorge.no mens du er hos legen og vise at du har e-resept i Norge, og spørre om de kan skrive ut en dansk resept på tilsvarende medisin? Anonymkode: 76d2c...3b7 Ja, jeg satt og lurte på om det går an å gjøre noe slikt? Reseptene ligger jo der, men aner ikke hvordan legene er her? Det er snakk om a- og b-preperater. Anonymkode: c55a1...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Del Skrevet 19. juli 2023 Du kan jo bare gå innom et apotek og vise e-resepten og prøve før du går til lege for å få resept. Kan jo hende det går. Anonymkode: b561d...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo bare gå innom et apotek og vise e-resepten og prøve før du går til lege for å få resept. Kan jo hende det går. Anonymkode: b561d...ffd Det kan ikke hende det går. Farmasøyter og apotekteknikkere har en lisens de kan miste. Anonymkode: ad157...d3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan jo bare gå innom et apotek og vise e-resepten og prøve før du går til lege for å få resept. Kan jo hende det går. Anonymkode: b561d...ffd Selvfølgelig går ikke det. Apoteket må ha dokumentasjon (altså resepten) i sine systemer på at pasienten skal ha medisinen. Da vil apoteket få et stort problem om det gjør slike ting. Du må nok til en lege, TS. Vis e-resepten du har og snakk med legen om det. Anonymkode: ec252...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 19. juli 2023 #9 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Med papiresept kan du hente Anonymkode: 97354...d43 Kan ta ut digitalt også i mange Europeiske land innenfor (vår snikinnmeldelse i EU,) Schengen og EØS-regionen Endret 19. juli 2023 av Heydayotheinterweb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg jobber på apotek…du må ha ny resept fra lege i Danmark. Reseptene er kun gyldige i det landet de er skrevet ut. Men vis gjerne frem resepten som ligger på Helse-Norge med styrken og virkestoff, så finner den danske legen ut hva du skal ha. Navnet på medisiner og produsenter kan være forskjellige fra land til land, men det er virkestoffet og styrken som er det viktigste! Anonymkode: e8c5b...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 19. juli 2023 #11 Del Skrevet 19. juli 2023 Vi trengte mer medisiner i Hellas i fjor da vi ble sittende lenge på overtid pga streiken, og da oppsøkte vi gresk lege som fikk se reseptene, ringte rundt og fant mest mulig tilsvarende type/styrke, skrev resept også hentet vi det. Vi fikk bare for to uker såvidt jeg husker. Apotekene kan ikke gi ut medisiner fra e-resepter de ikke ser i sitt system. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå